اخبار داغ

معاون رئیس جمهور خبر داد؛

اختصاص پنج درصد طرح جهش مسکن کشور به ایثارگران

اختصاص پنج درصد طرح جهش مسکن کشور به ایثارگران
قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در راستای رفع مشکل مسکن ایثارگران پنج درصد طرح جهش مسکن که در استان‌های کشور اجرا می شود مربوط به ایثارگران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در راستای رفع مشکل مسکن ایثارگران پنج درصد طرح جهش مسکن که در استان‌های کشور اجرا می شود مربوط به ایثارگران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: ۶ هزار و ۱۳۰ نفر در استان مرکزی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و از شرایط لازم برای دریافت تسهیلات مسکن برخوردار می باشند و باید مسکن این افراد تامین شود.
,
 
,
وی ادامه داد: ۸۷۰ هزار نفر ایثارگر در کشور تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داشته و ۸۰ هزار نفر این افراد تاکنون هیچگونه خدماتی در حوزه دریافت خانه، زمین و یا تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند.
,
 
,
معاون رئیس جمهور گفت: استان مرکزی استان تاریخ ساز و استانی است که به دلیل پرورش امام خمینی(ره) حق بر گردن تمامی ملت ایران دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: ملت ایران به دلیل آشنایی با مکتب اهل بین(ع) و جهاد فی سبیل الله مدیون امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هستند.
,
 
,
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ایثارگران باید مراقبت از نیت ایثارگری خود را در دستور کار خود قرار داده و از چیزی که برای آن به صحنه جهاد فی سبیل الله وارد شدند جدا نشوند.
,
 
,
وی اضافه کرد: تفاهم نامه بنیاد شهید و ایثارگران با استانداری مرکزی انجام‌شده و بر اساس این تفاهم نامه ۲ هزار مسکن برای ایثارگران استان باید تامین شود که تنها قرارداد ۳۲۵ مسکن در طرح اقدام ملی با ایثارگران منعقد شده‌است.
,
 
,
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: عناوینی که در مدت ۴۰ سال گذشته در حوزه زمین و مسکن به ایثارگران اختصاص یافته است کمتر از ۳۰ درصد است.
,
 
,
وی ادامه داد: ۶۴۸ گلزار شهدا و پنج هزار و ۳۰۲ مزار شهید در استان مرکزی وجود دارد که ۵۴ گلزار شهید این استان تاکنون ساماندهی نشده است.
,
 
,
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال منابع مالی در سفر هیات دولت به گلزارشهدای استان مرکزی در نظر گرفته شده است و اعتبارات اختصاص یافته در سفر هیات دولت به استان با هدف اتمام گلزار شهدا تخصیص یافته است.
,
 
,
وی گفت: بر اساس قانون دولت موظف به تعیین و تکلیف فرزندان ایثارگران بوده و در استان مرکزی زمینه جذب ۲۶ نفر فراهم شده که اشتغال به کار نیافته اند و  با همکاری سازمان برنامه و بودجه زمینه اشتغال این افراد فراهم می شود.
,
 
,
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: تبدیل وضعیت ۳۱۰ نفر از ایثارگران استان مرکزی در دستور کار قرار دارد و بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه گزارش دهنده بوده و ابزار برخورد با دستگاه‌ها را برای تبدیل وضعیت ایثارگران ندارد وتنها می تواند گزارش نهادهایی که به این مصوبه عمل نمی کنند را ارایه دهد.
,
 
,
وی ادامه داد: اجرای مصوبه جایگزینی جایگزینی فرزندان ایثارگران در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و این مهم از طریق مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.
,
 
,
معاون رئیس جمهور افزود: در طرح سپاس با چهار هزار و ۲۹۸ نفر از ایثارگران شامل نیمی از ایثارگران کشور دیدار انجام شده و در این طرح با ۱۱ هزار خانواده شهید نیز توسط مسئولان دیدار شده است.
,
 
,
وی افزود: حوزه درمان، حوزه پرهزینه ای برای بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و این حوزه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این نهاد بار مالی به همراه دارد در صورتی که بودجه سنواتی این نهاد چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.
,
 
,
معاون رئیس جمهور گفت: ۲ هزار میلیارد تومان بدهی در زمینه خدمات درمانی از دولت قبل برای بنیاد شهید و امور ایثارگران باقی مانده که این این نهاد ۲ راهکار شامل محدود کردن خدمات و یا کاهش سطح خدمات برای جبران این بدهی ها دارد.
,
 
,
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: طلب بیمه دی از این نهاد یک هزار میلیارد تومان از دولت قبل و یک سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: جنگ رسانه ای دشمن علیه کشور و خصوصا جوانان آغاز شده و رسانه ها در خط مقدم جنگ رسانه ای دشمن علیه کشور قرار داشته و این نهادها نقش مهمی در خنثی سازی این توطئه دشمن برعهده دارند.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه