اخبار داغ

اردوغان:

روسیه و اوکراین توافق کرده‌اند تا ۲۰۰ اسیرجنگی را مبادله کنند

روسیه و اوکراین توافق کرده‌اند تا ۲۰۰ اسیرجنگی را مبادله کنند
رئیس‌ جمهور ترکیه گفت: روسیه و اوکراین توافق کرده‌اند تا ۲۰۰ اسیر را در یکی از بزرگترین تبادلات جنگ هفت ماهه مبادله کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه به تلویزیون آمریکایی پی‌ بی‌ اس گفت: روسیه و اوکراین توافق کرده‌اند تا ۲۰۰ اسیر را در یکی از بزرگترین تبادلات جنگ هفت ماهه مبادله کنند.

اردوغان پس از گفتگوی هفته گذشته با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست منطقه‌ای در ازبکستان این خبر را اعلام کرده است.

اردوغان جزئیات کاملی در مورد مبادله ارائه نکرد و افراد مبادله شده را "گروگان" خواند و نگفت چه تعداد از هر طرف مبادله خواهد شد.

اردوغان اواخر دوشنبه به تلویزیون پی بی اس گفت: فکر می‌کنم گام مهم رو به جلویی برداشته خواهد شد.

اردوغان گفت: ما گفتگو‌های بسیار گسترده‌ای (با پوتین) داشتیم و برداشت من این است که او مایل است هر چه زودتر به این موضوع (جنگ) پایان دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا پوتین باید مسئول حمله به اوکراین شناخته شود، گفت: هیچ فایده‌ای برای طرفداری وجود ندارد. ما قرار نیست از یک رهبر دفاع کنیم. در عوض، ما باید به دنبال راه حلی باشیم که همه طرف‌های درگیر را راضی کند.»

اردوغان بار‌ها تلاش کرده است دیداری بین پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین برای مذاکرات آتش‌بس در ترکیه ترتیب دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه