اخبار داغ

سخنگوی کرملین:

نگرانی های ترکیه را درک می کنیم و به آن احترام می گذاریم

نگرانی های ترکیه را درک می کنیم و به آن احترام می گذاریم
سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه طرف روسی ظاهراً به تعهدات خود در پاکسازی سوریه از تشکلهای کرد مسلح براساس توافق ۲۰۱۹ عمل نکرده است، گفت: "ما نگرانی‌های ترکیه در مورد تضمین امنیت خود را درک می کنیم و به آن احترام می گذاریم. از نظر ما این حق مشروع ترکیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه طرف روسی ظاهراً به تعهدات خود در پاکسازی سوریه از تشکلهای کرد مسلح براساس توافق ۲۰۱۹ عمل نکرده است، گفت: "ما نگرانی‌های ترکیه در مورد تضمین امنیت خود را درک می کنیم و به آن احترام می گذاریم. از نظر ما این حق مشروع ترکیه است.

پسکوف خاطرنشان کرد که روسیه از همه طرف‌ها می‌خواهد «از اقداماتی که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی جدی در کل وضعیت شود، خودداری کنند».

سخنگوی کرملین تاکید کرد: "این می‌تواند یک بازگشت بومرنگی داشته و وضعیت امنیتی را پیچیده‌تر کند."

وی تصریح کرد: روسیه و ترکیه در موضوعات مربوط به تامین امنیت در سوریه اختلاف نظر دارند، اما ماهیت شراکت و دوستی مسکو و آنکارا امکان می‌دهد تا این اختلافات به طور آشکار و سازنده مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: «رویکردهای روسیه و ترکیه در قبال وضعیت سوریه و این موضوع که تعهدات آنها در همان یادداشت سوچی انجام نشده است، تفاوت‌های ظریفی دارد.

پیش از این، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه گفته بود که مسکو از آنکارا خواسته است تا در پرتو حملات به خاک سوریه خویشتنداری نشان دهد و نمی توان اجازه داد تنش ها افزایش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه