اخبار داغ

مدیر مراکز هدایت علمی تربیتی حوزه علمیه قم:

گسترش مکتب فاطمی موجب همگرایی در جامعه می‌شود

گسترش مکتب فاطمی موجب همگرایی در جامعه می‌شود
محققیان با تاکید بر اینکه بایستی از جهاد تبیین حضرت زهرا بیاموزیم، گفت: حضرت زهرا (س) الگویی شایسته برای تمام زنان و مردان است وهر چقدر بتوانیم مکتب فاطمی و مکتب امام حسین (ع) را در جامعه گسترش دهیم، موجب می‌شود جامعه به سمت همگرایی حرکت کند و دل‌ها به هم نزدیک شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محققیان مدیر مراکز هدایت علمی تربیتی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با تهران پرس با اشاره به ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا (سلام الله علیها) بیان کرد: مروری بر شرایط زندگی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها نشان می‌دهد ایشان با وجود داشتن فرزندان و رسیدگی به مسائل زندگی شخصی، آن هنگام که وظیفه خود می‌داند در مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی ورود مستقیم کند، اقدام می‌کنند و ما شاهد حرکت‌های تبیینی حضرت زهرا در زمان حیات پیامبر و پس از رحلت ایشان هستیم.

محققیان در توضیح بیشتر بیان کرد: در زمان حیات پیامبر اکرم که سن شریفشان نیز بسیار کم بود زمانی که شاهد توهین مردم به پیامبر بودند، به دفاع از ایشان می‌پرداختند و یا پس از رحلت پیامبر در دفاع از حضرت علی و مسئله جانشینی شان به همراه حضرت درب تک تک خانه‌های مهاجر و انصار را می‌زدند و با آن‌ها محاجه می‌کردند و به نوعی تبلیغ و تبیین چهره به چهره را شخصا به دوش می‌کشیدند.

وی در ادامه عنوان کرد: نمونه‌ای دیگر از جهاد تبیین حضرت زهرا (سلام الله علیها) به صورت عمومی و با حضور در مسجد و ایراد خطبه بود. در همین رابطه کتاب خطابات النساء که یک نویسنده عرب در آن خطبه‌های زنان عالم را گردآوری کرده در صدر آن خطبه ها، خطبه‌های حضرت فاطمه زهرا را آورده است که به صورت عمومی و در مسجد است که این خطبه‌ها حضور اجتماعی زن را در اسلام اثبات می‌کند و بیانگر این مسئله است که اسلام به هیچ وجه مخالف حضور اجتماعی زن نیست بلکه موافق این حضور است منتها با رعایت قواعدی که حرمت و شخصیت زن مسلمان محفوظ باشد.

مدیر مراکز هدایت علمی تربیتی حوزه علمیه قم افزود: یکی دیگر از حرکات و جهاد تبیینی حضرت زهرا (س) سخنان ایشان در جمع زنان مهاجر و انصار بود که یک تبیین چند جانبه است و در این حرکت به تمام مولفه‌های تبیین پرداخته‌اند.

محققیان در پایان با تاکید بر اینکه بایستی از جهاد تبیین حضرت زهرا بیاموزیم، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) الگویی شایسته برای تمام زنان و مردان است وهر چقدر بتوانیم مکتب فاطمی و مکتب امام حسین (ع) را در جامعه گسترش دهیم، موجب می‌شود جامعه به سمت همگرایی حرکت کند و دل‌ها به هم نزدیک شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه