اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت خرید تضمینی برنج توسط دولت/ برنج ایرانی روی دست کشاورزان مانده

ضرورت خرید تضمینی برنج توسط دولت/ برنج ایرانی روی دست کشاورزان مانده
رحمت الله نوروزی گفت:دولت باید برنج ایرانی را به صورت تضمینی از شالی کاران خریداری کند تا کشاورزان متضرر نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: یکی از مباحث مورد بحث در ‌کمیسیون کشاورزان مجلس این است که برنج تولید داخل بر روی دست کشاورزان مانده است.

وی افزود: کمیته تخصصی برنج از دوره نهم مجلس در کمیسیون کشاورزی تشکیل شده که بر اساس مصوبات آن نباید زمان برداشت برنج ایرانی، واردات نوع خارجی آن صورت گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: متاسفانه امسال نسبت به انجام واردات برنج خارجی انجام شد که با توجه به هزینه های تولید و قیمت تمام شده برنج ایرانی کشاورزان مناطق شمال کشور متضرر شدند.

وی عنوان کرد: اکنون مطالبه همه نمایندگان مردم استان‌های شمالی کشور در مجلس این است که دولت برنج ایرانی را به صورت تضمینی از شالی کاران خریداری کند تا برنج روی دست کشاورزان باقی نماند.

همچنان شاهد واردات برنج خارجی هستیم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنان شاهد واردات برنج خارجی از جمله برنج هندی توسط شرکت غله و بازرگانی هستیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در کمیسیون کشاورزی همچنان پیگیر مشکلات  شالی کاران به عنوان یک مطالبه مردمی هستند و در این راستا درصدد دعوت وزیر جهاد کشاورزی به مجلس هستند.

وی افزود: نظر امامین انقلاب حمایت از تولید داخل است برهمین مبنا در حوزه برنج نیز باید به میزان نیاز واردات نوع خارجی آن انجام شود و البته در فصل برداشت برنج ایرانی نباید واردات و توزیع برنج های خارجی صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
, همچنان شاهد واردات برنج خارجی هستیم, همچنان شاهد واردات برنج خارجی هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه