اخبار داغ

ملک فاضلی در گفتگو با دانا اشاره کرد؛

ضرورت اصلاح و تغییر سیاست‌ها در حوزه دارو/ بررسی مشکلات دارویی در کمیسیون بهداشت در هفته آینده

ضرورت اصلاح و تغییر سیاست‌ها در حوزه دارو/ بررسی مشکلات دارویی در کمیسیون بهداشت در هفته آینده
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ضرورت اصلاح و تغییر سیاست‌ها در حوزه دارو اشاره کرد و گفت: دارو نیاز حیاتی و اساسی جامعه است و با بقیه مقوله‌ها تفاوت دارد و باید جایگاه خاصی برای آن دیده شود.
[

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات موجود در حوزه دارو باید نسبت به اصلاح و تغییر سیاست‌ها اقدام شود، چرا که دارو نیاز حیاتی و اساسی جامعه است و با بقیه مقوله‌ها تفاوت دارد و باید جایگاه خاصی برای آن دیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فاضلی با تاکید بر اینکه مجموعه افراد، گروه‌ها و نهادهایی که در تامین و توزیع دارو در نظام سلامت نقش دارند باید هماهنگی لازم را داشته باشند، گفت: ناهماهنگی‌های برخی مسئولان سبب می‌شود تا دود این کاربه چشم بیماران برود که مهمترین دلیل آن ناکارآمدی در نظارت‌ است.

, نظام سلامت,

وی تصریح کرد: شنیده های حاکی از آن است که 600 میلیون دلار مواد اولیه دارو در انتظار ترخیص از گمرک است، متاسفانه تاریخ انقضای برخی از مواد اولیه و داروها در حال تمام شدن است و آینده مجبور به امحا آن‌ها می‌شویم  و این امر خود فاجعه در حوزه دارو است.

,

به گفته عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در این رابطه به صورت جدی می طلبد وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت توجه به کار تیمی را در دستور کار قرار دهد و مجموعه عوامل جدی سد راه تامین دارو و سلامت را رفع و نگرانی های مردم را برطرف کند.

, وزارت بهداشت,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مشکل اساسی نبود دارو و سرگردانی بیماران است که باید حل شود، گفت: هفته آینده در کمیسیون بهداشت و درمان موضوع مشکلات دارویی، دلایل کمبود دارو و سرم در کشور پیگیری می‌شود چون این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

, نبود دارو, سرگردانی بیماران]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه