اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

تعطیلی مدارس؛ ضربه به کیفیت آموزش/ دانش آموزان قربانی بی برنامگی مسئولان

تعطیلی مدارس؛ ضربه به کیفیت آموزش/ دانش آموزان قربانی بی برنامگی مسئولان
آلودگی هوا، سرمای بی‌سابقه، بارش برف و باران از جمله دلایلی بود که مدارس را بارها به تعطیلی کشاند و این تعطیلی‌های گاه و بی‌گاه سطح سواد دانش آموزان را به شدت تحت تأثیر قرار داده و این موضوع بسیار نگران‌کننده است و باید فکری به حال سیستم آموزش کشور کرد.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک سال و نیم از تعطیلی کامل مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا می گذرد که نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورها هزینه گزافی را به دوش سیستم آموزشی تحمیل کرد که سبب شد تا دانش آموزان دچار عفت تحصیلی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تعطیلی کامل مدارس, شیوع ویروس کرونا,

با آغاز سال تحصیلی نگرانی خانواده‌ها از آینده فرزندانشان کاسته شد اما گویا رویه تعطیلی‌ها همچنان ادامه دارد. آلودگی هوا، سرمای بی‌سابقه، بارش برف و باران و اتفاقاتی نظیر این‌ها همه دلایلی بود که مدارس را بارها و بارها به تعطیلی کشاند.

,

طی ۴ ماه گذشته کمتر روزی را در کشور شاهد بودیم که مدرسه‌ای در یکی از شهر‌ها به ویژه کلانشهرها تعطیل نبوده باشد که ضربه دوم را به پیکره نظام آموزش کشور وارد کرد آن هم در پیکره‌ای که بعد از بلبشوی آموزشی (آنلاین) در دوران کرونا را شاهد بودیم.

,

سطح آگاهی دانش آموزان فدای عدم مدیریت درست در بخش کنترل کاهش آلودگی هوا است

,

وحید وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به تعطیلی‌های اخیر اظهار داشت: تعطیلات مدارس در هر دوره ای که لحاظ می‌شود کاملا احساسی و غیر کارشناسانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درادامه با بیان اینکه تعطیلی مدارس به دلایل مختلف همچون آلودگی هوا، افت فشار گازو .. تنها از کیفیت آموزشی مدارس می‌کاهد، گفت: تعطیلی پی درپی و مکرر مدارس قابل توجیه نیست، چرا که عدم مدیریت در آلودگی هوا دلیل براین نمی شود تا مدارس تعطیل شود. متاسفانه سطح آگاهی دانش آموزان فدای عدم مدیریت درست در بخش کنترل کاهش آلودگی هوا است.

, آلودگی هوا, فت فشار گازو .. , عدم مدیریت,

وحیدی با بیان اینکه تعطیلات طولانی تابستانه و تعطیلات نوروز آسیب‌های فراوانی را به نظام تعلیم و تربیت وارد کرده، تصریح کرد: در ایام کرونا صدمات جبران ناپذیری به کیفیت آموزشی دانش‌آموزان وارد شد، به طوری که افت تحصیلی دانش آموزان را شاهد بودیم و آثار مخرب آن پس از بازگشایی مدارس دیده شد حال اضافه شدن این تعطیلات تنها سبب می‌شود که بچه‌ها درس‌گریز شوند.

,

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه سطح سواد بچه‌ها با آموزش مجازی در ایام کرونا به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است، گفت: این امر سبب شد تا برخی از مدارس در ایام تابستان کلاس‌های جبرانی برگزار کنند، اما تاکنون حق التدریسی معلمان پرداخت نشده است که خود بی انگیزگی برای معلمان ایجاد کرده است.

,

تعطیلات مدارس باید ساماندهی و برنامه ریزی شود

,

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در انتقاد به تعطیلی مدارس اظهار داشت: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می زند و باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه ریزی کرد.

, آموزش و پرورش, سامانده, .,

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: تنوع بخشی به محیط آموزشی دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در مدارس و راه اندازی اردوهای علمی و هدفمند از ضروریات آموزش و پرورش کشور است.

,

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ بر اساس یک عادت دیرینه هر اتفاقی که می‌افتد مدارس را تعطیل می‌کنیم؛ با بارش برف، آلودگی هوا و .. که البته این صحیح نیست و باید با ارتقای سواد فرزندان‌مان در این حوزه و آموزش سواد سلامت در زمان آلودگی هوا، از دانش‌آموزان مراقبت شود؛ در خیلی از کشورها آلودگی از شهرهای ما بیشتر است اما بچه ها همیشه به مدرسه می‌روند و با رعایت پروتکل‌های مورد نظر از امر تعطیلی پیشگیری می شود که ما هم باید به این مرحله برسیم.

, .,

به گزارش دانا؛ شیوع کرونا در کشور باعث شد تا دانش‌آموزان از دریافت حداقل‌های آموزش حضوری محروم شوند و حالا و در مواجهه با تعطیلی‌های گاه و بی‌گاه بیش از قبل چالش‌های آموزشی را تجربه می‌کنند. متاسفانه این موضوع نگران‌کننده و تامل‌برانگیز است و باید فکری به حال این مدل آموزش کرد، چرا که اگر قرار بر همین منوال باشد باید فاتحه آموزش عمومی در کشور را بخوانیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه