اخبار داغ

یک کارشناس مسائل دینی:

حضرت زهرا(س) بهترین مجاهد جهاد تبیین بودند

حضرت زهرا(س) بهترین مجاهد جهاد تبیین بودند
زهرا جانجانی گفت: حضرت زهرا(س) پس از شهادت حضرت رسول اکرم(ص) مبارزاتی داشتند و در این عرصه بهترین مجاهد جهاد تبیین بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا جانجانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: نداشتن الگوی صحیح برای جایگاه و هویت زنان، یکی از مشکلات جامعه امروزی است.

وی افزود: برخی از زنان استفاده ابزاری می‌کنند و شعارهایی سر می‌دهند که عموما وسیله ای برای رسیدن به اهداف خودشان است در حالی که با نگاه به سیره حضرت زهرا (س) در می‌یابیم ایشان در همه جوانب بهترین زن و الگو برای همه زنان عالم هستند.

جانجانی با برشمردن جایگاه ارزشمند حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) سیده النساءالعالمین هستند و از منظر طراز بودن در جایگاه ها و ساحت‌های یک زن شامل ساحت مادری و زن بودن بهترین الگو هستند.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی صرفا برخی از زنان خانه دار، برخی خانه گریز و برخی هم خانه دار موثر هستند.

جانجانی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) بهترین الگو هستند؛ زنی که بهترین فرزندان عالم را تربیت کردند، همسر امام و دختر پیامبر(ص) بودند اما از نقش اجتماعی خود غافل نشدند.

وی عنوان کرد: زمانی که جامعه دچار انحراف می شود حضرت صدیقه کبری(س) با وجود تنهایی و مواجهه با مشکلات فراوان از نقش اجتماعی خود غافل نشدند.

به گفته جانجانی اگر حضرت زهرا(س) روشنگری نکنند ممکن است دین دچار تحریف و انحراف شود برهمین مبنا ایشان با بیان خود و با ایراد بهترین خطبه ها در راستای جهاد تبیین برای شناسایی امام حق و شناساندن جبهه حق قدم به عرصه گذاشتند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) پس از شهادت حضرت رسول اکرم(ص) مبارزاتی داشتند و در این عرصه بهترین مجاهد جهاد تبیین بودند، در عین حال از نقش همسری و مادری هم غافل نشدند.

کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت زهرا(س) در راستای محکوم کردن دشمن  و آگاهی بخشی به مردم اقدامات بسیار موثری انجام دادند.

جانجانی با بیان اینکه از حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی سوم زن مسلمان یاد می شود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) علمدار این گونه الگوسازی هستند.

وی عنوان کرد: حضرت صدیقه کبری(س) در جایگاه زن بودن نه به تصور اشتباه تساوی حقوق زن و مردان و نه همتایی زنان و مردان و نه شبیه سازی زنان و مردان به جایگاه و رسالت زن بودن خودشان عمل کردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه