اخبار داغ

تاثیر ادیسون در اختراع تلفن؛ دگرگون کننده راه ارتباطی انسان ها

تاثیر ادیسون در اختراع تلفن؛ دگرگون کننده راه ارتباطی انسان ها
باید بدانید که بعد از اختراع تلفن، در قرن های هجدهم و نوزدهم میلادی ، ارتباطات انسان ها در کره زمین به کلی تغییر کرد و بسیار متحول شد. چون تلفن اولین دستگاهی بود که ارتباط از راه دور، توسط صدا را ممکن می ساخت و همین موضوع باعث شد تا ارتباطات امروزی اکنون به درجه ای برسد که مشاهده می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاید همه ما الکساندر گراهام بل را به عنوان مخترع تلفن بشناسیم ، اما گاهأ نام توماس ادیسون را نیز در اختراع این وسیله متحول کننده ارتباطات شنیده ایم. جدای از اینکه الکساندر گراهام بل نام خود را به ثبت اختراع این دستگاه اختصاص داده است، اما شاید اگر اکتشافات و دستاوردهای توماس ادیسون نبود، این دستگاه ماهیت اصلی خودش را نیز از دست می داد. در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم که ادیسون چگونه توانست در اختراع و ابداع تلفن بسیار تاثیرگذار واقع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

باید بدانید که بعد از اختراع تلفن، در قرن های هجدهم و نوزدهم میلادی ، ارتباطات انسان ها در کره زمین به کلی تغییر کرد و بسیار متحول شد. چون تلفن اولین دستگاهی بود که ارتباط از راه دور، توسط صدا را ممکن می ساخت و همین موضوع باعث شد تا ارتباطات امروزی اکنون به درجه ای برسد که مشاهده می کنیم.

,

البته که قبل از تلفن راه های ارتباطی دیگری نیز وجود داشت، مانند تلگراف یا حتی نامه رسانی با کبوترها در زمان های گذشته ، اما هیچکدام از آن روش های قدیمی، مفید و موثر نبودند و می توان گفت آن ها تنها راه ممکن برای ارتباط از راه دور در آن دوره ها شناخته می شدند.

,

جدای از اینکه تلگراف یک راه ارتباطی از راه دور در آن زمان شناخته میشد، فقط با کدهای مورس و رمزنگاری آن کدها قابل فهم بود و هیچ دستگاه دیگری وجود نداشت که بتواند صوت و صدا را از مکانی به جای دیگر منتقل کند.

,

از همین جهت، می توان گفت بسیاری از محققان و دانشمندان آن دوره در تلاش بودند تا دستگاه هایی برای انتقال صدا از طریق سیم های تلگراف بسازند.

,

توماس ادیسون و الکساندر گراهام بل از جمله اشخاص معروفی بودند که در این زمینه فعالیت می کردند و با آزمایش های گوناگون و اختراعات مختلف در صدد بر امدند تا وسیله ای برای انتقال صدا بسازند.

, توماس ادیسون,

توماس ادیسون که تا آن زمان در پست های تلگراف خانه کار کرده بود و با دستگاه های انتقال تلگراف آشنایی داشت ، به آزمایشات گوناگون روی آورد و حتی توانست در این زمینه اختراعاتی بی نظیر را به ثبت برساند. از جمله یک دستگاه تلگراف چهارگانه که می توانست دو تلگراف همزمان را در دو طرف خطوط ارسال کند.

,

در حالی که ادیسون بر روی پروژه هایی برای ضبط و انتقال صدا کار میکرد، در نهایت الکساندر گراهام بل اولین مخترعی بود که موفق شد تا صدا را ضبط کند و صوت را از طریق سیم منتقل کند. گراهام بل در اصل توانست یک فرستنده صوتی مایع بسازد که توانایی انتقال صوت از طریق سیم ها را ممکن می ساخت، اما این وسیله در آن زمان بسیار ضعیف تلقی می شد و جدای از اینکه کیفیت صدای خوبی را حین انتقال فراهم نمی کرد، قدرت ارسال آن نیز پائین بود.

,

با این حال ، الکساندر گراهام بل آزمایشاتی برای ساخت تلفن انجام داد و توانست حق ثبت اختراع اولین دستگاه تلفن از راه دور را در سال 1876 در ایالت متحده به نام خود ثبت کند.

, اختراع,

اما ادیسون چگونه توانست تلفن الکساندر گراهام بل را ارتقاء دهد؟

,

, , ,

فرستنده مایع الکساندر گراهام بل بر اساس ارتعاشات موج برق کار می کرد. در اصل بعد از دریافت صدا، امواج صوتی  را از طریق آهنربای دائمی به ارتعاش در می آورد و آن را در طول خط منتقل می کرد. همچنین به جای سیگنال قطع و وصل تلگراف، تلفن از یک جریان متغیر پیوسته (موج AC) استفاده می کرد، که وقتی از طریق خط تلگراف منتقل می شد، توسط گیرنده دوباره به امواج صوتی تبدیل می شد. به هر حال جریانی که توسط فرستنده بل ایجاد میشد بسیار ضعیف بود و همانطور که گفته شد قدرت انتقال بالایی نداشت.

, AC,

اما از آن جهت، در حالی که توماس ادیسون بر روی پروژه برق دی سی کار می کرد و حتی توانست چندین سال بعد باتری های ذخیره سازی و قابل شارژ (نمونه اولیه باتری لیتیوم یونی) را تولید کند، تصمیم گرفت تا بر روی پروژه فرستده تلفن بل کار کند و در اینجا به اختراعی دست یافت که دستاورد الکساندر گراهام بل را ارتقاء داد و در اصل آن را کاربردی و موثر کرد.

,

توماس ادیسون از جریان دی سی باتری بر روی خط استفاده کرد و از امواج صوتی برای تغییر قدرت جریان با تغییر مقاومت جریان استفاده نمود. در اینجا ادیسون برای تغیر مقاومت جریان از کربن استفاده کرد.

,

همانطور که گفته شد، ادیسون مدتها قبل در پست های تلگراف خانه کار می کرد و در آن زمان توانسته بود به دستاوردهای عالی در این زمینه برسد. او در آن زمان کابلهایی شیشه پر از کربن ساخته بود که به دلیل حرکت و نویز بالا، مقاومت قابل تغیری داشت و در آن زمان آنچنان کاربردی واقع نشد، اما این تغیر مقاومت حساس، دقیقأ آن چیزی بود که ادیسون برای فرستنده تلفن نیاز داشت.

,

ادیسون در سال 1877، یکسال بعد از اختراع تلفن بل، فرستنده کربنی ابداع کرد که بسیار موثرتر و کاربردی تر از فرستنده بل بود، در اصل یک دکمه کربن سیاه در زیر دیافراگم فرستنده قرار داده شد و با حرکت امواج صوتی دیافراگم، فشار روی دکمه نیز تغیر میکرد و در نتیجه مقاومت جریان خط نیز بر آن اساس تغیر میکرد تا گیرنده بتواند سیگنال متغیر دریافتی را به امواج صوتی تبدیل کند.

,

پس می توان گفت ، در نهایت توماس آلوا ادیسون فرستنده ای با کیفیت برای انتقال صدا اختراع کرد و موفق شد با ساختن آن فرستنده کربنی، تلفن اولیه الکساندر گراهام بل را تقویت بخشد. حتی در سال 1885 ادیسون یک نمونه فرستنده کربنی بهبود یافته را برای تلفن های شرکت بل آماده کرد که تا سال های 1980 و قبل از اختراع تلفن های دیجیتال، در تلفن های فروشی الکساندر گراهام بل مورد استفاده قرار میگرفت.

,

این بود که در نهایت، ادیسون در کنار الکساندر گراهام بل، یکی از افراد تاثیر گذار در ساخت تلفن تلقی شد و توانست سهم خود را از اختراع این وسیله کاربردی در آن زمان ادا کند.

,

اختراعات ادیسون چه تاثیرات دیگری در ساخت تلفن های دیجیتال و پیشرفته داشت؟

,

, , ,

همانطور که گفتیم، ادیسون در آن زمان به دستاوردها و اختراعات بسیار فوق العاده و زیادی دست یافت و همه آن ها تا حدودی در ساخت تلفن های امروزی و حتی پیشرفت دیگر فناوری ها کمک کردند.

,

مثلا پیشرفت های ادیسون در زمینه تلگراف باعث شدند تا خطوط اولیه تلفن به خوبی راه اندازی شوند و حتی همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، فرستنده کربن تلفن ادیسون یکی از مهم ترین دستاوردهای او در زمینه اختراع تلفن شناخته می شود.

,

از طرفی ، ادیسون بر روی بسیاری از پروژه های دیگر نیز کار می کرد که شامل اختراعات و ابداعات موثری بودند که تواسنتند نسل جدید تلفن ها را به وجود بیاورند.

,

ادیسون در آن زمان روی تکنولوژی جدید دستگاهی ارتقاء یافته از گرامافون کار می کرد که هم توانایی ضبط صدا را داشت و هم صدا را با کیفیتی مطلوب پخش می کرد، همین اختراع تا سال های 1980 بهبود یافت و به پخش کننده صوتی دیجیتال تلفن ها در آن زمان تبدیل شد.

, تکنولوژی جدید,

همچنین، همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، ادیسون اولین مخترع باتری های قابل شاررژ بود و باتری های ذخیره سازی او در آن زمان در بسیاری از وسایل و حتی در ماشین ها نیز مورد استفاده قرار گرفت، فناوری که به مرور زمان به باتری های شارژی لیتیوم یونی و در نتیجه به باتری های گوشی های هوشمند امروزه تبدیل گردید.

,

توماس آلوا ادیسون حتی در پروژه های ضبط فیلم نیز فعالیت می کرد و توانست اختراعاتی را به ثبت برساند که در توسعه صنعت فیلم سازی موثر و کاربردی واقع شدند. در اصل ادیسون توانست در آن زمان ضبط تصویر متحرک را امکان پذیر کند و همین موضوع نیز در پخش فیلم های دیجیتال تلفن ها نیز مورد استفاده قرار میگرفت.

,

در نهایت، مهم ترین اختراع ادیسون لامپ رشته ای و روشنایی الکتریکی بود، زمانی که او و همکارانش 6000 الیاف گیاهی را آزمایش کردند تا ماده مناسبی برای لامپ جدید کشف کنند. درنهایت ادیسون موفق شد لامپ الکتریکی را به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای زمان خود ابداع کند و حتی آن اختراع نیز تاثیر به سزایی در ساخت تلفن های امروزی و بسیاری از فناوری های پیشرفته دیگر داشت.

,

پس می توان گفت در کنار الکساندر گراهام بل، که حق ثبت اختراع تلفن را به خوش اختصاص داد، توماس آلوا ادیسون نیز از دیگر افراد بسیار تاثیر گذار در زمینه ساخت تلفن در آن زمان و حتی پیشرفت این دستگاه تا کنون بوده است.

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه