اخبار داغ

«شهر خاموش» جایزه بهترین‌ کارگردانی جشنواره تالین را گرفت

«شهر خاموش» جایزه بهترین‌ کارگردانی جشنواره تالین را گرفت
فیلم «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی، در نخستین حضور جهانی در جشنواره شب‌های سیاه تالین جایزه بهترین‌ کارگردانی این جشنواره را گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت جشنواره، بیست و ششمین دوره جشنواره شب‌های سیاه تالین ( PÖFF) شنبه شب برگزار شد.

در این مراسم جوایز به برندگان در ۵ بخش رقابتی جشنواره اهدا شد. در بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم کمدی سیاه «مامان راننده» ساخته هیلمار اودسون به عنوان فیلم برتر جشنواره جایزه ۲۰ هزار یورویی را دریافت کرد.

در بخش بهترین کارگردانی احمد بهرامی برای فیلم «شهر خاموش» به عنوان برنده جایزه ۵هزار یورویی انتخاب شد. هیات داوران چنین کار وی را ستودند: کارگردان با تصویر کردن مکانی غم‌انگیز و ویران شده، درام باستانی و جهانی خلق کرده که شبیه یک تراژدی شکسپیری است. علاوه بر این بازی بازیگران جذاب است. هیچ گاه نمی‌توان فضای استعاری را با تصویرسازی شاعرانه که گویی همه چیز در خواب می‌گذرد، فراموش کرد. این فیلم جشن سینما و هنر است.

جایزه بهترین فیلمنامه به شاهار روزن و دودو بوسی برای «اردک‌ها» اهدا شد که افسانه‌ای شهری برای دستیابی به چیزی نادر است و دنیای آشفته موجود در رژیم صهیونیستی را تصویر می‌کند.

قربان اسماعیلف جایزه بهترین بازیگر مرد را برای ایفای نقش یک پدر ستمگر در فیلم «سرد مثل مرمر» و آنتونیا زگرز برای ایفای نقش آنا در فیلم «تنبیه» جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را دریافت کردند.

جایزه بهترین موسیقی هم به آهنگساز استونیایی تونو کوویتس برای موسیقی فیلم «مامان راننده» اهدا شد.

داوری این بخش را هایده صفی یاری، آدام بالاژ آهنگساز مجار، آندرس کلینرت کارگردان آلمانی و بیجایا جنا بازیگر هندی به ریاست الدیکو انیادی فیلمساز مجار برعهده داشتند.

«جنگ جهانی سوم» هومن سیدی که نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۳ است، از دیگر فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره شب‌های سیاه تالین بود.

در این دوره از جشنواره شب‌های سیاه تالین در مجموع ۱۷۹ فیلم بلند و ۲۴۴ فیلم کوتاه از ۷۵ کشور دنیا به نمایش درآمد.

جشنواره بین‌الملی فیلم شب‌های سیاه تالین از ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در استونی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه