اخبار داغ

حوزه بهداشت و درمان حلقه مفقود در جنوب سیستان وبلوچستان؛

کلنگی که روی زمین ماند/ بیمارستان "زرآباد" وعده‌ای که عملی نشد!

کلنگی که روی زمین ماند/ بیمارستان "زرآباد" وعده‌ای که عملی نشد!
بیمارستان ۲۰ تختخوابی شهرستان زرآباد با زیربنای هزار و ۹۰۰ مترمربع با همکاری وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان کلنگ زنی شده بود با گذشت حدود یکسال و اندی این امر محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، نیاز دائمى اقشار جامعه به خدمات بهداشتى و درمانى، افزایش سریع و اجتناب ناپذیر هزینه هاى خدمات پزشکى به دلیل توسعه، مشکلات و تنگناهاى گروه هاى کم درآمد در رابطه با دستیابى به خدمات بهداشتى و درمانى، نقش حساسی دارد.
 
نقش دولت در ارائه خدمات بهداشتى و درمانى ضرورى براى مردم و توجه جدی به بخش درمان می تواند در رفع نیازهای درمانی مردم منطقه به خصوص در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان نقش بسزایی داشته باشد اما عقب ماندگی‌هایی وجود داردکه علیرغم وعده مسئولان هنوز به طور کامل رفع نشده است.
 
 یکسال و اندی پیش در آیین کلنگ‌ زنی بیمارستان محلی، براساس قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی وقت مقرر شد در زمینی که به این دانشگاه تعلق گرفته بود کل مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی شامل؛ بیمارستان (اورژانس، بخش های بستری و اتاق عمل)، مرکز جامع سلامت شبانه روی، آزمایشگاه، پانسیون پزشکان، مرکز اورژانس شهرستان زرآباد مستقر خواهد شد که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.
 
زرآباد با ۳۵ هزار نفر، به بیمارستان ۶۴ تخت نیاز دارد

معین الدین سعیدی، نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت بیمارستان در زرآباد از نیازهای ضروری برای کاهش مشکلات حوزه بهداشت و درمان و جلوگیری از سفر بیماران به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار است.

وی با بیان اینکه براساس استاندارهای حوزه سلامت باید برای هر یک‌هزار نفر یک و هشت دهم تخت بیمارستانی وجود داشته باشد، افزود: زرآباد با ۳۵ هزار نفر ۶۴ تخت بیمارستانی نیاز دارد.

وی گفت: وزارت بهداشت و درمان و مسوولان محلی بویژه مدیران کل استانی به‌ مشکلات  شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد رسیدگی کنند تا شاهد آبادانی این خطه از استان باشیم.
 
وضعیت زمین بیمارستان محلی زرآباد باید توسط شهرداری تعیین تکلیف شود
 
سعید موحد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان محلی زرآباد در یکسال و اندی پیش بیان کرد: تاکنون اکثر ادارات در زرآباد مستقر نشده اند و زرآباد هنوز به حالت بخش اداره می شود و پیگیری ها باید از سمت ادارات کنارک انجام شود.
 
وی افزود: زمینی که در ابتدا به بیمارستان اختصاص داده بودند از مردم بومی آنجا است و سندیت رسمی ندارد و باید واگذاری زمین از سمت شهرداری باشد.
 
دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به تعهدات خود در زرآباد عمل نکرده است
 
کوروش محمدی، فرماندار زرآباد در گفت و گو با خبرنگار ما با ابراز گلایه از متولیان امر در ساخت بیمارستان این شهرستان بیان کرد: در آیین کلنگ‌ زنی بیمارستان، براساس قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی وقت مقرر شد شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرآباد به عنوان نخستین اداره در این شهرستان مستقر شود که متاسفانه این امر هم تاکنون محقق نشده است.
 
وی‌ با اشاره به اینکه مردم شهرستان زرآباد با نزدیکترین بیمارستان ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارند، ادامه داد: مردم برای تکمیل درمان های خود مجبور به رفت و آمد به بیمارستان چابهار و حتی جاسک هستند.
 
محمدی گفت: توسعه و تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان باید یکی از رویکردهای مهم دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در شهرهای جنوب باشد که مسیر طولانی برای بیمارانی که از شرایط خاصی برخوردار هستند و یا زمان مفید بهبود درمان را در این جاده ها از دست می دهند.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, زرآباد با ۳۵ هزار نفر، به بیمارستان ۶۴ تخت نیاز دارد, زرآباد با ۳۵ هزار نفر، به بیمارستان ۶۴ تخت نیاز دارد,
,
,
,
,
,
,
,
, وضعیت زمین بیمارستان محلی زرآباد باید توسط شهرداری تعیین تکلیف شود, وضعیت زمین بیمارستان محلی زرآباد باید توسط شهرداری تعیین تکلیف شود,
,
,
,
,
,
, دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به تعهدات خود در زرآباد عمل نکرده است, دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به تعهدات خود در زرآباد عمل نکرده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه