اخبار داغ

یادداشت؛

به یاد جلال و رفعت؛ دوبله دیگر بی شما صفا ندارد...

به یاد جلال و رفعت؛ دوبله دیگر بی شما صفا ندارد...
پیکر استاد جلال مقامی روز گذشته در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت؛ جلال نتوانست بیش از این دوری همسر هنرمندش را تاب بیاورد و در کمتر از یک سال از هجران او، خود را به رفعتش رسانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیکر استاد جلال مقامی روز گذشته در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت؛ جلال نتوانست بیش از این دوری همسر هنرمندش را تاب بیاورد و در کمتر از یک سال از هجران او، خود را به رفعتش رسانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلال مقامی,

جلال مقامی بازیگر، مجری، دوبلور و مدیر دوبلاژ سال ها در سینما، رادیو و تلویزیون ایران در کنار بانو رفعت هاشم پور همسر هنرمندش،‌ درخشیدند و خاطرات ماندگاری را برای عشاق هنر هفتم به یادگار گذاشتند.

, دوبلور, رفعت هاشم پور,

استاد مقامی با نگاهی آرام و چهره ای مظلوم از ابتدای دهه 60 و از شبکه دوم سیما برای بیش از یک دهه با برنامه پر طرفدار «دیدنی ها» میهمان خانه های مردمی شده بود که با نهایت ذوق پای برنامه اش می نشستند و ساعتی هرچند کوتاه سرگرم می شدند.

,

بدون شک صدای جادویی جلال بر فیلم های ایرانی و خارجی آنقدر خوش می نشست که دیدن نسخه اصلی این فیلم ها معمولاچنگی به دل نمی زد و گویا چیز زیادی کم داشتند، گویا فیلم ها بی صدای این عزیزان ناقص بودند. هنوز هم دیدن «بر بادرفته» بدون صدای جلال و رفعت تماشایی ندارد. در جاودانه ویکتور فلمینگ آنقدر همه چیز به هم چفت و بست شده که تصور بازی اسکارلت بدون صدای رفعت واقعا نمی چسبد! همان طور که نقش اشلی ویلکز بی صدای جلال معنا ندارد.

,

, ,

تماشاگران تلویزیون بارها صدای جلال و رفعت را در نقش های مختلف شنیده اند و از آنها خاطره دارند؛ جلال بارها به جای رابین ویلیامز در نقش های مختلف جادوگری کرده، در سریال «هشدار برای کبری 11» به جای سمیر، در مجموعه تلویزیونی «ارتش سری» بجای برانت، در مجموعه «پوآرو» بجای هستینگز، بجای رابینسون در مجموعه «خانواده رابینسون» صدای او هنوز در گوش تماشاگران باقی مانده است؛ همانطور که صدای رفعت در نقش هایی مثل اسکارلت اوهارا در «بربادرفته»، بجای بازیگر نقش هند در «محمد رسوال الله» و یا بجای شخصیت صفیه در فیلم «بازمانده» جاودانه شده است؛ شاید یکی از خاطره انگیزترین دوبله بانو هاشم پور گویندگی بجای شخصیت هتی کینگ در سریال «قصه های جزیره» باشد؛ سریالی که علاوه بر گویندگی، مدیریت دوبلاژ آن را نیز برعهده داشت.

,

, ,

رفعت هاشم پور پس از سال ها دوبلوری، در ششم اسفند ماه 1400 دیده از جهان فرو بست و در قطعه هنرمندان آرام گرفت؛ همان طور که همسرش جلال مقامی پس از درد و رنج ناشی از بیماری و سکته ای که چند سال پیش کرده بود، پنجم آبان ماه از دنیا رفت و چند روز بعد به خاک سپرده شد تا در کنار یار سال های زندگی اش آرام بگیرد.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

پیکر جلال مقامی در خانه ابدی آرام گرفت

, پیکر جلال مقامی در خانه ابدی آرام گرفت]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه