اخبار داغ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تأکید کرد؛

دیپلماسی فرهنگی راه مقابله با تحریم رسانه‌ای دشمن/ ضرورت فعال کردن دیپلماسی در ابعاد مختلف

دیپلماسی فرهنگی راه مقابله با تحریم رسانه‌ای دشمن/ ضرورت فعال کردن دیپلماسی در ابعاد مختلف
محمد مهدی زاهدی با بیان اینکه برای مقابله با تحریم رسانه ای دشمن باید دیپلماسی را در ابعاد مختلف فعال کرد، گفت: وزارت امور خارجه باید دیپلماسی فرهنگی را با کشورهای تأثیرگذار برقرار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی زاهدی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تحریم برخی از رسانه ها و شخصیت های رسانه ای کشورمان در روزهای اخیر توسط غربی ها در پاسخ به این سوال که اقدام آمریکا و اروپایی ها چه شرایط رسانه‌ای را به نفع استکبار رقم می‌زند؟ گفت: استکبار جهانی، ایادی آمریکا و به ویژه برخی از کشورهای اروپایی پیوسته از جریان آزادی اطلاعات دم می زنند و بر این مهم تأکید دارند که تمام مردم جهان باید به فضای مجازی و اطلاعات دسترسی آزادانه داشته باشند؛ اما اقدام اخیر آنها نسبت به تحریم رسانه و برخی از شخصیت های رسانه ای جمهوری اسلامی ایران، نشان داد که آنها به ملت ها دروغ می گویند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: استکبار جهانی با رسانه های مختلف و شبکه های در هم تنیده به دنبال مسخ اذهان، تفکر و نگرش مردم جهان هستند؛ به این معنی که آنها می خواهند، آنچه که خودشان علاقمندند در مقابل افکار عمومی جهان قرار دهند.

وی ابراز کرد: استکبار جهانی و ایادی آنها از یک سو دم از آزادی رسانه ها، مطبوعات و اطلاعات می زنند و از سوی دیگر با تحریم رسانه و برخی از شخصیت های رسانه ای کشورمان می خواهند صداها و نداهای حق طلبانه و مخالف علیه امپریالیسم، استکبار و استعماری که هم اکنون توسط آمریکایی ها و برخی از کشورهای اروپایی در آمریکا لاتین و آفریقا وجود دارد، را خاموش کنند.

زاهدی عنوان کرد: کاری که استکبار جهانی علیه ما انجام داد، تنها مختص کشور ما نیست، در برخی از کشورهای منطقه نظیر این مسائل البته در ابعاد کوچکتر وجود دارد که این اقدام برای این است تا صدا حق طلبانه، آزادی خواهانه، مبارزه با استعمار و تسلط را خاموش کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان با تحریم رسانه‌ای وارد تقابل شد؟ گفت: ما امکانات رسانه ای که در اختیار دشمن است را نداریم و همچنین سرمایه ای که دشمنان در این زمینه سرمایه گذاری می کنند را در اختیار نداریم، بنابراین برای مقابله با تحریم رسانه ای دشمن باید به راه های دیگر متوسل شویم که یکی از آن راه ها، فعال کردن دیپلماسی در ابعاد مختلف است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت امور خارجه در حوزه سیاسی باید بیش از پیش فعال باشد و ارتباط خود را با دولت های مختلف قوی تر کند تا بتواند مواضع جمهوری اسلامی ایران را به خوبی بیان کند.

وی افزود: وزارت امور خارجه باید دیپلماسی فرهنگی را با کشورهای تأثیرگذار برقرار کند، همچنین دیپلماسی اقتصادی را باید اولویت قرار دهد، در این عرصه باید کشورهای منطقه، همسایه و آسیایی را مد نظر قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم بر مسائل خود فائق شویم؛ همچنین ما در تبادلات اقتصادی می توانیم مواضع کشور خود را به طرف های دیگر نشان دهیم.

زاهدی بیان کرد: یکی دیگر از راه های حائز اهمیت در راستای مقابله با تحریم رسانه ای استکبار جهانی توجه به دیپلماسی علم و فناوری است؛ در این حوزه می توانیم با ارتباطات گسترده با افراد و شخصیت های حقیقی و حقوقی که در جهان وجود دارد، در حوزه های مختلف ارتباط علمی برقرار کنیم و سپس در سایه ارتباطات علمی، مواضع کشورمان را به دیگر کشورها بیان کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی توجه به دیپلماسی رسانه ای را از دیگر راه های مقابله با تحریم رسانه ای دشمنان دانست و ابراز کرد: در این زمینه می توانیم ارتباطات خوبی با اصحاب رسانه مکتوب، غیر مکتوب، شبکه های مجازی و غیره برقرار کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مقابله با دشمن حتما نباید از همان تاکتیکی که دشمن استفاده می کند، استفاده کنیم بلکه ما باید تاکتیک های دیگری را طراحی کنیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات در راستای مقابله با تحریم رسانه ای دشمن، استفاده از دیپلماسی در حوزه مجلس است؛ به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی، گروه های دوستی پارلمانی زیادی را با بسیاری از کشورها دارد، بنابراین فعال کردن گروه های دوستی بین کشورها  بسیار مؤثر است.

زاهدی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: به عنوان مثال بنده رئیس گروه دوستی چند کشور هستم و این آمادگی را داریم که اگر وزارت امور خارجه مصلحت بداند، با کشورهایی که پیوند دوستی بین مجالس داریم، نامه نگاری کرده تا صدایمان را از طریق تریبون آن کشور به سمع و نظر جهانیان برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه