اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

فشار افزایش قیمت انسولین بر دوش بیمه نشدگان!/ مسئولان چه راه کار جایگزینی برای بیماران دیابتی دارند؟!

فشار افزایش قیمت انسولین بر دوش بیمه نشدگان!/ مسئولان چه راه کار جایگزینی برای بیماران دیابتی دارند؟!
مشکلات عرضه دارو در ایران تمامی ندارد و بر اساس مشاهدات میدانی قیمت انسولین قلمی لانتوس در یک ماه گذشته با افزایش چند برابری رو‌به رو بوده و براساس اعلام سازمان غذا و دارو اگر بیماری با نسخه الکترونیک برای دریافت انسولین به داروخانه مراجعه کند، تغییر قیمت‌های اخیر شامل حال آن‌ها نمی‌شود حال این سوال مطرح است که بیمارانی که تحت پوشش بیمه نیستند چه باید بکنند؟!
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت بهداشت در تلاش است با اجرای طرح دارویاری ارز دارویی به نیمایی تبدیل شده و پایانی بر چالش‌های تامین ارز دارو باشد تا دیگر شاهد مشکلات ارزی دارو، جلوگیری از کمبودهای فلج‌کننده دارویی و همچنین پیشگیری از قاچاق معکوس داروی ایرانیان باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وزارت بهداشت, اجرای طرح دارویاری,

همچنین قرار براین شد تا در راستای حمایت از بیماران و عدم افزایش پرداخت از جیب بیمار، پوشش بیمه‌ای داروها افزایش یابد و بنا شد تا مابه‌التفاوت ارز دولتی تا نیمایی به عنوان اعتباری برای حمایت از بیماران و عدم هرگونه تغییر در قیمت داروها برای مصرف کننده، به سازمان‌های بیمه‌گر جهت تقویت پوشش بیمه‌ای تخصیص داده شود و بر این اساس اعلام شد که قیمت دارو برای مصرف‌کننده تغییری نمی‌کند.

, افزایش پرداخت از جیب بیمار, .,

شنیده‌ها حاکی از این است که قیمت انسولین قلمی لانتوس در بازار آزاد نسبت به یک ماه گذشته حدود هشت برابر شده است، در واقع می‌توان گفت قیمت انسولین قلمی در کمتر از یک ماه از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۰۶ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که بار این افزایش قیمت‌ها بر دوش سازمان‌های بیمه گر است و در نهایت تغییری در مبلغ پرداخت بیمه شده‌های دیابتی ایجاد نشود.

,  لانتوس, بازار آزاد, سازمان‌های بیمه گر,

طی ماه‌های گذشته بازار دارو با مشکلات متعددی از کمبود دارو بگیرید تا دارو‌های وارداتی تقلبی و افزایش قیمت‌ روبه رو بوده است. در افزایش قیمت انسولی دو مشکل وجود دارد. افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند؛ مانند اتباع و همچنین کسانی که ناگهان به این دارو احتیاج پیدا می‌کنند، مجبور به خرید آزاد آن می شوند و از سوی دیگر با افزایش سهم سازمان‌های بیمه گر بدهی آن‌ها به داروخانه‌ها چندبرابر می‌شود.

, ,

نیاز سالانه ۳۶ میلیون انسولین قلمی در کشور

, نیاز سالانه , ۳۶, میلیون انسولین قلمی در کشور,

به گفته سجاد اسماعیلی مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو، سه انسولین قلمی اصلی در کشور مورد نیاز است که شامل نوورپید، لانتوس و نوومیکس است. به طور متوسط میزان مصرف هر یک از این انواع انسولین ماهیانه یک میلیون عدد است. بنابراین حدودا ماهیانه به سه میلیون عدد انسولین قلمی در کشور نیاز داریم و بر این اساس نیاز سالیانه ما حدود ۳۶ میلیون عدد انسولین قلمی است که باید در کشور تامین شود.

, نوورپید, لانتوس , نوومیکس,

عرضه انسولین فقط با نسخه پزشک و بدون تغییر قیمت

, عرضه انسولین فقط با نسخه پزشک و بدون تغییر قیمت,

محمد پیکان‌پور مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره روند قیمت و تأمین انسولین اظهار داشت: در صورتی که بیماری با نسخه الکترونیک برای دریافت انسولین به داروخانه مراجعه کند، تغییر قیمت‌های اخیر شامل حال آن‌ها نمی‌شود و با قیمت‌های قبلی دارو را تهیه خواهد کرد.

, تأمین انسولین,

 عرضه انسولین به شکل آزاد نمی‌تواند ممنوع شود

, عرضه انسولین به شکل آزاد نمی‌تواند ممنوع شود,

محسن نجفی بازرس انجمن داروسازان ایران می‌گوید: عرضه انسولین به شکل آزاد نمی‌تواند به صورت کامل ممنوع شود، چون ممکن است در برخی موارد مصرف داروی بیمار افزایش پیدا می‌کند و این بیمار دچار مشکل می‌شود.

, عرضه انسولین,

انسولین قلمی نیاز بسیاری از بیماران دیابت است که کمیاب شده و بیماران دچار استرس و سردرگمی شده‌اند و سازمان غذا و دارو به عنوان متولی دارو و تجهیزات پزشکی کشور باید در این رابطه سیاست‌های بلند مدت و پایداری را دنبال کند که در نهایت منجر به در دسترس بودن انسولین و نوارهای تست قند خون برای تمامی بیماران باشد. حال باید دید مسئولان برای این افراد چه راه جایگزینی دارند؟ چرا که وظیفه سازمان غذا و دارو تأمین داروی مورد نیاز بیماران است.

, انسولین قلمی, سا, زمان غذا و دارو به عنوان متولی دارو و تجهیزات پزشکی کشور باید در این رابطه سیاست‌های بلند مدت و پایداری را دنبال کند که در نهایت منجر به در دسترس بودن انسولین و نوارهای تست قند خون برای تمامی بیماران باشد, زمان غذا و دارو,


بیشتر بخوانید:

,
, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,

سردرگمی بیماران از کمبود انسولین/ سازمان غذا و دارو: تامین همزمان داروی برند و ژنریک انسولین‌های قلمی

, سردرگمی بیماران از کمبود انسولین/ سازمان غذا و دارو: تامین همزمان داروی برند و ژنریک انسولین‌های قلمی,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه