اخبار داغ

شاهین قاسمی در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

افزایش ابتلا به آنفلوانزا در کشور!/شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است

افزایش ابتلا به آنفلوانزا در کشور!/شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به افزایش ابتلا به آنفلوانزا در کشور اشاره کرد و گفت: طی دو هفته گذشته بروز موارد جدید این بیماری در سطح وسیعی دیده می‌شود و شیوع زود هنگام آن در کشور نگران کننده است.
[

شاهین قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بروز و شیوع آنفلوآنزا در کشور وضعیت خوبی نیست؛ به طوری که می‌توان گفت طی دو هفته گذشته بروز موارد جدید آنفلوآنزا در سطح وسیعی دیده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وضعیت شیوع آنفلوآنزا,

وی در ادامه با بیان اینکه شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است، گفت: شیوع آنفلوآنزا هرساله در اواخر آذر ظاهر می‌شد، در واقع این روند یک اخطار و هشدار برای مردم جامعه محسوب می‌شود.

, شیوع آنفلوآنزا,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بااشاره به این مطلب که باید حتی‌الامکان از اپیدمی همگانی پیشگیری کنیم، تصریح کرد: این موضوع بسیار به رعایت بهداشت فردی بستگی دارد. متاسفانه در حال حاضر بیماری آنفولانزا در گردش است و بیماران مزمن، مادران باردار، سالمندان و کودکان زیر پنج سال در معرض خطر هستند.

,

افراد پرخطر سریع‌تر واکسن بزنند

,

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران،افراد در معرض خطر که واکسن آنفلوآنزا را تزریق نکرده‌اند، بلافاصله نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند. همچنین بیماری‌های زمینه‌ای، مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال، در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

, واکسن آنفلوآنزا,

وی با تاکید بر اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا از اواخر شهریور تا اوایل مهر است، گفت: دو هفته طول می‌کشد تا آنتی بادی در بدن ایجاد شود. البته کسانی که به هر دلیلی این واکسن را در زمان تعیین شده تزریق نکرده‌اند، می‌توانند در آبان و آذر هم این واکسن را دریافت کنند.

, .,

پیشگیری مهمترین عامل جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا

,

قاسمی بااشاره به اینکه مردم سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کردند، افزود: هم اکنون نیز باید نسبت به رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی حساس باشند و افراد مبتلا در خانه یک حالت خود قرنطینگی را برای خودشان ایجاد کنند.

,

وی در خاتمه با بیان اینکه آنفلوآنزا ممکن است از زمان آغاز اولین علائم تا پنج تا هفت روز آلوده‌کننده باشد، گفت: به نظر می‌رسد امسال شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور در حد انتظار است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه