اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

صندلی خالی استاندار تهران در روزهای اوج بحران آلودگی هوا/ چه کسی سکاندار استانداری تهران می‌شود؟!

صندلی خالی استاندار تهران در روزهای اوج بحران آلودگی هوا/ چه کسی سکاندار استانداری تهران می‌شود؟!
۱۴روز گذشته رئیس جمهور طی حکمی محسن منصوری را به سمت معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد، اما تاکنون گزینه جدید استاندار تهران از سوی دولت مردان اعلام نشده است حال این سوال مطرح است که چرا استانداری بدون سکان دار است و مسئولان چه کسی را جایگزین محسن منصوری خواهد کرد؟!.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ۱۰ آبان سال جاری بود که خبر حکم رئیس جمهور مبنی براینکه محسن منصوری به سمت معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب شد روی خروجی رسانه‌ها رفت، ولی تاکنون استاندار جایگزین معرفی نشده است. استاندار نه تنها مسئول برقراری، حفظ نظم و امنیت استان است بلکه وظیفه اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی لازم به منظور پیشگیری، کنترل و مهار بحران‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از قبیل سیل، زلزله و ... را دارد و در موارد وقوع بلایای طبیعی و حوادثی که مردم نیاز به یاری دارند، در تهران به یاری حادثه دیدگان می‌شتابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

استانداری تهران با توجه به نقش مؤثر در خدمات‌دهی ۱۴ روز است که بدون سکاندار جدید فعالیت می‌کند که این مسئله قطعا این ارگان را در میزان و کیفیت خدمات‌دهی دچار مشکلات عدیده خواهد کرد.

, استانداری تهران,

این روزها که تهران درگیر آلودگی هواست، نگاه‌ها بیشتر از همه به محیط زیست به عنوان مسئول اصلی مقابله با آلودگی هوا معطوف شده است. اما کارشناسان امر مطرح می‌کند که بضاعت سازمان محیط زیست با توجه به اینکه این وضعیت در سطوح مختلف را درگیر کرده است، گره گشای حل این بحران نیست.

, آلودگی هوا , سازمان محیط زیست,

کارشناسان معتقدند ما با یک بحران روبه‌رو هستیم، چرا که آلودگی هوا به عنوان بزرگ‌ترین تهدید زیست محیطی بر سلامت انسان و عامل مرگ و میر زودهنگام بالغ بر ۵ میلیون انسان در سال شناخته شده است. بیش از ۲۰ دستگاه در حوزه آلودگی هوا مسئولیت دارند که استانداری یکی از این دستگاه‌هاست همچون سازمان‌ها و نهادهای دیگر که باید به یاری محیط زیست در حوزه پشتیبانی بیایند. اما متاسفانه این ارگان هنوز خود با مشکلات مدیریتی از جمله عدم تعیین رئیس برای فعالیت روبه‌رو است. اینکه چرا هنوز فردی برای این سمت منصوب نشده، سوال برانگیز است.

, کارشناسان معتقدند ما با یک بحران روبه‌رو هستیم، چرا که آلودگی هوا به عنوان بزرگ‌ترین تهدید زیست محیطی بر سلامت انسان و عامل مرگ و میر زودهنگام بالغ بر ۵ میلیون انسان در سال شناخته شده است. بیش از ۲۰ دستگاه در حوزه آلودگی هوا مسئولیت دارند که استانداری یکی از این دستگاه‌هاست, بزرگ‌ترین تهدید زیست محیطی , سلامت انسان, عامل مرگ و میر زودهنگام, همچون سازمان‌ها و نهادهای دیگر که باید به یاری محیط زیست در حوزه پشتیبانی بیایند.,

در اتفاقی کم سابقه در تاریخ تهران، استان تهران ۱۴ روز است که سکاندار ندارد و در شرایط خاص کنونی، حتی برای این جایگاه سرپرست تعیین نشده است. آن هم در روزهایی که تهران توان نفس کشیدن را ندارد، متاسفانه هوای تهران آلوده است. قانون هوای پاک چند سالی است تصویب شده و دستگاه‌ها به وظایف خود به درستی عمل نکرده‌اند.

,

طبق شنیده‌ها اختلاف نظر بین وزیر کشور و حلقه اطرافیان که پیش از این هم درباره استاندار تهران وجود داشت، دلیل اصلی کندی این انتصاب است!. صندلی خالی ریاست استانداری تهران را در روزهایی که تهران به‌رغم آلودگی هوا هم دست و پنجه نرم می‌کند، را چه می‌توان تعبیر کرد؟!.

,

امروز شاهد این هستیم که بالغ بر ۵ هزار نفر در سال دچار مرگ زودرس می‌شوند، چه کسی پاسخگوی این موضوع است؟ خسارتی را که به جسم و روح مردم وارد می شود، چه کسی پاسخ می‌دهد؟ باید برای رفع مشکل آلودگی هوا تمام دستگاه‌های مسئول پای کار بیایند. وظایف و مأموریت‌ها مشخص است. باید تمام دستگاه‌ها در کنار هم باشند تا بتوان این چالش اساسی را برطرف کرد در حالی که استانداری تهران بدون سکاندار است!.

, مرگ زودرس, استانداری تهران بدون سکاندار ,

گفتنی است؛ ۱۴ روز گذشته رئیس جمهور طی حکمی محسن منصوری را به سمت معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد، اما تاکنون گزینه جدید استاندار تهران از سوی دولت مردان اعلام نشده است حال این سوال مطرح است که مسئولان چه کسی را جایگزین محسن منصوری خواهد کرد؟!.

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,

جایگزین محسن منصوری استاندار تهران کیست؟

, جایگزین محسن منصوری استاندار تهران کیست؟,

آلودگی هوا در پیچ و خم بی تدبیری مسئولان/ چه کسی پاسخگوست؟!

, آلودگی هوا در پیچ و خم بی تدبیری مسئولان/ چه کسی پاسخگوست؟!]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه