اخبار داغ

پای عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به جودو باز شد؛

امضای پررنگ یک ایرانی پایِ قطع‌نامه ضد ایرانی/ ما را به خیر تو امید نیست؛ شر مرسان!

امضای پررنگ یک ایرانی پایِ قطع‌نامه ضد ایرانی/ ما را به خیر تو امید نیست؛ شر مرسان!
تأیید یک حقوق‌دان ایرانی بر حکم فدراسیون جهانی علیه فدراسیون ملی جودو، پرده‌های ویژه‌ای از ماجرای تعلیق جودوی ایران برداشت.
[
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ هفته گذشته رأی نهایی دادگاه داوری ورزش (CAS) درباره پرونده محرومیت فدراسیون جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی جودو بالاخره پس از ماه‌ها انتظار و بارها تعویق، اعلام شد و طی آن هیچ تغییری در اصل محکومیت صورت نگرفت.
, رأی نهایی دادگاه داوری ورزش,
 
,
به دنبال محکومیت ۴ ساله فدراسیون جودوی ایران در اردیبهشت ماه سال گذشته، فدراسیون جودو شکایت خود از IJF را به دادگاه داوری ورزش تسلیم داشت و پس از برگزاری جلسه‌ای در آذرماه ۱۴۰۰، ۸ بار صدور رای پرونده ایران به تاخیر افتاد تا بالاخره همان رأی ابتدایی به تأیید قضات عالی‌ترین مرجع قضایی ورزشی جهان هم برسد.
,
 
,
بدین ترتیب فدراسیون جودوی کشورمان حداقل تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ در شرایط محرومیت تعلیقی به‌سر خواهد برد تا تصمیم فدراسیون جهانی این رشته مبنی بر منع فعالیت فدراسیون ملی به مدت ۴ سال ادامه یابد اما این مسئله، تمام ماجرا نیست و قصه جودو با CAS ابعاد دیگری هم خواهد داشت.
,

نقش‌آفرینی عجیب یک ایرانی در پروژه تعلیق

, نقش‌آفرینی عجیب یک ایرانی در پروژه تعلیق,
شاید مهم‌ترین موضوع پس از نامعلوم شدن سرنوشت جودوکاهای ایرانی با این رأی تا اواسط سال آتی، مسئله حضور یک داور ایرانی در این پرونده مهم و حیاتی برای ورزش کشور باشد. دادگاه داوری ورزش برای این پرونده که ابعاد متفاوت بسیاری هم داشت، از یک حقوق‌دان نام‌آشنای ایرانی بهره برد اما تصمیم این وکیل ایرانی هیچ تفاوتی با سایر قضات نداشت.
,
 
,
احمدرضا براتی، عضو حقوقی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و حقوق‌دان ورزشی از سوی CAS به عنوان یکی از ۳ داور مرحله نهایی بررسی و صدور رأی پرونده تعلیق فدراسیون جودوی ایران انتخاب شده بود که در ابتدا این تصور وجود داشت که براتی لااقل علیه منافع ملی و ورزشی ایران تصمیمی نگیرد اما این خیال به مرور زمان رو به بطالت رفت.
,
 
,
در نامه‌ای که توسط دادگاه داوری ورزش به عنوان تصمیم نهایی این نهاد به فدراسیون جودوی ایران ارسال شده، امضای براتی و حکم تأیید او بر تداوم تعلیق جودوی ایران به وضوح دیده می‌شود. او که طی سال‌های اخیر اظهارنظرهای حقوقی خبرسازی هم داشته، این بار در تصمیمی خلاف منافع ملی شرکت و تأثیرگذاری زیادی داشت.
,
 
,
طبق این رأی نهایی که به امضای احمدرضا براتی هم رسیده، دلایل فدراسیون جهانی جودو به جهت تعلیق فدراسیون جودوی ایران و منع حضور جودوکاهای ایرانی از رقابت در بازی‌های تحت نظر فدراسیون جهانی یا کمیته بین‌المللی المپیک، کاملاً تأیید شده و دفاعیه فدراسیون جودو هم مستدل و به‌جا دانسته نشده.
,

تیر خلاص براتی به پیکر نیمه‌جان جودو

, تیر خلاص براتی به پیکر نیمه‌جان جودو,
از این رو از آن جایی که احتمالاً رأی این پرونده به الگو و مرجعی برای سایر پرونده‌های مشابه هم تبدیل خواهد شد، براتی با امضای خود در واقع به عنوان یک ایرانی هم تمام دلایل فدراسیون جهانی جودو که از قضا علیه منافع ملی، قانون اساسی و آرمان‌های کشور هم هست را قاطعانه پذیرفته و پای آن را هم امضا زده.
,
 
,
بر کسی پوشیده نیست که به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی از سوی ورزشکاران کشورمان همواره در مجامع جهانی مورد بحث بوده اما این مسئله از آن جایی که به واسطه قدرت طرفین در جودو نمود بیش‌تری بین ایران و جودوکاهای آن رژیم داشته، باعث محرومیت جودوکاهای ایرانی و تعلیق فدراسیون ملی تا اواسط سال آینده شده.
,
 
,
 اگر چه رأی منفی احمدرضا براتی شاید به خودی خود توان رد تصمیم سایر قضات CAS و کمیته انضباطی IJF را نداشت اما امضای او به عنوان یک حقوق‌دان ایرانی بر پای این برگه تحریمی، قطعاً هزینه‌ها و مشکلات زیادی را به تمام دستگاه ورزش ایران اعم از جودو، کاراته، کشتی یا هر رشته‌ دیگری وارد خواهد ساخت؛ اگر چه طبق بند زیر او اجازه رد این رأی را هم داشته و این کار را نکرده!
,
 
,
, ,
 
,
بنابراین اصلاً بعید نیست که با این تصمیم ضدملی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که گفته شده نقش کمی هم در بازگشت مهدی تاج به فدراسیون فوتبال نداشته، این ماجرا به یک رویه علیه تمامیت دستگاه ورزش ایران تبدیل شود و خطر هرگونه تهدید بر آسمان ورزش کشورمان باقی بماند.
,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,
 
, , , میراسماعیلی: پرونده ما در CAS پیچیده شده؛ جودو با پرونده فوتبال تفاوت دارد/ یکی از داوران تصمیم‌گیر اصلی دادگاه ایرانی هست!, میراسماعیلی: پرونده ما در CAS پیچیده شده؛ جودو با پرونده فوتبال تفاوت دارد/ یکی از داوران تصمیم‌گیر اصلی دادگاه ایرانی هست!,
 
, , میراسماعیلی: در بحث تعلیق جودو، برخی افراد دخالت‌هایی از داخل کردند/ سیاسی ها به ورزش ورود نکنند!, میراسماعیلی: در بحث تعلیق جودو، برخی افراد دخالت‌هایی از داخل کردند/ سیاسی ها به ورزش ورود نکنند!,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه