اخبار داغ

خزعلی در گفتگو با دانا:

وام‌ های اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار تامین اعتبار شد

وام‌ های اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار تامین اعتبار شد
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به تامین اعتبار وام‌های اشتغال خرد زنان سرپرست اشاره کرد و گفت: این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران صورت خواهد گرفت و از این پس زنان سرپرست خانوار می توانند به راحتی وام دریافت کنند.
[

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره طرح تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: دولت با طرح تسهیل ضمانت وام اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار (دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی) موافقت کرده و حتی ابلاغ هم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه با بیان اینکه وام اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران صورت گرفته است، گفت: در حوزه رفاه اجتماعی و مقوله اشتغال، توجه به جامعه زنان سرپرست خانوار بسیار اهمیت دارد.

,

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به تامین اعتبار نیز اشاره کرد و گفت: به امید خدا با توجه به اجرای این طرح زنان سرپرست خانوار با سهولت وام را دریافت‌ می‌کنند.

,

به گفته خزعلی، همچنین مصوب شد ستاد ملی زن و خانواده مسئولیت تقسیم، هماهنگی، پایش و نظارت بر اقدامات تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط را بر عهده دارد. دستگاه‌های مذکور موظف هستند تمامی اقدامات و برنامه‌های خود را در اجرای این تصویب‌نامه هر۶ ماه یک بار به دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده (معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده) گزارش کنند.

,

گفتنی است؛ در این مصوبه تأسیس و بهره‌برداری از صندوق ضمانت اشتغال خرد زنان سرپرست‌خانوار جهت صدور ضمانت‌نامه به دهک‌های یک تا پنج درآمدی تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن غیر را به بانک‌های عامل و با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق و بانک رفاه ابلاغ شد.

, .,

یکی از برنامه‌های عملیاتی که در دولت سیزدهم به اجرا گذاشته شد تشکیل ستاد ملی زن و خانواده با حضور شخص رئیس‌جمهور بود که در این ستاد طرح‌های مهمی برای حوزه بانوان به تصویب رسید که البته مهم‌ترین طرح ستاد ملی زن و خانواده ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات در حوزه اشتغال برای زنان سرپرست خانوار فاقد پوشش حمایتی بود، چراکه این گروه بانوان به دلیل نداشتن ضامن امکان دریافت تسهیلات را نداشتند و با تشکیل این صندوق از این پس دولت به عنوان ضامن آن‌ها می‌شود.

, .,

در راستای اجرای این طرح، تخصیص اولیه مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، صدور ضمانت‌نامه برای تسهیلات تا سقف یک هزار میلیون ریال در حوزه اشتغال توسط صندوق تعاون و اختصاص پنج برابر میزان اعتباری که تزریق می‌شود برای صدور ضمانت‌نامه برای این گروه از زنان توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و هماهنگی با بانک رفاه کارگران جهت تأمین اعتبارات به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

, .]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه