اخبار داغ

تولیت آستان قدس رضوی:

شهید سلیمانی برای همه مسلمانان یک ناصح بود/ عشق به مردم در وجود حاج قاسم تمام شدنی نیست

شهید سلیمانی برای همه مسلمانان یک ناصح بود/ عشق به مردم در وجود حاج قاسم تمام شدنی نیست
آیت الله مروی گفت: حاج قاسم در مکتب پیامبر رشد کرده بود، او خوشه چنین مکتب تربیتی اهل بیت علیهم السلام بود، شهید سلیمانی مردمی بود و عشق به مردم در وجود حاج قاسم تمام شدنی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیت الله مروی پیش از ظهر امروز در گردهمایی جهادگران خدمت ومقاومت با حضور خدام رضوی و خادم یاران امام رضا علیه السلام در محل مصلی امام علی علیه السلام گفت: خدا را سپاسگزارم که این توفیق نصیبم شد که در مراسم سومین سالگرد سرباز رشید اسلام، مجاهد انقلابی شهید حاج قاسم سلیمانی حضور پیدا کنم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: شهید سلیمانی این مرد بزرگ به گردن همه ما حق دارد و برگزاری اینگونه مراسم و شرکت در این محافل، حداقل دِینی است که ما نسبت به شهید ادا می کنیم چرا که ادب و انسانیت، اقتضا می کند.

وی افزود: حضور ما در این مجالس محقق نمی شود، ولی حداقلی از ادب و تواضع و ادای دین در برابر زحمات، تلاش ها و مجاهدت های انسان شریف و بزرگ است.

آیت الله مروی با بیان اینکه یکی از ویژگی های زیارت معصومین به آن اشاره و تصریح شده، ویژگی نُصح در فرهنگ و رفتار آنان است، ابراز کرد: زمانی فردی را دوست دارید و به او محبت می ورزید، تلخ کامی او تلخ کامی توست و خود را به آب و آتش می زنید تا او را از گرفتاری نجات دهید و این می شود نصح، ائمه ما یکی از امتیازاتشان حالت نصح است و در بسیاری از زیارت ها این بحث مطرح شده و این حال را در مورد پیامبر (ص) می بینیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: این ویژگی است که مردم خودشان را فدای ائمه معصومین علیهم السلام می کنند، چرا که آنها با همه وجود و ظرفیتشان برای هدایت ما تلاش کرده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز سالگرد شهید سلیمانی است، اظهار کرد: کسی که جایش خیلی خالی است؛ حاج قاسم ناصح بود و از درون می جوشید و از درون برای مردم، انقلاب و رهبری می سوخت و این کار برای جلب نظر نبود، عین حقیقت و باطنش بود، حاج قاسم اگر در سوریه، عراق، یمن و ... با داعشی ها می جنگید از موضع نصح بود.

آیت الله مروی با بیان اینکه عنوان سردار دل ها از دل مردم جوشید، تصریح کرد: نقشه های آمریکایی ها، مرتجعین منطقه و غیره خنثی شد؛ آنها در تلاش بود چند رژیم صهیونیستی ایجاد کنند یک رژیم صهیونیستی از مسلمانان تا مسلمانان به جان هم بیافتند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بیشترین انرژی دنیا در منطقه است، گفت: با این رویکرد و ایجاد چند رژیم صهیونیستی و شکل گیری مسائل مختلف در منطقه، برخی به دنبال این بودند که تمدن بشری در خطر است و باید تمدن بشری را حفظ کنند
اما با ژرف بینی و عمق نگری رهبر انقلاب این نقشه بر ملا شد.

وی افزود: رهبری فرمودند با این طرح خطرناک باید مقابله شود، حاج قاسم پرچم را بلند کرد و به مقاومت جان و حیات داد و نگذاشت این نقشه بسیار پلید و شیطانی اجرایی شود،  لبیک گفت و به میدان آمد، توانست با اخلاص، شجاعت، تحلیل درست و واقعی از مسائل منطقه اقدام کند.

آیت الله مروی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی برای همه مردم ایران و همه مسلمانان یک ناصح بود، عنوان کرد: حاج قاسم اهل خط کشی نبود و خط حاج قاسم اسلام ، انقلاب و رهبری بود؛ یک انسان آزاد و بنده خدا بود و وام دار کسی نبود، از بیان حقایق هراسی نداشت ذره ای در اراده حاج قاسم تحلیل های غلط اثر نداشت.

تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: حاج قاسم در مکتب پیامبر رشد کرده بود، او خوشه چنین مکتب تربیتی اهل بیت علیهم السلام بود، شهید سلیمانی مردمی بود و عشق به مردم در وجود حاج قاسم تمام شدنی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه