اخبار داغ

قرارداد تسلیحاتی آمریکا و قطر به ارزش یک میلیارد دلار

قرارداد تسلیحاتی آمریکا و قطر به ارزش یک میلیارد دلار
وزارت دفاع آمریکا از موافقت وزارت خارجه این کشور با قرارداد تسلیحاتی با قطر شامل سامانه‌های ضد پهپادی به ارزش یک میلیارد دلار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛وزارت دفاع آمریکا از موافقت وزارت خارجه این کشور با قرارداد تسلیحاتی با قطر شامل سامانه‌های ضد پهپادی به ارزش یک میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش «الجزیره»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (۳۰ نوامبر) اعلام کرد که در این قرارداد ۳ شرکت آمریکایی طرف هستند و آژانس همکاری امنیتی دفاعی وابسته به این وزارتخانه جزئیات قرارداد را روز سه‌شنبه به کنگره اعلام کرده است.

همزمان این آژانس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این قرارداد شامل خرید سامانه ضد پهپادی FS-Lids و دیگر تجهیزات و مهمات نظامی و همچنین دوره‌های آموزشی می‌شود. این بیانیه افزوده است که این قرارداد بر توانایی قطر در رویارویی با تهدید‌های نظامی می‌افزاید و تأکید کرده که فروش این تجهیزات موازنه نظامی در منطقه را تغییر نمی‌دهد.

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کرده بود قطر از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سبب تاخیر در پاسخ به درخواست دوحه برای خرید پهپاد‌های پیشرفته از واشنگتن ابراز ناامیدی کرد.  یک مقام قطری در گفتگو با وال استریت ژورنال اعلام کرد بدان علت ناامید شده ایم که هیچ نشانه مشخصی از اینکه چرا درخواست ما به تاخیر افتاده است وجود ندارد.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، قطر پس از عربستان سعودی دومین خریدار بزرگ تجهیزات نظامی آمریکاست. آمریکا امیدوار است با وجود عقب نشینی نظامی این کشور به ویژه در بحبوحه حضور چین در منطقه، نفوذش را در منطقه خلیج فارس حفظ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه