اخبار داغ

تساوی آرا یعنی برکناری محض دراگان؛

بررسی نحوه تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال توسط هیأت رئیسه/ سرنوشت اسکوچیچ در گرو رأی تاج!

بررسی نحوه تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال توسط هیأت رئیسه/ سرنوشت اسکوچیچ در گرو رأی تاج!
به‌نظر می‌رسد رئیس جدید فدراسیون فوتبال کار سختی برای تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال نخواهد داشت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ آن طور که در بسیاری از محافل رسانه‌ای و ورزشی مطرح شده، ساختمان فدراسیون فوتبال فردا میزبان نخستین نشست اعضای جدید مدیریتی فدراسیون فوتبال با سایر اعضای هیأت رئیسه موسوم به جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال خواهد بود.

,

مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده و محمدرضا ساکت که در مجمع انتخاباتی ۸ شهریورماه با اکثریت آرای اعضای مجمع به عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در آمده‌اند، نخستین نشست هیأت رئیسه با اعضایی که پیش‌تر در فدراسیون بوده‌اند را در حالی آغاز خواهند کرد که بحث تیم ملی، مهم‌ترینِ مسئله‌هاست.

, مجمع انتخاباتی,

با تغییر رئیس فدراسیون فوتبال و پیشینه اظهارنظرهای وی درباره کارلوس کی‌روش، بی‌تردید جایگاه سست و نامطمئن دراگان اسکوچیچ بیش از هر لحظه‌ای به مخاطره افتاده و آن گونه که از صحبت‌های حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال هم پیداست؛ تیم جدید مدیریتی تاکنون با اسکوچیچ نشستی نداشته.

, حمید استیلی,

بنابراین بعید نیست که نخستین و مهم‌ترین دستورجلسه نشست فردای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، بحث برکناری یا ابقای دراگان اسکوچیچ و سپس ورود به فاز مذاکره جدی با گزینه‌های اصلی فدراسیون باشد. مسئله‌ای که به نظر مهدی تاج و هم‌فکرانش کار سختی برای جا انداختن آن نخواهند داشت.

,

از مجموع ۱۱ عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، سیده‌شهره موسوی هنوز در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد اما ۱۰ عضو دیگر در دسترس هستند. بنابراین تصمیم به تغییر سرمربی تیم ملی تنها در شرایطی به ثمر خواهد نشست که بیش از نیمی از اعضای حاضر در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال (بیش از ۵ رأی) به این موضوع اعتقاد داشته باشند.

,

در صورت تصاوی آرا هم طبق اساس‌نامه فدراسیون فوتبال رأی رئیس فدراسیون ملاک خواهد بود. بنابراین اگر آرا ۵ به ۵ مساوی شود، تصمیم مهدی تاج در واقع خروجی نهایی نشست خواهد بود. سابقه نشان داده که تفکرات تاج، نبی، ساکت و قنبرزاده با هم قرابت بسیاری دارد و وجود یک رأی از مجموع ۶ عضو دیگر برای تغییر اسکوچیچ کافی‌ست.

,

از بین سایر اعضای هیأت رئیسه تاکنون فقط سیدمیرشاد ماجدی موضع قطعی خود در حفظ اسکوچیچ را برملا کرده و از تصمیم سایر اعضا اطلاع خاصی در دست نیست. تاج اگر از بین براتی، افشاریان، حیدری، رضائیان و اصولی بتواند نظر یک نفر را به خود نزدیک کند، قطعاً به همکاری با اسکوچیچ پایان خواهد داد.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, , نبی: صحبتی برای تغییر اسکوچیچ در دستورکار نیست/ هیچ تصمیمی را به‌صورت انفرادی نمی‌گیریم, نبی: صحبتی برای تغییر اسکوچیچ در دستورکار نیست/ هیچ تصمیمی را به‌صورت انفرادی نمی‌گیریم,
 
, , تاج و هزاران راهِ نرفته در پیش/ چالش‌های رئیس جدید فدراسیون فوتبال چیست؟!, تاج و هزاران راهِ نرفته در پیش/ چالش‌های رئیس جدید فدراسیون فوتبال چیست؟!]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه