اخبار داغ

بولتون:

جمهوری خواهان برای یک "چهره جدید" آماده هستند/ مردم دیگر به ترامپ فکر نمی‌ کنند

جمهوری خواهان برای یک "چهره جدید" آماده هستند/ مردم دیگر به ترامپ فکر نمی‌ کنند
مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در گفتگو با گاردین، اقدامات ترامپ را "قدیمی و خسته کننده" توصیف کرد و گفت حزب جمهوری خواه آماده است تا به سمت یک "چهره جدید" برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جان بولتون، مقام سابق کاخ سفید، یکی از مقاماتی است که اخیرا رئیس سابق خود را محکوم کرد و گفت جمهوری خواهان برای یک "چهره جدید" آماده هستند.

روزنامه انگلیسی گاردین  در گزارشی به قلم دیوید اسمیت نوشت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در گفتگو با گاردین، اقدامات ترامپ را "قدیمی و خسته کننده" توصیف کرد و گفت حزب جمهوری خواه آماده است تا به سمت یک "چهره جدید" برود.

بولتون یکی از مقامات سابق کاخ سفید است که اخیرا و پس از عملکرد ضعیف جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای این ماه در آمریکا، ترامپ را محکوم کرد. نتیجه انتخابات میان دوره‌ای برخی را متقاعد کرد که ترامپ اکنون به جای کمک به جمهوری خواهان به این حزب لطمه می‌زند.

بولتون به گاردین گفت: "دلایل زیادی برای مخالفت با نامزد شدن ترامپ وجود دارد، اما یکی از این دلایل که من از مردم در سراسر کشور درباره آنچه در هشتم نوامبر اتفاق افتاد می‌شنوم این است که عده‌ای از مردم دیگر به ترامپ فکر نمی‌کنند. "

وی افزود: "حتی اگر آن‌ها سبک، رویکرد، سیاست‌ها و همه چیز درباره وی را دوست داشته باشند، اما نمی‌خواهند شکست بخورند و با توجه به نتایج هشتم نوامبر، نگرانند که اگر وی نامزد شود نه فقط در انتخابات عمومی شکست خواهد خورد بلکه تعداد زیادی از نامزد‌های جمهور خواه را نیز با خود پایین می‌کشد. "

با این حال، ترامپ ۷۶ ساله کماکان از حمایت پرشور و قابل توجهی در پایگاه جمهوری خواهان برخوردار است.

بولتون اذعان کرد: "تردیدی نیست که حمایت ترامپ در انتخابات مقدماتی می‌تواند برای یک نامزد در حزب جمهوری خواه بسیار ارزشمند باشد. اما تایید و حمایت از خودش به عنوان نامزد انتخاباتی در انتخابات عمومی مخرب است؛ بنابراین اگر واقعا می‌خواهید در انتخابات پیروز شوید، ترامپ راه حل آن نیست. "

بولتون گفت در یک نظرسنجی که خود انجام داده است مشخص شده است که حمایت از ترامپ در این حزب در طول دو سال آهسته و مداوم کاهش یافته است.

وی گفت: "سوال این است: آیا ترامپ را می‌خواهید یا یک چهره جدید؟ در آخرین نظرسنجی ما، بیش از ۵۰ درصد گفتند خواستار یک چهره جدید هستند. من به شخصه فکر می‌کنم که بایدن نیز از سمت دموکرات‌ها در انتخابات شرکت نخواهد کرد. "

مایک پنس، معاون سابق ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق و کریس کریستی، مشاور پیشین ترامپ از جمله رقبای احتمالی وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هستند، اما ران دی سانتیس، فرماندار جدید فلوریدا پیشتاز است.

مواضع سیاست خارجی دی سانتیس احتمالا با بولتون و سایر جنگ طلبان همخوانی دارد. دی سانتیس خروج پر هرج و مرج بایدن از افغانستان را محکوم کرده، مخالفت خود را با توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده و موضع سختی در قبال چین، کوبا و ونزوئلا اتخاذ کرده است. وی همچنین حامی سرسخت اسرائیل است.

بولتون گفت دی سانتیس موفقیت بسیار خوبی در انتخابات برای فرمانداری فلوریدا کسب کرد. بسیاری از مردم به وی به عنوان نامزد نسل آینده می‌نگرند. این یکی از بزرگترین مشکلات ترامپ است که اقداماتش قدیمی و خسته کننده شده است.

اما بولتون تاکید کرد که هنوز از کسی حمایت نکرده است. وی در خاتمه گفت: "در کل در درون حزب جمهوری خواه از دولت و مردم اوکراین قاطعانه حمایت می‌شود. من در نظر دارم در دو سال آینده مدتی را صرف مبارزه با ویروس انزوا طلبی در داخل حزب جمهوری خواه کنم تا مطمئن شوم که این مسئله به یک موضوع جدی در این حزب تبدیل نمی‌شود. "

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه