اخبار داغ

بخش اول گفتگوی دانا با جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون؛

شان خانواده ایرانی در تولیدات سینما و تلویزیون رعایت می‌شود؟!

شان خانواده ایرانی در تولیدات سینما و تلویزیون رعایت می‌شود؟!
منتقد سینما و تلویزیون با انتقاد از تولیدات حال حاضر شبکه نمایش خانگی، سینما و تلویزیون گفت: این تولیدات نه تنها در شان خانواده ایرانی نیست، بلکه کیلومترها از آثار فاخر و درجه یک چه به لحاظ محتوا و چه ساختار فاصله دارد.
[

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره آسیب شناسی و علت کاهش بینندگان سریال های اخیر تلویزیونی گفت: در سال های اخیر افت کیفیت سریال های تلویزیونی بدون شک باعث کاهش مخاطبان رسانه ملی شده و این را رئیس صدا و سیما نیز به درستی عنوان کرده اند و گواه آن این است که در سال های اخیر بازپخش سریال های دهه های گذشته بعضا مخاطبان و تماشاگران بیشتری نسبت به سریال های درحال پخش دارد؛ به عنوان مثال بازپخش سریال هایی همچون ستایش و سریال های کمدی عطاران کماکان تماشاگران خود را دارند.

, جبار آذین, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سریال های اخیر تلویزیونی, کاهش مخاطبان رسانه ملی,

آذین افزود: اینها نکاتی است که باید با دید آسیب شناسی مد نظر مدیران جدید رسانه ملی قرار بگیرد تا درهای تلویزیون صرفا بر روی عده ای خاص باز نباشد و از هنرمندان و کارگردان های قدیمی تری که سال ها با سریال های خود به این رسانه رونق می دادند، مجددا دعوت به همکاری شود تا با گفتگو و ایجاد تعاملات جدید، باب همکاری دوباره میان آنها و تلویزیون باز شود؛ البته این بدان معنی نیست که آثار جوان های با استعداد نادیده گرفته شود و جایی برای پخش آثار آنها درنظر نگیریم.

,

منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به اهمیت توجه به نیازهای روز جامعه در تولیدات تلویزیونی و سینمایی گفت: نکته دیگری که از دید مدیران رسانه ملی، سینما و شبکه نمایش خانگی به دور افتاده، اهمیت به نیازهای روز جامعه و مردم است که کمتر تبلور و بازتاب واقعی در این تولیدات دارند؛ اغلب سریال های رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی و حتی سینما با مضمون های تکراری و نخ نما تولید می شوند که عملا حوصله مخاطب از این سریال ها به تنگ می آید. تولیداتی که هیچ کدام نه تنها در شان خانواده ایرانی نیست بلکه کیلومترها از آثار فاخر و درجه یک چه به لحاظ محتوا و چه ساختار به دور است.

, خانواده ایرانی,

آذین ادامه داد: در حال حاضر وقتی تلخی های اجتماعی و اقتصادی رنگ و لعاب بیشتری در جامعه دارد، بدون شک رسانه ملی باید این خط را بشکند و برنامه ها و سریال های شاد و مفرح بیشتری تولید کند، اما جای خالی این تولیدات این روزها با سریال های آبکی و مضمون های تکراری عشقی و پلیسی پر شده است.

,

جبار آذین با اشاره به گفته تاریخی امام خمینی (ره) که تلویزیون را دانشگاه جامعه می دانستند، گفت: رسانه ملی که باید مروج و مبلغ سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی باشد، متاسفانه این روزها معناداری با این ادبیات پیدا کرده است که دلسوزان این حوزه باید با نگاه پدرانه و آسیب شناسی به سرعت مشکلات عمیق این حوزه را شناسایی و مورد مرمت قرار دهند؛ اگر قرار است در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات مبارکی در تلویزیون باشیم، قطعا این ها با اتاق های دربسته شکل نمی گیرد.

,

وی با بیان اینکه مدتی است خبرهای امیدوارکننده ای از تولید آثار فاخر و با کیفیت تاریخی اسلامی در تلویزیون به گوش می رسد؛ افزود: حالا سوال اینجاست که به دلیل طولانی شدن چندین ساله این تولیدات، تلویزیون چه آثار دیگری برای مخاطبان خود آماده دارد؟ متاسفانه به دلیل خالی بودن کنداکتور بارها شاهد بازپخش آثار تکراری و یا سریال های آبکی هستیم که اینها مخاطب را راضی نگه نمی دارد. چون همین سریال های قدیمی و خوش خاطره تا جایی کشش پخش دارند و شوخی های این سریال ها یک تاریخ مصرفی برای مخاطب دارد و بعد از آن به ضد خودش تبدیل می شود.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

چرا صدا و سیما تکلیف خودش را با این هنرمند نماها یکسره نمی‌کند؟

, چرا صدا و سیما تکلیف خودش را با این هنرمند نماها یکسره نمی‌کند؟, چرا صدا و سیما تکلیف خودش را با این هنرمند نماها یکسره نمی‌کند؟, چرا صدا و سیما تکلیف خودش را با این هنرمند نماها یکسره نمی‌کند؟,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه