اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

ناقضان حقوق بشر، مدعیان امروز این حقوق

ناقضان حقوق بشر، مدعیان امروز این حقوق
آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همسو با آمریکا در حالی از قطعنامه های حقوق بشری علیه ایران استفاده می کنند تا مفری برای دخالت و اقدامات خصمانه پیدا کنند که تاکنون صدها بار حقوق اولیه مردم خودشان را نادیده گرفته اند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آمریکا در پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره آن‌چه «نقض حقوق زنان و سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات» خوانده شده است، خواستار حذف ایران از کمیسیون «وضعیت زنان» سازمان ملل شده که قرار است در روز‌های آتی در این باره رای‌ گیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این موضوع در حالی مطرح می‌شود که با مروری بر کارنامه‌ ایالات متحده آمریکا می توان پی برد که این کشور رفتارهای دوگانه‌ای در رابطه با حقوق بشر دارد و خود با اقدامات خودسرانه حقوق ملت ها را پایمال می کند و در امور دیگران دخالت می کنند و همچنین واقعیت های آماری حکایت از جایگاه اسفناک زنان در غرب به ویژه آمریکا دارد.
, حقوق بشر,
 
,
در واقع آمریکا در دهه‌های گذشته همواره داعیه‌ دار دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر بوده و بر همین مبنا و به نام حقوق بشر در سایر کشورها اظهارات مداخله جویانه داشته و از این راه به دنبال منافع سیاسی خود است.
,
 
,
در این باره غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: ادعاهای حقوق بشری کشور های غربی و همدستان آمریکا، ادعاهای پوچ و واهی است و خودشان می دانند که اصلی ترین ناقضین حقوق بشر خود آنها هستند و به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به حقوق بشر اهتمام ویژه دارد.
,
 
,
وی افزود: این یک حرکت سیاسی است نه یک اقدام واقعی برای حمایت از حقوق بشر.
,
 
,
همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز درباره ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی علیه ایران اظهار کرده است: این کشورها که دارای سابقه سیاهی در نقض حقوق بشر هستند چگونه به خودشان حق می‌دهند خودشان را مدعی و مدافع حقوق بشر نشان دهند چه طور به خودشان حق می‌دهند در عین حالی که زنان، کودکان و مردان کرد ما را در سردشت با تجهیز رژیم متجاوز صدام به سلاح‌های شیمیایی بمباران کرده است اکنون دم از حقوق زنان کرد ما بزنند نفاق آنها آشکار است این نفاق شرم‌ آور است اما آن‌ها انجام می‌دهند.
,
 
,
گفتنی است؛ غرب و در راس آن آمریکا با رویکری ریاکارانه و نادیده انگاشتن نقض‌های گسترده حقوق بشر زنان، انگشت اتهام خود را پیوسته به سمت دیگر ایران نشانه گرفته و آن را به دستاویزی برای مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی مبدل ساخته است؛ این در حالی است که خود از تابلوداران نقض حقوق بشر در جهان بوده و همچنین رعایت حقوق زنان در این کشور نیز در بسیاری مواقع امری ریاکارانه و فریبنده است اما با این حال به دنبال این هستند تا از طریق سازوکارهای موجود و به‌ ظاهر بشردوستانه در سازمان ملل به‌ عنوان اهرم فشار علیه ایران بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.
,
 
,
بیشتر بخوانید:
, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,
 
, , پرونده سازی ناقضان حقوق بشر علیه ایران]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه