اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

چرا وام اربعین واریز نشد؟/ جا ماندگان تا دو هفته آینده، وام اربعین خود را دریافت خواهند کرد

چرا وام اربعین واریز نشد؟/ جا ماندگان تا دو هفته آینده، وام اربعین خود را دریافت خواهند کرد
بیش از یک ماه از پایان مراسم اربعین می‌گذرد، اما پرداخت وام وعده‌داده‌شده همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مردم نمی‌دانند این موضوع را از کجا پیگیر باشند که به درخواست مردم پیگیر این موضوع شدیم.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در شهریورماه سال جاری و پیش از آغاز پیاده‌روی اربعین به‌صورت رسمی اعلام نمود که به‌منظور پرداخت تسهیلات ویژه برای حضور زمینی زائران اربعین، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه‌وبودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانوار پس از درخواست تسهیلات در سامانه سماح، درصورتی‌که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به‌صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به‌حساب یارانه آن‌ها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

میزان این تسهیلات برای یک نفر سرپرست خانوار سه میلیون تومان، به همراه یک نفر از اعضای تحت پوشش چهار میلیون تومان و همراهان دو نفر یا بیشتر پنج میلیون تومان اعلام شد.

بیشتر بخوانید:
وام قرض‌الحسنه ویژه اربعین به ۳۰۴ هزار نفر پرداخت شد

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, تسهیلات ویژه برای حضور زمینی زائران اربعین,
,
,
,
, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,
, وام قرض‌الحسنه ویژه اربعین به ۳۰۴ هزار نفر پرداخت شد,

۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام اعلام شدند

, ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام اعلام شدند, ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام اعلام شدند,


این در حالی است که از میان سه میلیون و ۳۰۰ هزارنفری که در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده بودند، حدود ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط وام اعلام شدند و مشخصات آن‌ها برای واریز در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت.

اپراتور پاسخگوی ۶۴۵۱۱ سازمان حج و زیارت پس از پیگیری خبرنگار راه دانا، درباره علت عدم پرداخت این وام اظهار کرد: تعدادی از واجدان شرایط، تسهیلات اربعین را دریافت کرده‌اند، ‌اما وزارت اقتصاد موظف و متعهد است به‌عنوان متولی این جریان، تکلیف سایر واجدان شرایط را نیز مشخص کند و سازمان حج و زیارت وظایف قانونی خود را در این زمینه انجام داده و الباقی عملیات اجرایی مربوط به وزارت کشور و معاونت امور بانک‌ها در وزارت اقتصاد است.

خبرنگار ما از طریق شماره ۸۴۸۶۱ از سوی روابط‌عمومی وزارت کشور وقتی پیگیر عدم واریز وام اربعین شد در پاسخ از وی خواسته شد تا از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پیگیر مشکل شود و معاونت تسهیلات این سازمان در نهایت اعلام کرد که این نوع وام‌ها که بر پایه یارانه پرداخت می‌شوند را باید از طریق وزارت کار تعاون و امور رفاهی پیگیر باشیم.

پس از تماس با سامانه ارتباطات این وزارتخانه دریافتیم که زیرمجموعه‌های خاصی از این نوع وام‌ها از طریق این سیستم قابل رهگیری است؛ ولی در این زمینه خاص شماره ۳۹۹۰۲۴۱۶ معاونت امور بانک‌ها در وزارت اقتصاد دریافت شد که پاسخگو نبود.

,
, واجد شرایط وام ,
,
,
,
, عدم واریز وام اربعین,
,
,

جا ماندگان تا دو هفته آینده، وام اربعین خود را دریافت خواهند کرد

, جا ماندگان تا دو هفته آینده، وام اربعین خود را دریافت خواهند کرد, جا ماندگان تا دو هفته آینده، وام اربعین خود را دریافت خواهند کرد,


پس از تماس با یکی از مقامات مسئول در سازمان حج و زیارت به این نتیجه رسیدیم که وزارت اقتصاد وضعیت واجدان شرایط دریافت تسهیلات اربعین را از طریقِ سازمان هدفمندی یارانه‌ها و نیروی انتظامی بررسی می‌کند تا تأیید شود که متقاضی سرپرست خانوار بوده و از مرز خارج شده یا نه و اگر استعلامات مثبت باشد بدون مراجعه به بانک، ‌تسهیلات را به حسابی که متقاضی در سامانه سماح ثبت کرده، ‌واریز می‌شود.

وی افزود: ‌ مدیران حج و زیارت استان‌ها نیز پیگیر این مطالبه مردم از سازمان حج و زیارت هستند و مردم نیز تماس‌های زیادی با سازمان حج و زیارت می‌گیرند، درحالی‌که این مسئولیت و تعهد اکنون با وزارت اقتصاد و دارایی است. در واقع سازمان حج و زیارت در زمان ثبت‌نام اربعین، امکانات سامانه سماح را در اختیار گذاشت و در آخرین پیگیری‌های این سازمان بنابراین گذاشته شد که الباقی کسانی که تا تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ جزو ۳۰۴ هزارنفری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، نیستند! تا دوهفته آینده این مبلغ به‌حساب آنها واریز شود.

به گزارش راه دانا؛ روز گذشته وزارت امور اقتصادی و دارایی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به زائران اربعین گزارش داد: بانک‌های ملی، صادرات ایران، ملت، سپه، تجارت، مسکن، کشاورزی، پست‌بانک ایران، رفاه کارگران، توسعه تعاون، قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه رسالت، آینده، صنعت و معدن، توسعه صادرات، اقتصاد نوین، سینا، سامان و مؤسسه اعتباری ملل نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کرده‌اند؛ اما با وجود پیگیری‌های صورت‌گرفته بانک‌های پاسارگاد، پارسیان، سرمایه، دی، کارآفرین، شهر، صندوق کارآفرینی امید و قرض‌الحسنه امداد و ولایت تاکنون نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نکرده‌اند.

این در حالی است که گزارش‌های مردمی حاکی از این است که تعدادی از افرادی که در لیست همین بانک‌های اقدام‌کننده نیز هستند هنوز تسهیلات خود را دریافت نکرده‌اند وبا گذشت زمان زیادی از بازگشت آن‌ها به کشور هنوز از وام اربعین خبری نشده و امید داریم با پیگیری مسئولین این شبهات حل شده و مدیران اجرایی پاسخگوی وعده‌های خود باشند و این وعده‌ها مصداق لباس گرم پادشاه در روز سرد زمستانی برای نگهبان، نشود.

 

,
,
,
,
,
, پرداخت تسهیلات به زائران اربعین,
,
, وام اربعین,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه