اخبار داغ

گل‌علی بابایی:

شهدا برای مردم امنیت آفرین هستند/روایتی شنیدنی از تفحص شهدای فکه شمالی در شهر بصره

شهدا برای مردم امنیت آفرین هستند/روایتی شنیدنی از تفحص شهدای فکه شمالی در شهر بصره
نویسنده دفاع مقدس با اشاره به حضور باشکوه مردم پایتخت در تشییع ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی شهدا به شهرمان می‌آیند، امنیت و آرامش با خود به همراه دارند؛ شهدا با خود این پیام را آوردند که تمام ما مردم همراه و کنار هم هستیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گل‌علی بابایی نویسنده دفاع مقدس در گفتگو با تهران پرس با اشاره به حضور باشکوه مردم پایتخت در تشییع ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی شهدا به شهرمان می‌آیند، امنیت و آرامش با خود به همراه دارند؛ شهدا با خود این پیام را آوردند که تمام ما مردم همراه و کنار هم هستیم، شهدا رفتند تا مردم در آرامش کامل زندگی کنند و باکی از ورود دشمن به حریم شخصیشان را نداشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود به ماجرای شهادت شهید محمد سعید محققی و اکبر قهرمانی پرداخت و گفت: گویا با فرمانده گردان شهید محققی صحبت شده بود تا او را به گردان عملیاتی منتقل کنند. در فروردین ۱۳۶۲ که عملیات والفجر یک  شروع می‌شود؛ یکی از گردان‌های هماهنگ کننده عملیات در آن مکان حضور داشتند که ۳۴ روز در آنجا مقاومت می‌کنند و روز ۲۴ فروردین یک پاتک سنگین به این گردان وارد می‌شود و محمد سعید محققی که در این گردان حضور داشت طی این عملیات شهید می‌شود و پیکرش در منطقه می‌ماند.

بابایی ادامه داد: وقتی خبر شهادت محمدسعید را به پدرش می‌رسانند، او این خبر  را قبول نمی‌کند و می‌گوید تا خودم نسبت به این خبر مطمئن نشوم اجازه نمی‌دهم برای محمد سعید مراسم بگیرید.

این نویسنده دفاع مقدس افزود: با سپری شدن چند روز و پرس و جوهای متعدد با خبر شدیم همرزم محمدسعید که در آن عملیات حضور داشته، مجروح شده و از جبهه بازگشته است، زمانی که پدر شهید محققی را پیش او بردیم و او از همرزم شهید، نحوه شهادت پسرش را شنید قبول کرد و اجازه داد برای شهید محققی مراسم بگیرند.

بابایی در بخش پایانی سخنان خود به داستان شناسایی پیکر شهید محققی گریزی زد و گفت: سال ۹۵ از معراج الشهدا به ما اطلاع دادند، جنازه محمد سعید پیدا شده. وقتی در معراج حضور یافتیم، به ما گفتند پیکر شهید محققی را در بصره پیدا کرده‌ایم. این خبر برای ما تعجب آور بود چراکه محمد سعید در فکه شمالی به شهادت رسیده بود و اصلا این امکان نداشت که پیکر او را در بصره پیداکرده باشند که به ما گفتند از اهالی شهر بصره به ما اطلاع داده‌اند: " در ایام جنگ، روزی بود که نیروهای بعثی با یک ماشین بزرگ وارد قبرستان شهر بصره شدند و یک کانال بزرگی حفر کردند و دوکمپرسور، پیکر مطهر شهدای ایرانی را در این کانال قرار دادند و روی آنها را پوشاندند ما نیز برای اینکه این مکان را گم نکنیم دور آن را سنگ چینی کردیم و از آن زمان به بعد این مکان برای ما تبدیل به یک زیارتگاه و مکانی مقدس شد که به ما آرامش خاصی می‌داد؛ به‌طوری که بسیاری از اهالی بصره از شهدای مدفون در این کانال حاجت گرفته بودند و ما دوست داشتیم که این پیکرها همینجا بمانند. اما بعد از مشاهده مصاحبه مادران ایرانی که از چشم انتظاری خود برای بازگشت پیکر پاک فرزندان شهیدشان می‌گفتند، تصمیم گرفتیم این موضوع  را به ایرانی‌ها اطلاع دهیم".  که طی خبر اهالی شهر بصره، پیکر تعدادی از شهدا شناسایی شدند که یکی از آن پیکرها متعلق به شهید محمد سعید محققی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه