اخبار داغ

برپایی۱۰۰۰ موکب تهرانی در مراسم جاماندگان اربعین

برپایی۱۰۰۰  موکب تهرانی در مراسم جاماندگان اربعین
مسئول برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در تهران گفت: امسال حدود ۱۰۰۰ موکب مردمی از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش و بعد از خیابان فدائیان اسلام به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) درنظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا خونویی، مسئول برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در تهران گفت: چند سالی می‌شود که در شهر تهران مراسم راهپیمایی روز اربعین تحت عنوان جاماندگان اربعین برگزار می‌شود و چند سال است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توفیق خادمی این مراسم را داشته است.

حمیدرضا خونویی ادامه داد: امسال هم برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای مراسم انجام شده و زائران روز اربعین از ساعت ۶ صبح به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به راه می‌افتند. امسال حدود ۱۰۰۰ موکب مردمی در طول مسیر درنظر گرفته شده است.

وی درباره مسیر‌های روز اربعین افزود: مسیر حدود ۱۴ کیلومتر است. از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش و بعد از خیابان فدائیان اسلام به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

مسئول برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین در تهران گفت: برای بانوان در ۳۰ نقطه فضای استراحت طراحی شده که پذیرای بانوان است. بنا به درخواست‌های مردمی خواهران، این امکان فراهم شد که یک‌سری از موکب‌ها مدیریتش به عهده بانوان باشد و آن‌ها بتوانند در روز اربعین در خدمت زائران امام حسین (ع) باشند؛ بنابراین مواکب‌های زیادی را داریم که خانم‌ها مدیریت می‌کنند و مسئولیتش را به عهده دارند.

وی در پاسخ به این سوال که مراسم چه ساعتی تمام می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی کردیم که موکب‌های مردمی تا نماز مغرب و عشاء باشد.

حمیدرضا خونویی درباره درخواست‌های مردمی برای برگزاری موکب در طول مسیر این را هم گفت: حجم درخواست‌های مردمی برای برپایی موکب آنقدر زیاد بود که طول مسیر ظرفیت برپایی موکب‌ها را در کنار هم نداشت. در بیش از ۸۰ درصد موکب‌های ما چندین گروه فعالیت می‌کنند و باهم برنامه‌ریزی کرده‌اند که کدام گروه صبحانه را برای زائران تدارک ببیند و کدام گروه تدارک ناهار را ببیند و... این موضوع نشان می‌دهد که علاقه‌مندان سیدالشهدا علاقه دارند در این مسیر حاضر شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه