اخبار داغ

علی سلاجقه در گفتگو با دانا:

تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در حال ترمیم است/ خشکی ۹۰درصد دریاچه ارومیه را تایید نمی کنم

تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در حال ترمیم است/ خشکی ۹۰درصد دریاچه ارومیه را تایید نمی کنم
رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه همچنان در حال ترمیم است و بالافاصله بعد از تکمیل ۶۰۰میلیون متر مکعب آب ازسد کانی سیب انجام می‌شود.
[

علی سلاجقه رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه خشکی ۹۰درصد دریاچه ارومیه را تایید نمی کنم، اظهار داشت: اقدامات بسزایی در راستای احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته که می‌توان به 100 میلیون متر مکعب آب از محل تصفیه خانه های شهر های تبریز و ارومیه به سوی دریاچه ارومیه راهی شده است، اشاره کرد که بسیار کمک کننده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, :,

وی در ادامه با بیان اینکه در حال ترمیم تونل انتقال آب هستیم، تصریح کرد: بالافاصله بعد از ترمیم تونل ۶۰۰میلیون متر مکعب آب ازسد کانی سیب انجام می‌شود.

,

شتاب زدگی در  آبگیری مهمترین عامل ترک خوردن تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

,

گفتنی است؛ کریم شیبانی یکتا مدیرعامل شرکت آب و نیرو درباره اهداف، روند ساخت و اجرای سامانه تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه اظهار داشت: عملیات اجرایی تونل از چندین سال قبل شروع شده و حفاری این تونل ۳۶ کیلومتری در تابستان سال گذشته به اتمام رسید، ولی اتمام حفاری به معنای اتمام کار تونل نیست و بخشی از اقدامات پایانی تونل باقی‌مانده است.

,

مدیرعامل شرکت آب و نیرو با اشاره به سختی‌های کار در این پروژه افزود: در حدود ۲ کیلومتر از این تونل با سازند آبرفتی مواجه شدیم که به‌رغم تمهیدات خوبی که پیمانکار پروژه دیده بود، ولی متاسفانه در ۷۰۰ متر از تونل دچار ترک خوردگی‌ها و آسیب دیدگی‌هایی شدیم که قطعاً قبل از بهره برداری این آسیب دیدگی‌ها باید مرمت شود.

,

شیبانی افزود: شتاب زدگی در مطالعات و آبگیری زودتر از موعد تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، سبب بروز ترک خوردگی‌های متعدد در این تونل شده است.

,

وی با تاکید بر لزوم دقت در رفع این مشکل گفت: به شیوه‌های مختلف و با بکارگیری مشاور ایرانی و خارجی و همچنین دعوت از شرکت‌های دانش بنیان، تعمیرات تونل انتقال آب آغاز شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه