اخبار داغ

کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با دانا:

دیپلماسی در دولت جدید از حالت واکنشی به مرحله کنش رسیده است

دیپلماسی در دولت جدید از حالت واکنشی به مرحله کنش رسیده است
یک کارشناس روابط بین الملل گفت: در سال های اخیر به ویژه در دولت جدیدی که روی کار آمده است، سیاست متفاوتی در مورد دیپلماسی اتخاذ شده که از آن حالت سیاستی که بیشتر شکل واکنشی داشت، به مرحله کنش رسیده است.
[

الهام عابدینی کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تاکید کرد: در سال های اخیر به ویژه در دولت جدید که روی کار آمده است، سیاست متفاوتی در مورد دیپلماسی اختصاص شده که از آن حالت سیاست که بیشتر شکل واکنشی داشت، به مرحله کنش رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی فارغ از تحولات بین المللی تلاش می کند برای اینکه ببیند در کدام مناطق و کشورها می تواند فرصت های همکاری بهتری پیدا کند و فرصت حضور داشته باشد و خود به صورت فعالانه به دنبال گسترش همکاری های هم سیاسی و هم اقتصادی باشد که در حال حاضر می شود این مسئله را در بخش های مختلف دید.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون ایران در سازمان همکاری شانگهای به عنوان عضو دائم پذیرفته شده است، افزود: سفرهای منطقه ای مقامات جمهوری اسلامی از جمله خود رئیس جمهور بیانگر این است که دارد تلاش می شود تا رابطه ایران با کشورها افزایش پیدا بکند و همزمان که مذاکرات برجامی وجود دارد، تلاش می شود تا فرصت همکاری با غرب نیز احیا شود.

, مذاکرات برجامی,

عابدینی با بیان اینکه ایران از اول پای میز مذاکرات بوده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در واقع زیر میز مذاکرات نزده و همیشه بوده، اما همه میوه هایش را در یک سبد نگذاشته است. باید یک سبدی باشد این سبد دیپلماسی را در نظر بگیرد که به دنبال کشف و ایجاد فرصت های مختلف هم باشد. 

,

کارشناس روابط بین الملل در پایان گفت: باید کلید واژه دیپلماسی فعال و پویا و اقدامات کنشی را مد نظر قرار دهیم که نسبت به گذشته بسیار به این موضوع توجه شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه