اخبار داغ

سخنگوی فراجا خبر داد:

صدور آنی برگ گذر ویژه اربعین از امروز

صدور آنی برگ گذر ویژه اربعین از امروز
سردار حاجیان گفت: اگر کسی برای گرفتن برگ گذر ویژه اقدام کند همین امروز و در همان لحظه برایش صادر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار مهدی حاجیان اظهار کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شد و هماهنگی با ستاد مرکزی اربعین، کشور عراق گذرنامه ویژه اربعین یا همان برگ گذر ویژه اربعین را پذیرفت و برچسب اعتباری در گذرنامه‌های فاقد اعتبار زده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
حاجیان با بیان اینکه ۲۶۰ هزار نفر متقاضی برای تمدید اعتبار گذرنامه تا به امروز به مراکز گذرنامه مراجعه کرده اند، گفت: روند تمدید اعتبار گذرنامه که در واقع برچسب اعتبار زده می‌شوند حدود ۴-۵ دقیقه طول می‌کشد.
,
 
,
سخنگوی فراجا با بیان اینکه تا به امروز ۴۱۰ هزار گذرنامه ویژه اربعین یا همان برگ گذر ویژه اربعین صادر شده است، گفت: ۳۷۰ هزار برگ گذر ویژه اربعین تا به الان تحویل اداره پست داده شده است و مابقی آن هم تا ظهر امروز به اداره پست تحویل داده می‌شود.
,
 
,

روزانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار گذرنامه صادر و یا تمدید اعتبار می‌شود

,
 
,
وی ادامه داد: از ابتدای مرداد امسال تا کنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار گذرنامه صادر شده یعنی روزانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار گذرنامه صادر و یا تمدید اعتبار شده است.
,
 
,
حاجیان با بیان اینکه اسناد هویتی بر اساس تقاضای افراد صادر می‌شود، تصریح کرد: از مرداد به یک باره تقاضا ۱۰ برابر شد این در حالی است که پلیس توانایی صدور ۳۰ هزار جلد گذرنامه را به صورت روزانه دارد.
,
 
,
سخنگوی فرماندهی انتظامی بیان کرد: صدور گذرنامه با درخواست افراد انجام می‌شود و ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که آیا فردی می‌خواهد این گذرنامه را تمدید اعتبار کند یا خیر.
,
 
,
وی ادامه داد: امسال به دفاتر پلیس +۱۰ اجازه داد شد که از ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر فعالیت کنند و درخواست‌های برگ گذر ویژه اربعین را ثبت کنند.
,
 
,
حاجیان گفت: از امروز صدور برگ گذر ویژه به روز شده است، یعنی اگر کسی برای گرفتن برگ گذر ویژه امروز اقدام کند همین امروز و در همان لحظه برایش برگ گذر ویژه صادر می‌شود.
,
 
,
سخنگوی فراجا بیان کرد: از مردم تقاضا می‌کنند افرادی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند فقط درخواست برگ گذر ویژه آن هم از دفاتر پلیس +۱۰ داشته باشند.
,
 
,
وی گفت: افرادی که به هر دلیلی گذرنامه هایشان به دستشان نرسیده است می‌توانند به مراکز صدور گذرنامه مراجعه کنند و وضعیت گذرنامه خود را پیگیری کنند؛ البته افراد از طریق سامانه پلیس من هم می‌توانند این پیگیری را انجام دهند.
,
 
,

مشکلات سامانه پلیس من برطرف شد

,
 
,
حاجیان با بیان اینکه سامانه پلیس من مشکلاتی داشت که امکان ثبت درخواست را با سخت کرده بود، گفت: این مشکلات برطرف شد و دیگر هیچ مشکلی برای ثبت درخواست صدور گذرنامه وجود ندارد.
,
 
,
سخنگوی فرماندهی انتظامی ادامه داد: در تهران دو مرکز برای صدور گذرنامه وجود داشت، یکی مرکز ستارخان و دیگری خیابان شهید مطهری که از روز گذشته دو مرکز دیگر یکی جنت آباد و دیگری شهر ری هم اضافه کردیم تا صف‌ها شکسته شود.
,
 
,

تکلیف سربازان و سربازان غایب در اربعین چیست؟

,
 
,
وی با اشاره به وضعیت سربازان برای سفر به اربعین گفت: در این حوزه دو دسته افراد داریم؛ یکی افرادی که مشمول هستند و دیگر افرادی که مشمول غایب هستند؛ آن‌ها که غایب هستند هیچ چاره‌ای ندارد و به هیچ عنوان نمی‌توانند از مرز خارج شوند.
,
 
,
حاجیان گفت: آن‌هایی که مشمول غیر غایب هستند می‌توانند بدون هیچ وثیقه‌ای به این سفر بروند و مشکلی برای خروج از کشور ندارند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه