اخبار داغ

پرونده ترور خبرنگار فلسطینی در دادگاه لاهه برگزار می شود

پرونده ترور خبرنگار فلسطینی در دادگاه لاهه برگزار می شود
دبیر انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی و رئیس سابق اتحادیه روزنامه‌نگاران و برادر شهیده «شیرین ابوعاقله» شکایت رسمی از رژیم صهیونیستی را در دیوان کیفری بین‌المللی (مستقر در لاهه) مطرح کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ناصر ابوبکر» دبیر انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی و «جیمی بوملیحه» رئیس سابق اتحادیه روزنامه‌نگاران و «آنطوان ابوعاقله» برادر شهیده «شیرین ابوعاقله» شکایت رسمی از رژیم صهیونیستی را در دیوان کیفری بین‌المللی (مستقر در لاهه) مطرح کردند.

به نوشته وبگاه خبری «معاً»، امروز همچنین قرار است در مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینی‌ها در شهر لاهه، طی یک کنفرانس خبری، شکایت از رژیم صهیونیستی در خصوص شهادت «شیرین ابو عاقله» اعلام شود.

در این کنفرانس خبری نمایندگانی از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، سندیکای روزنامه‌نگاران و مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینی‌ها و چند تن از اعضای خانواده «شیرین ابوعاقله» حضور خواهند داشت. قرار است کنفرانس بعد از ارائه شکایت به دادگاه لاهه برگزار شود.

ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۴ شهریور ماه برای نخستین بار اذعان کرد که پس از تحقیقات به این نتیجه رسیده است که شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی ممکن است به طور اشتباهی به ضرب گلوله نظامیان این رژیم به قتل رسیده باشد.

در همین ارتباط، کارشناسان حقوقی سازمان ملل متحد اردیبهشت ماه گذشته در بیانیه مشترکی تأکید کردند که قتل شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره با لباس خبرنگاری، در حد جنایت جنگی است.

این بیانیه توسط «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر در فلسطین اشغالی سال ۱۹۶۷، «موریس تیدبال بینز» گزارشگر ویژه در مورد اعدام‌های غیرقانونی، «ریم السالم» گزارشگر ویژه در امور خشونت علیه زنان و «ایرن خان» گزارشگر ویژه در خصوص ترویج و حمایت از حق آزادی عقیده و بیان، صادر شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی اواخر اردیبهشت، در یورش به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری، ابوعاقله  را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رسانده و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

ترور ابوعاقله اولین جنایت رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی نبود و بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، از انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ روزنامه‌نگار به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه