اخبار داغ

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه عنوان کرد؛

انتخاب مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه به عنوان مرکز رشد برتر کشور

انتخاب مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه به عنوان مرکز رشد برتر کشور
خاشعی گفت: از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان، به عنوان مرکز رشد برتر کشور برگزیده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عباس خاشعی‌سیوکی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: واحدهای فناور فعال در مرکز رشد تربت‌حیدریه بیشتر در حوزه‌های زعفران، ابریشم و گیاهان دارویی به عنوان مزیت‌های شهرستان فعال هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی گفت: مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه از سال ۹۳ تاسیس و تا امروز ۶۰ واحد دانش‌بنیان و فناور را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده‌است.

,

خاشعی‌سیوکی افزود: از نکات ویژه زیست بوم نوآوری و توسعه فناوری این خطه ورود بخش خصوصی در کنار ساختارهای دولتی در حمایت از واحدهای دانش بنیان و فناور است که این موضوع به پایداری هر چه بیشتر این زیست بوم کمک می‌کند.

,

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" گفت: توجه ویژه ایشان به حوزه دانش‌بنیان و توسعه فناوری را  می‌توان از اصلی‌ترین دلایل رشد این واحدها در کشور دانست هرچند به فرموده رهبری هنوز در ابتدای این مسیر قرار داریم و تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما تاکیدات ایشان در توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه را نیز می‌توان به وضوح در بیانیه گام دوم انقلاب مشاهده کرد.

,

خاشعی‌سیوکی اضافه کرد: در کنار تلاش مضاعف واحدهای دانش‌بنیان و فناور برای تولید محصولات با فناوری بالا و همین طور قابل رقابت در بازارهای داخلی و جهانی، اعتماد و اطمینان مردم و مسوولان به این شرکت‌ها از نکات مهم در توسعه فعالیت‌های دانش بنیانی است.

,

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی می‌توانند ظرفیت‌های خود برای فعالیت‌های دانش بنیان و فناورانه در اختیار اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار داده و باعث رشد قابل توجه کمی و کیفی در حوزه دانش بنیان شوند و در کنار دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی نیز باید توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیانی و فناورانه را در دستور کار خود قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه