اخبار داغ

وزیر خارجه آمریکا مدعی حمایت کشورش از آزادی های مدنی در جهان شد

وزیر خارجه آمریکا مدعی حمایت کشورش از آزادی های مدنی در جهان شد
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که کشورش بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در داخل و خارج از این کشور محسوب می شود، ادعا کرد که واشنگتن از هر حرکتی در هر جای دنیا برای رسیدن به آزادی های مدنی حمایت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سی ان ان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که هرچند اعتراض مردم ایران و چین درباره آمریکا نیست ولی این کشور از هر حرکتی در هر جای دنیا برای رسیدن به آزادی‌های مدنی حمایت می‌کند.
وی ادعا کرد که در هر دو کشور ایران و چین مردم تلاش می‌کنند دیدگاه‌های خود را بیان کنند و آرزوهای خود را به گوش دولت‌هایشان برسانند.

حمایت وزیر خارجه آمریکا از اغتشاشگران در ایران در حالی است جمهوری اسلامی ایران معتقد است همکاری راستین در محیط بین‌المللی و پایبندی محکم به اصول عدم جانبداری، بیطرفی و غیرگزینشی عمل کردن، بهترین راه برای ارتقای مؤثر و حمایت از حقوق بشر است.

رهبر انقلاب اسلامی از ابتدای حوادث اخیر چندین‌بار به برنامه‌ریزی دشمن از ماهها قبل برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور اشاره کردند.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان که درباره محدودیت‌های کرونایی دولت چین پرسیده بود، گفت: البته ما از حقوق همه مردم جهان و اعتراض مسالمت آمیز برای ابراز حقوق خود حمایت خواهیم کرد.

بلینکن گفت ماه آینده شخصاً این موضوع را با مقامات چینی مطرح خواهد کرد.

وی افزود سیاست دولت آمریکا همانطور که بایدن در نشست با رهبر چین گفته است، حمایت از حقوق بشر و آزادی‌های مدنی است. هیچ دولت آمریکایی و هیچ رئیس جمهوری از آمریکا در این مورد سکوت نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه