اخبار داغ

رونق تولید پیشرفت کشور را به دنبال دارد؛

وقتی چرخ‌های صنعت چرخ‌های توسعه را به گردش در می‌آورد

وقتی چرخ‌های صنعت چرخ‌های توسعه را به گردش در می‌آورد
امروز در شرایطی هستیم که با توجه به تولید و صنعت می توان به پیشرفت ، توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی دست پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، در زمانی که ایران در بسیاری از شاخص ها عقب مانده بود و فقط با یک اقدام فریبکارانه سعی در توجیه اقدامات خود دارند امروز در واقعیت ایران در بسیاری از زمینه ها در دنیا پیشرو و الگویی است برای ملت های آزاده دنیا ولی دشمنان با اقدمات رسانه ای سعی در وارونه جلوه دادن آن ها دارند به همین دلیل نیاز است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

با اعتماد به متخصصان بومی می توان نیاز بازار های داخلی را تامین کردوبرای دست یابی به بازارهای جهانی برنامه ریزی کردواین طوری از بیگانگان بی نیاز شویم ،در برخی از عرصه ها این کار به خوبی انجام شده واز واردات بی نیازیم ولی در برخی عرصه ها ضعیف عمل کرده ایم وشاهد بازی های کشورهای غربی وآمریکایی هستیم تا ما را تحریم کنند یا نه.

,

ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده که هر زمانی با توانایی خود دست به بزرگترین موفقیت ها زده  واین کار را با تکیه به توان خود انجام داده است.

,

با وجود اینکه حدود 50 سال از عمرصنعت خودروسازی می گذرد، سایه رانت و بی تدبیری باعث شده تا این صنعت نتواند گرهی از مشکلات مردم را بازکند وماشین های بی کیفیت را با قیمت گزاف به مردم بفروشد وهمیشه درحال گرانی باشد به بهانه تامین قطعات.

,

اما در صنایع نظامی به خوبی توانستیم از وابستگی خارج شویم وامروزه دشمنان از توانایی های نظامی جمهوری اسلامی ایران حیرت زده شده اند وانواع واقسام موشک ، تانک ، خودرو، جنگنده وسایر ادوات نظامی کاملا در داخل کشور تامین شده است.

,

ذکر این نکته ضروری است که چرا می توانیم بروزترین موشک وجنگنده ها را با پیشرفته ترین وپیچیده ترین امکانات بسازیم ولی هنوز برخی صنایع مانند خودرو سازی هیچ موفقیتی ندارد واین پاسخ روشنی دارد که همان تکیه به تولید داخل است.

,

اینها تنها نمونه ای از توانایی های کشور است ودر سایر عرصه ها هم این فراز ونشیب ها وجود دارد.

,
, ,

مجتمع نوشیدنی کوشاب غرب ایلام یکی از صنایع موفق در شهرستان چرداول است که با تکیه برتوان داخل فعالیت می کند و73 نوع محصول را روانه بازار می کند.

,

"سیروس فریادیان" مدیر این کارخانه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:مجتمع نوشیدنی کوشاب غرب ایلام یکی از 19 کارخانه تولیدی و صنعتی شهرستان چرداول است که با همت متخصصان بومی این روزها علاوه بر تأمین قسمتی از نیاز بازار 25 استان کشور در حال صادرات به کشورهای عراق و عمان است.

,

وی افزود: در اوج تحریم ها، مبلغ11 میلیون یورو برای خرید سه خط تولید و اشتغال با اعتماد به متخصصان بومی در بطری، شیشه و قوطی با کشور آلمان قرارداد بسته شد که در حال حاضر دو خط بطری و شیشه در حال تولید است و به زودی خط تولید قوطی در این کارخانه نیز راه اندازی می شود.

,

فریادیان با بیان اینکه در حال حاضر 36 متخصص بومی در این مجتمع مشغول به کار هستند، گفت: با راه اندازی خط تولید قوطی و با ترویج کاشت جو دو سر در استان که ماده اولیه برای تولید انواع دلستر و آبمیوه های گازدار این کارخانه است، بیش از 500 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

,

افزایش تولید همواره با اشتغال همراه است وهرچه تولید بیشتر باشد گره اشتغال بیشتر باز شده ودر نتیجه آسیب های اجتماعی کمتر می شود که درنهایت سلامت وپویایی جامعه را به دنبال دارد.

,

درپایان باید گفت که چرا وقتی که می توانیم در هر زمینه ای علاوه برنیاز کشور بازارها جهانی را تسخیر کنیم برای آن برنامه نداشته باشیم وهرجایی که از قافله عقب هستیم را جبران نکنیم که امیدواریم این امر هرچه زودتر محقق شود.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه