اخبار داغ

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛

ابتکار ویژه حضور خانوادگی در مسابقات قرآن بسیج/ ثبت نام بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر در سامانه متمرکز مسابقات قرآن بسیج

ابتکار ویژه حضور خانوادگی در مسابقات قرآن بسیج/ ثبت نام بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر در سامانه متمرکز مسابقات قرآن بسیج
حجت الاسلام والمسلمین احسان رضایی با بیان اینکه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج در هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز شده است، گفت: بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر در سراسر کشور در سامانه متمرکز مسابقات قرآن بسیج ثبت نام کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین احسان رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانا در مورد مسابقات قرآن بسیج گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج در هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز شده است. برای این دوره از مسابقات یک ماه و نیم فرصت ثبت نام پیش بینی شده بود و به‌همین جهت سامانه متمرکز ثبت نام طراحی گردید و در پایان مهلت ثبت نام بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر در سراسر کشور در سامانه متمرکز مسابقات قرآن بسیج ثبت نام کرده‌اند.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین افزود: سال قبل این مسابقات ۲۳هزار شرکت‌کننده داشت و امسال با توجه به فرامین و ارشادات رهبر عزیز انقلاب، این دوره، از معدود مسابقات قرآنی پرمخاطب‌ کشور است که به میزبانی سازمان بسیج برگزار می‌شود و رقابت میان شرکت‌کنندگان در مراحل چندگانه بین مساجد، شهرستانی، استانی انجام و مرحله کشوری این رویداد عظیم قرآنی در دهه‌‌ی مبارک فجر انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام رضایی با تشریح بخش‌های مختلف این مسابقات گفت: در مسابقات امسال چهار بخش ابتکارات و خلاقیت‌های قرآنی، بخش انفرادی، بخش خانواده و بخش گروهی پیش‌بینی شده است که به جهت تنوع‌بخشی به آن، در خانواده برای فرزندان دختر و پسر، پدران و مادران رقابت‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده و مادران با حفظ سوره نور و قصه‌گویی قرآنی، پدران با ارائه پنج دقیقه‌ای محتوای سوره حجرات و ترتیل‌خوانی یک جزء از قرآن، فرزندان زیر ۱۰ سال با حفط ۲۰سوره آخر قرآن، فرزندان بالای ۱۰ سال با حفظ دعای ۲۴ صحیفه سجادیه، در یک تلاش ۲۰روزه در این مسابقات شرکت و با هم رقابت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بخش انفرادی، رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل را شامل می‌شود و در بخش گروهی نیز یکی از اعضای گروه حفظ مفاهیم سوره لقمان و حجرات، نفر دیگر ارایه پنج دقیقه‌ای نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، فرد دیگر حفظ دعای ۲۴ صحیفه و جمع‌خوانی آیاتی از سوره لقمان برای گروه شرکت کننده در این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج خاطرنشان کرد: برگزیدگان هر رشته، مبتنی بر مقطع سنی و جنسیت، براساس نفرات اول تا سوم معرفی و از آنان تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه