اخبار داغ

شهردار دهدشت:

دست‌فروشان و صنوف متخلف جریمه می‌شوند

دست‌فروشان و صنوف متخلف جریمه می‌شوند
نکویی در راستای حقوق شهروندی و حفظ حریم پیاده‌روهای این شهر صنوف متخلف و دست‌فروشان را تهدید به صدور جریمه و برخورد قانونی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس با رونق شهرنشینی معضل سد معبر در شهرها به مشکلی اساسی برای شهروندان تبدیل شده است اما این مورد در شهر دهدشت به خاطر عدم برخورد جدی با عاملان ایجاد کنندگان سد معبر تا به امروز به یک موضوع لاینحل تبدیل شده که روزبه‌روز بر میزان آن افزوده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در گذشته شاید برخی از شهرداران دهدشت به صورت موردی و دست و پا گریخته به شکل نیم‌بند به مقابله با این پدیده پرداخته باشند اما این عمل جدی نبوده و شاهد سد معبر در تمام معابر شهر هستیم.

,

پیاده روها جای عبورو مرور شهروندان بوده اما در عمل شاهد اشغال پیاده روها به وسیله اجناس مغازه برای جلب توجه مشتریان هستیم و مردم باید از خیابان ها به جای پیاده روها برای تردد  استفاده کنند.

,

«براساس تبصره ۱ماده ۵۵ مربوط به وظایف شهرداری‌ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آن‌ها از میادین و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و کار ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور به وسیله مأموران خود اقدام کند.»

,

همیشه موقع انتخاب اعضای شورای شهر دهدشت از ایجاد عدالت و دفاع از حقوق شهروندی سخن می‌گویند اما متاسفانه در عمل نتوانستند موضوعی به این سادگی را حل و فصل کنند و یک خرید مطمئن و آسان و بدون دغدغه را شهروندان خود هدیه دهند.

,

در همین خصوص شهردار دهدشت در حاشیه ساماندهی پیاده روهای این شهر گفت: با توجه به اینکه بازاریان و دستفروشان از نبش خیابان امام خمینی(ره) جنوبی تا روبروی فرمانداری و نیز بازار روز، به اخطاریه های شهرداری جهت حفظ حریم عابران پیاده و مشتریان توجه نمی کنند در همین راستا شهرداری به ناچارپای همه نماینده گان دستگاه‌های امنیتی و اجرایی شهر از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی، اتاق اصناف ، تعزیدات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان  و بازرسی جهاد کشاورزی را به پیاده روها و بازار روز این شهر کشاند.

,

نکویی با اشاره به اینکه واحد اجرائیات شهرداری با حضور همه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دهدشت از تمامی بازاریان خواست که جهت حفظ حریم عابر پیاده عقب‌نشینی کنند افزود: به کسبه و بازاریان اعلام شد اگر عقب نشینی نکنند دیگر به اخطاریه و تذکر بسنده نخواهد شد و بدون هیچ گونه مماشاتی  اقدام به جمع آوری اقلام سد معبر خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: آن دسته از بازاریانی که بخواهند عقب نشینی نکنند و همکاری لازم را به عمل نیاورند قطعا با  اخذ حکم قضایی و صدور جریمه‌های سنگین اقدام به برخورد قانونی لازم خواهیم کرد.

,

حال باید دید این اولتیماتوم شهردار دهدشت نتیجه خواهد داد و معضل سدمعبر پیاده روهای این شهر یک بار برای همیشه حل خواهد شد! یا اینکه این اقدام با وجود افراد ذی نفوذ در شورای شهر، شهرداری و دیگر دستگاه ها مانند گذشته فقط در حرف و عمل باقی خواهد ماند!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه