اخبار داغ

مخبر: کنترل گذرنامه بدون معطلی در مرزها انجام می‌شود/ تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در خاک عراق

مخبر: کنترل گذرنامه بدون معطلی در مرزها انجام می‌شود/ تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در خاک عراق
معاون اول رییس جمهور با اشاره به حل مشکل سهمیه‌بندی مرزها درخواست از طرف عراقی برای افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها، گفت: فرآیند کنترل گذرنامه با سرعت و بدون معطلی در مرزها انجام می‌شود و امکان تردد با خودروهای شخصی فراهم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، در جریان بازدید از پایانه مرزی شلمچه، از بخش‌های مختلف این پایانه و روند خدمات رسانی به زوار بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
معاون اول رئیس جمهور همچنین با حضور در چندین موکب در مرز شلمچه از نزدیک در جریان نحوه خدمات رسانی به زائران و همچنین دغدغه های موکب داران قرار گرفت.
,
 
,
مردم و زائران حاضر در پایانه مرزی شلمچه نیز با استقبال از حضور معاون اول رییس جمهور، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند و دکتر مخبر دستوراتی برای رفع دغدغه‌ها و سرعت بخشیدن به روند تردد زائران صادر کرد.
,
 
,
معاون اول رییس جمهور همچنین در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگرچه د‌ولت عراق تمام تلاش خود را برای تجهیز امکانات بکار گرفته است اما واقعیت این است که امکانات آن سوی مرز پاسخگوی این میزان زائر نیست.
,
 
,
وی افزود: خوشبختانه در پایانه‌های مرزی روند کمک به طرف عراقی و ارائه خدمات رفاهی به آن‌سوی مرز آغاز شده است و با مذاکره تلفنی که روز گذشته با نخست وزیر عراق انجام دادم، برخی از مسائل مرتفع شده به نحوی که در حال حاضر فرایند کنترل گذرنامه با سرعت و بدون معطلی انجام می شود.
,
 
,
وی ادامه داد: با هماهنگی ستاد اربعین خوزستان و عراقی، امکان ورود اتوبوس‌های ایرانی به خاک عراق فراهم شود تا مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل در آن سوی مرز مرتفع شود.
,
 
,
معاون اول رییس جمهور با یادآوری مجدد این موضوع که زمان زیارت اربعین موسع است، از زائرین خواست با مدیریت و زمان‌بندی سفر، توقف خود را در کربلا کوتاه کنند تا دغدغه‌ها نسبت به ازدحام در بازگشت زائرین کاهش یابد.
,
 
,
مخبر ادامه داد: امسال جمعیت زوار بالا و اربعین با گرمای شدید هوا همزمان شده که امیداوریم با کمک خود زائرین بتوانیم مراسم اربعین را به نحو مطلوب برگزار کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به بازدید مجدد خود از مرزها ظرف کمتر از دو هفته، تصریح کرد: شخص رییس جمهور نیز دغدغه جدی نسبت به برگزاری مطلوب مراسم اربعین دارد و دولت تمام توان خود را در دیپلماسی و مذاکره با عراق بکار گرفته و از طرف عراقی خواسته‌ایم ظرفیت پذیرش فرودگاه‌ها را افزایش دهند و مشکل سهمیه بندی مرزها نیز حل شده است.
,
 
,
معاون اول رییس جمهور همچنین از پیگیری برای حل مشکل تردد اتباع غیرایرانی از پایانه‌های مرزی کشورمان برای ورود به عراق خبر داد و گفت: برای تامین اتوبوس به میزان مورد نیاز، دستگاه‌های اجرایی ۳هزار اتوبوس فراهم کردند ضمن آنکه برای حل مشکل حمل و نقل، امکان تردد زائران با خودروهای شخصی فراهم شده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه