اخبار داغ

در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی افراد دارای معلولیت؛

عرضه نمایشگاهی صنایع دستی معلولان؛ گامی در راستای اشتغال پایدار/ حرفه آموزی به معلولان باید راستای ایجاد اشتغال باشد

عرضه نمایشگاهی صنایع دستی معلولان؛ گامی در راستای اشتغال پایدار/ حرفه آموزی به معلولان باید راستای ایجاد اشتغال باشد
برگزاری نمایشگاه و فروشگاه های عرضه تولیدات هنری و صنایع دستی افراد دارای معلولیت، از غنی ترین فرصت ها در ایجاد انگیزه و امکان ارتباط دائمی معلولان با بازار کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ پشتیبانی و حمایت از معلولان مولفه ای مهم در ظهور و بروز توسعه پایدار، صلح و امنیت در جوامع است. لذا جهت نیل به آینده ای مطلوب و بهتر ضروری است بسترهای لازم در راستای زندگی با کیفیت برای افراد دارای معلولیت ایجاد شود چرا که معلول یا توانخواه فردی است که به دلیل بیماری و یا صدمه جسمی به حمایت بیشتری نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , مرآت,

باید این فرصت برای افراد دارای معلولیت فراهم شود تا توانمندی و استعداد هنری و شغلی خود را رشد داده و از این استعداد نه تنها در جهت منافع اقتصادی خانواده و خود استفاده کنند بلکه از این رهگذر گامی بلند به سوی سلامت فکری، روانی و ایجاد اعتماد به نفس و در نهایت غنی سازی جامعه بردارند. بر این اساس بایستی بستر و امکان یادگیری حرفه و مشارکت معلولان در جهت ایجاد اشتغال و در نهایت درآمد اقتصادی در جامعه فراهم شود.

,

برگزاری نمایشگاه و فروشگاه های عرضه تولیدات هنری و صنایع دستی افراد دارای معلولیت، از غنی ترین فرصت ها در ایجاد انگیزه و امکان ارتباط دائمی معلولان با بازار کار است.

,

 

,

, ,

51 مرکز خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی در استان سمنان وجود دارد

, 51 مرکز خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی در استان سمنان وجود دارد,

معصومه میراج معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان در گفتگو با مرآت با تبریک و گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی معلولان، گفت: در این نمایشگاه آثار هنری و محصولات صنایع دستی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان سمنان عرضه می شود.

,

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه متشکل از ۱۳ غرفه است که در آن غرفه هایی به آموزش و پرورش استثنایی و توانبخشی مبتنی بر جامعه و سایر مراکز توانبخشی روزانه و شبانه سطح استان سمنان اختصاص یافته است.

,

وی افزود: یکی از غرفه های نمایشگاه متعلق به آثار هنری افراد هنرمند دارای معلولیتی است که در اتاق هنر مراکز روزانه و شبانه بهزیستی استان فعالیت دارند.

,

میراج با اشاره به این که در استان سمنان ۵۱ مرکز جهت خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۸ مرکز روزانه، ۱۰ مرکز شبانه، ۱۰ مرکز ویزیت در منزل و ۳ مرکز مراقبت در منزل در استان سمنان فعالیت می کنند.

,

 

,

, ,

توانمندسازیی و ایجاد بستر اشتغال برای معلولان ضروری است

, توانمندسازیی و ایجاد بستر اشتغال برای معلولان ضروری است,

سعیده همتی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان در گفت و گو  مرآت، اظهار داشت: ایجاد بستر جهت اشتغال و به فروش رساندن محصولات افراد دارای معلولیت یا خانواده آنان و برگزاری نمایشگاه از آثار و صنایع دستی تولیدی آنان امری بسیار ارزشمند است.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان افزود: علاوه بر لزوم وجود نگاه و رویکرد حمایتی از خانواده و افراد دارای معلولیت، بایستی با توانمندسازی این افراد و خانواده آنان به ایجاد بستر اشتغال و بهبود هرچه بهتر کیفیت زندگی این افراد افزود.

,

وی در ادامه بیان کرد: ایجاد بستر آموزش و اشتغال و در ادامه فراهم کردن فضایی جهت فروش محصولات تولیدی مددجویان امری ضروری در توانمندسازی مددجویان محسوب می شود.

,

 

,

حرفه آموزی به معلولان باید راستای ایجاد اشتغال باشد

, حرفه آموزی به معلولان باید راستای ایجاد اشتغال باشد,

فهیمه خوشنود مدیرعامل انجمن توانبخشی مبتنی بر جامعه(cbr) استان سمنان در گفت و گو با مرآت، اظهار داشت: این غرفه متعلق به محصولات تولیدی توسط افراد دارای معلولیت در سطح روستاهای استان سمنان است.

,

مدیرعامل انجمن توانبخشی مبتنی بر جامعه استان سمنان با اشاره به حمایت های بلاعوض صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی برای افراد دارای معلولیت در روستاهای استان، عنوان کرد: این کمک ها در راستای ایجاد اشتغال و تحصیلات اشتغال و ایجاد صندوق های خرد مالی در راستای معرفی به صندوق کارآفرینی امید انجام می شود.

,

 

,

, ,

وی افزود: با کمک صندوق کارآفرینی امید و دریافت تسهیلات از این صندوق در شهرستان دامغان، 2 کارگاه کرباس بافی و تولید لبنیات و در شهرستان آرادان، ۱۵ مورد ایجاد اشتغال با توجه به نیاز منطقه روستایی در زمینه کشاورزی و دامداری صورت گرفته است.

,

خوشنود با بیان این که یادگیری مهارت های صنایع دستی در افراد دارای معلولیت در روستاهای استان بیشتر به شکل نسل به نسل انتقال یافته است، ابراز داشت: البته بر اساس تعامل و توافقاتی که میان  ادارات بهزیستی و فنی حرفه ای وجود دارد، دوره های آموزشی برای افراد دارای معلولیت برگزار شده و مدرک دوره آموزشی به مددجدیان اعطا می شود.

,

مدیرعامل انجمن توانبخشی مبتنی بر جامعه استان سمنان در ادامه بیان کرد: هدف ما از فراهم کردن بستر آموزش برای معلولان، ایجاد اشتغال برای آنان است. اما گاهی علیرغم تعامل خوب میان فنی حرفه ای و بهزیستی، آموزش های برگزارشده ظرفیت ایجاد اشتغال نداشته و این مسئله یکی از چالش‌های پیش‌روی ما در دوره های آموزشی برگزار شده برای مددجویان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه