اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

برای ۹۴ نفر از مسببان شهادت شهید سلیمانی پرونده تشکیل شده است

برای ۹۴ نفر از مسببان شهادت شهید سلیمانی پرونده تشکیل شده است
ابراهیم حمیدی گفت: پرونده‌ای برای ۹۴ نفر از عاملان، مسببان و مباشران شهادت شهید سلیمانی تشکیل شده است که تحقیقات نهایی را طی می‌کند و طی هفته‌های آینده برای ۹۴ نفر که بیشتر آنها آمریکایی هستند، کیفرخواست صادر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در همایش بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه باید از ملت قدرشناس ایران و مردم قدرشناس کرمان در حماسه‌ای که در روز گذشته در سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی خلق کردند، قدردانی کنیم، گفت:  موج جمعیتی که در مسیرهای منتهی به گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سلیمانی بود و تصاویری که به دنیا مخابره شد یک بار دیگر نشان داد حاج قاسم چه محبوبیتی در بین مردم بزرگ ایران دارد. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی در کرمان در امنیت و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد و این در حالی بود که در بعضی از ساعت‌ها نگران این موج جمعیت بودیم که حادثه‌ای به وجود آید و با تدابیر صورت گرفته مراسم باشکوه برگزار شد.

وی ضمن قدرشناسی از تدبیر مسئولان و شورای تامین استان کرمان و از حضور ملت قدرشناس ایران و کرمان در بزرگداشت سومین سالروز شهادت شهید سلیمانی ابراز کرد:  مطالبه رهبری و ملت شریف ایران از حقوقدانان کشور است که پرونده ترور سردار سلیمانی را دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: باید ابعاد مختلف این جنایت بزرگ آمریکا را بررسی و تقاضای مجازات عاملان و آمران این جنایت را در دادگاه عادلانه ای پیگیری شود و در تاریخ بماند زیرا به تعبیر رهبری، دوران به زن در رو گذشته است که یک رئیس‌جمهور، کشور و یا ظالمی جنایتی را انجام دهد و برود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: پرونده ترور سپهبد شهید سلیمانی باید از ابعاد سیاسی، حقوقی و قضایی پیگیری شود و پرونده‌ای تشکیل شود، هرچند اگر در دادگاه عادلانه‌ای مسببان و عاملان این ترور محاکمه شوند باز هم حق مطلب ادا نمی‌شود زیرا این جنایت با چنین ابعادی را شاهد نبوده‌ایم و در مرحله اول باید انتقام خون شهید و همرزمان او گرفته شود.

وی اظهار کرد: ما وظیفه داریم، بخش بین‌المللی پرونده سردار سلیمانی را از مجامع بین‌المللی پیگیری کنیم و این مطالبه نباید با مرور زمان فراموش شود حتی اگر ۱۰ یا ۲۰ سال از زمان ترور بگذرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: جای تاسف دارد، بعضی از ملت‌هایی که قربانی جنایت‌های آمریکا هستند، این جنایت‌ها را می‌پذیرند، اما ملت ایران هیچ‌گاه توجیه‌های احمقانه آمریکا را نپذیرفته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: پرونده ای با موضوع ترور سردار سلیمانی در عراق تشکیل شده است و از جمهوری اسلامی هم مستنداتی دریافت کرده‌اند و در دادسرای تهران هم پرونده‌ای تشکیل شده و مستندات فراوانی جمع‌آوری شده و وکلا و قضات حقوق بین‌الملل در این پرونده کار کرده‌اند.

وی ابراز کرد: پرونده‌ای برای ۹۴ نفر از عاملان، مسببان و مباشران شهادت شهید سلیمانی تشکیل شده است که تحقیقات نهایی را طی می‌کند و طی هفته‌های آینده برای ۹۴ نفر که بیشتر آنها آمریکایی هستند، کیفرخواست صادر می‌شود و رأی نهایی هم صادر خواهد شد و نسبت به اکثریت این افراد رای غیابی صادر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی خاطر نشان کرد: استان کرمان محل ولادت حاج قاسم است و کرمان باید نقش خودش را در مستندسازی و جمع‌بندی این پرونده و گرفتن شکایت خانواده‌های شهدای مقاومت و همرزمان این شهید عزیز و ضررهای مادی و معنوی ایفا کند و این مستندات برای رسیدگی در دادگاه تهران ارسال شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه