اخبار داغ

ملکی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

افزایش شارپی قیمت ارز محل استفاده رانت‌خواران می‌شود/ بازگشت آرامش به اقتصاد و جلب اعتماد مردم، کشور را به قطب صنعتی منطقه مبدل می‌کند

افزایش شارپی قیمت ارز محل استفاده رانت‌خواران می‌شود/ بازگشت آرامش به اقتصاد و جلب اعتماد مردم، کشور را به قطب صنعتی منطقه مبدل می‌کند
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بازگشت آرامش به اقتصاد و جلب اعتماد مردم، کشور را به قطب صنعتی منطقه مبدل می‌کند گفت: افزایش شارپی قیمت ارز محل استفاده رانت‌خواران می‌شود و بر اینکه دولت باید برای کنترل اقتصادی برنامه داشته باشد تأکید کرد.
[

بهنام ملکی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در زمینه نوسانات قیمت ارز و سیاست‌های اجرایی مؤثر بر آن اظهار کرد: در عالم اقتصاد به‌شرط منطقی و علمی و عملی‌بودن اقدامات همه چیز امکان‌پذیر است.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, نوسانات قیمت ارز,

افزایش شارپی قیمت ارز محل استفاده رانت‌خواران می‌شود

, افزایش شارپی قیمت ارز محل استفاده رانت‌خواران می‌شود, افزایش شارپی قیمت ارز محل استفاده رانت‌خواران می‌شود,


وی ادامه داد: باید دید چه اقداماتی جهت رفع این مشکلات قرار است صورت پذیرد و در نظر داشته باشیم علاوه بر مشکلات بین‌المللی بخش بزرگی از این مشکلات داخلی است و سیاست‌گذاران اقتصادی باید بدانند افزایش‌ها و کاهش‌های بی قاعده و شدید قیمت ارز می‌تواند ویران‌کنندهٔ ساختارهای اقتصادی کشور باشد.

بیشتر بخوانید:
کانال‌های مجازی با اخبار غیرواقعی بر انتظارات تورمی سوار شده‌اند/ هیچ اتفاق واقعی و اقتصادی که موجب افزایش قیمت ارز شود نیفتاده است

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: قبلاً هم این تجربه را داشته‌ایم و دیده‌ایم که افزایش قیمت‌ها و ناکارآمدی سیاست‌های داخلی چه آسیب‌هایی به معیشت مردم وارد کرده و زندگی دهک‌های زیادی را با افزایش پیاپی از تعادل خارج کرده، درحالی‌که کسانی که رانت اطلاعاتی در این زمینه داشتند ذی‌نفعان این نوع عدم مدیریت بودند؛ ولی در این روند اکثریت جامعه، قدرت خریدش را از دست داد و با مشکلات حادی رودررو شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد همین اتفاقات تکرار شود و شاهد افزایش یا کاهش شارپی قیمت ارز باشیم فقط به نفع دلالان کار کرده‌ایم.

,
, افزایش‌ها و کاهش‌های بی قاعده و شدید قیمت ارز,
,
,
, کانال‌های مجازی با اخبار غیرواقعی بر انتظارات تورمی سوار شده‌اند/ هیچ اتفاق واقعی و اقتصادی که موجب افزایش قیمت ارز شود نیفتاده است,
,
,
,
, قیمت ارز,

دولت حتماً باید برای کنترل اقتصاد برنامه داشته باشد

, دولت حتماً باید برای کنترل اقتصاد برنامه داشته باشد, دولت حتماً باید برای کنترل اقتصاد برنامه داشته باشد,


ملکی تأکید کرد: حتماً باید برای کنترل اقتصادی برنامه داشت و درصورتی‌که قرار است درآمد ارزی ما از طریق مبادلات و صادرات و یا آزادسازی پول‌های بلوکه شده افزایشی داشته باشد حتماً باید اولویت کشور سرمایه‌گذاری بر فعالیت‌های تولیدی کوچک و اثرگذار بر معیشت باشد.

او با اشاره به اینکه باید به‌جای بخش سوداگری، بخش تولید تقویت شود گفت: امیدوارم به‌زودی بر خلاف رویه‌های گذشته شاهد بهترشدن تدبیر در تصمیم‌سازی در اقتصاد ملی باشیم و روند رشد اقتصاد ملی به‌سوی بالندگی به‌خصوص در تولید و صادرات محصولات دانش‌پایه باشد.

وی ادامه داد: تحلیل‌های غلط باعث می‌شود منافع ملی قربانی منافع جناحی و سیاسی شوند و برنامه‌ریزی‌ها هم‌افزا نباشد و باعث ایجاد سرخوردگی اقتصادی می‌شود. به‌عنوان‌مثال امروز در بازار بورس سرخوردگی عجیبی ایجاد شده و سرنوشت نامعلومی پیدا کرده و زیان پنجاه میلیون ایرانی در آن ادامه‌دار شده است.

,
,
,
,
,
,

بازگشت آرامش به اقتصاد و جلب اعتماد مردم، کشور را به قطب صنعتی منطقه مبدل می‌کند

, بازگشت آرامش به اقتصاد و جلب اعتماد مردم، کشور را به قطب صنعتی منطقه مبدل می‌کند, بازگشت آرامش به اقتصاد و جلب اعتماد مردم، کشور را به قطب صنعتی منطقه مبدل می‌کند,


این کارشناس اقتصادی در پایان با اشاره به اینکه گاهی دیده شده پرونده‌های فساد بزرگ (مثلاً سکه ثامن) مسکوت مانده است گفت: این‌گونه فسادها ۳۲ هزار نفر را به خاک سیاه نشاند و هنوز پس از سال‌ها به نتیجه قطعی نرسیده و احقاق حق نشده است و امروز امید داریم تا دولت انقلابی با ازمیان‌بردن این نوع فسادها بتواند اعتماد را به اقتصاد کشور بازگرداند و با بازگشت اعتماد شاهد اتمام مشکلات ماه‌های اخیر و ناآرامی‌ها باشیم و صنایع ما بتوانند تبدیل به قطب صنعتی در منطقه شوند.

 

,
, بازگشت اعتماد,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه