اخبار داغ

مدیرعامل شرکت قند بیستون مطرح کرد؛

افزایش ظرفیت کارخانه قند بیستون به ۴ هزار تن/ دولت قیمت مصوب شکر را اعلام کند

افزایش ظرفیت کارخانه قند بیستون به ۴ هزار تن/ دولت قیمت مصوب شکر را اعلام کند
بهرام رمضانی از افزایش دوبرابری ظرفیت کارخانه قند بیستون خبر داد و گفت: ظرفیت تولید به ۴ هزار تن خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، "بهرام رمضانی" امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اولین کشت پاییزه چغندر در کارخانه قند بیستون انجام شد، اظهار داشت: ابتدا این کشت در استان خوزستان انجام میشد ولی امروزه با توجه به ظرفیت سرپلذهاب این شهرستان به قطب کشت و برداشت چغندر  پاییزه تبدیل می شود و‌ طی سال گذشته ۶۵ هزار تن چغندر از سطح مزارع این شهرستان برداشت شد که پیش بینی می شود امسال نیز همین ظرفیت و پتانسیل وجود داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مدیرعامل شرکت قند بیستون با بیان اینکه سرپلذهاب ظرفیت کشت ۲۰۰ هزار تن چغندر کشت پاییزه را دارد، افزود: این کشت به شرطی توجیه اقتصادی دارد که شرایط فرآوری این محصول در استان وجود داشته باشد که در حال حاضر تنها کارخانه قند بیستون در حال فعالیت است.

,

این مسئول بیان داشت: اگر این میزان تولید را در استان داشته باشیم می توانیم نیاز کارخانه را از تولیدات داخل استان تامین و واردات چغندر کشت پاییزه از استان خوزستان را متوقف کنیم.  

,

وی با تصریح اینکه چغندر بهترین جایگزین برای غلات در کشت است، ادامه داد: در مناطق گرمسیری به علت نبود کشت های جایگزین هر ساله غلات کشت می شود و به این دلیل برای کشت گندم هر ساله توجیهی وجود ندارد.

,

رمضانی از افزایش ظرفیت کارخانه قند بیستون به ۴ هزار تن خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید در این کارخانه دو هزار و ۱۰۰ تن است و ۱۴۰ کارگر به صورت قراردادی و حدود ۳۰۰ کارگر فصلی در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

,

مدیرعامل شرکت قند بیستون عنوان کرد: امسال پیش بینی شده از سطح زیر کشت یک میلیون تن چغندر قند برداشت شود که ظرفیت کارخانه بیش از ۴۰۰ هزار تن نمیشود و ۶۰۰ هزار تن مازاد باید به کارخانه های سایر استان ها ارسال شود که از نظر اقتصادی توجیه ندارد.

,

رمضانی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه واحدهای تولید قند در این کارخانه راه اندازی نخواهد شد، ادامه داد: رسالت کارخانه قند بیستون تولید شکر از چغندر است و تولید قند نخواهیم داشت چرا که توجیه اقتصادی ندارد.

,

وی گفت: پرداخت های مطالبات امسال مطلوب نیست چرا که عدم اعلام نرخ شکر موجب شده ۲ هزارتن از این محصول به قیمت ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بفروش برسانیم که ۴۰۰ تومن زیر نرخ مصوب سال گذشته است.

,

واحد تولید قند در این کارخانه راه اندازی نخواهد شد

, واحد تولید قند در این کارخانه راه اندازی نخواهد شد, واحد تولید قند در این کارخانه راه اندازی نخواهد شد,

این مسئول در ادامه بر لزوم همگرایی در استان برای پیشرفت و بدست اوردن موفقیت تاکید و عنوان کرد: توسعه همه جانبه کارخانه قند بیستون در دستور کار است.

,

مدیرعامل شرکت قند بیستون با انتقاد از عدم اعلام نرخ مصوب شکر توسط دولت بعد از گذشت ۹ ماه از سال خاطر نشان کرد: کارخانجات از لحاظ نقدینگی تحت فشار هستند و این فشارها  به کشاورزان منتقل می شود و در نهایت کارخانجات مجبور هستند برای پرداخت مطالبات  محصولات خود را زیر قیمت مصوب سال گذشته بفروش برسانند.

,

وی عنوان کرد: دولت باید واردات را مدیریت شده انجام دهد بدین صورت که زمانیکه کارخانجات تولیدی ندارند یعنی از بهمن تا حدود تیرماه اقدام به واردات کند که در حال حاضر اینگونه نیست.

,

رمضانی  کم شدن نزولات آسمانی و خشکسالی های اخیر، دلزدگی کارخانجات و عدم اعتماد کشاورزان برای نحویل محصول خود به کارخانه ها را  از دلایل پیش بینی کاهش تولید عنوان کرد‌.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه