اخبار داغ

زنان ایران راهی فیلیپین شدند

والیبال بانوان جام کنفدراسیون آسیا؛ شاگردان کمپدلی در مصاف با غول ها

والیبال بانوان جام کنفدراسیون آسیا؛ شاگردان کمپدلی در مصاف با غول ها
تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات جام کنفدراسیون آسیا به جدال مدعیانی می‌رود که علاوه بر قاره‌کهن سابقه درخشانی در رویدادهای مهم جهان از جمله بازی‌های المپیک دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، والیبال زنان قاره آسیا اعتبار بالایی در جهان دارد و مسابقه با برخی تیم‌ها مانند چین که سه عنوان قهرمانی بازی‌های المپیک (1984 لس‌آنجلس، 2004 آتن و 2016 ریو) و قهرمانی زنان جهان در سال‌های 1982 و 1986 را در پرونده افتخارات خود دارد، کار آسانی نیست.
تیم ملی زنان چین در سال 1984 برای نخستین بار در بازی‌های المپیک حضور یافت و از آن زمان تا کنون 9 بار تجربه حضور در این رویداد مهم ورزش جهان را دارد.
تیم ملی والیبال زنان ژاپن دیگر شرکت کننده در مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا است که از نظر حضور در بازی‌های المپیک با 13 دوره رکورد دار است، این تیم در سال 1964 نخستین حضور خود را تجربه کرد.
زنان سامورایی 2 مدال طلا و قهرمانی بازی‌های المپیک (1964 و 1976) و در 16 دوره حضور در قهرمانی زنان جهان، 3 قهرمانی سال‌های 1962، 1967 و 1974 را در پرونده کاری خود دارند.
بنابر این تیم ملی والیبال زنان ایران که به تازگی نخستین مدال بین‌المللی تاریخ خود را در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به رنگ نقره‌ای به دست آورده است، کار آسانی در جام کنفدارسیون والیبال زنان آسیا در مصاف با حریفان قدرتمند خود نخواهد داشت.

** جام هفتم با حضور 9 تیم
هفتمین جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا 2022 از 30 مرداد تا هفتم شهریور با حضور 9 تیم در شهر پاسیگ کشور فیلیپین برگزار می‌شود.
در سال 2008 استارت این مسابقات زده شد و تا سال 2016 مسابقات با حضور 8 تیم هر دو سال یکبار برگزار شد.
در سال 2018 و در مسابقات شهر راتچاسیما تایلند تعداد تیم‌های شرکت کننده به 10 تیم رسید و قرار بود در رقابت‌های امسال هم 10 تیم شرکت کنند که قزاقستان در آستانه آغاز مسابقات از حضور انصراف داد.
در سال 2020 جام کنفدراسیون زنان آسیا به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

** رتبه ششمی بهترین عملکرد زنان ایران
نخستین دوره جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا سال 2008 برگزار شد و تیم ملی زنان ایران در آن دوره از مسابقات حضور نداشت. این مسابقات تا کنون هر دو سال یکبار برگزار شده است.
تیم ملی والیبال زنان ایران امسال ششمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد، درحالی که رتبه ششمی سال 2016 بهترین عملکرد این تیم در 5 دوره قبلی است.
3 رتبه هشتمی در سال‌های 2010، 2012 و 2018 و جایگاه هفتمی سال 2014 ماحصل حضور والیبال زنان ایران در این مسابقات است.

** گروه‌بندی مرحله مقدماتی مسابقات
مرحله گروهی مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا از 31 مرداد در دو گروه زیر آغاز خواهد شد:
گروه الف: ایران، کره‌جنوبی، فیلیپین، چین و ویتنام
گروه ب: ژاپن، تایلند، چین تایپه و استرالیا

پس از پایان مرحله گروهی و در روز شنبه پنجم شهریور تیم‌های اول تا چهارم گروه یک به صورت ضربدری با تیم‌های اول تا چهارم گروه ب بازی می‌کنند تا چهره چهار تیم برتر مشخص شود و تیم پنجم گروه الف رتبه نهم مسابقات را به دست می‌آورد.
روزهای یکشنبه و دوشنبه ششم و هفتم شهریور مراحل نیمه‌نهایی و نهایی جام کنفدراسیون آسیا برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, ** جام هفتم با حضور 9 تیم,
,
,
,
,
,
, ** رتبه ششمی بهترین عملکرد زنان ایران,
,
,
,
,
, ** گروه‌بندی مرحله مقدماتی مسابقات,
,
,
,
,
,
,

** برنامه مرحله گروهی (به وقت تهران)
یکشنبه 30 مرداد
چین – کره‌جنوبی ساعت 9:30
ژاپن – تایلند ساعت 12:30
ویتنام – فیلیپین ساعت 15:30

دوشنبه 31 مرداد
چین تایپه – ژاپن ساعت 6:30
ویتنام – چین ساعت 9:30
استرالیا – تایلند ساعت 12:30
ایران – کره‌جنوبی ساعت 15:30

سه‌شنبه یک شهریور
استرالیا – چین تایپه ساعت 9:30
ایران – ویتنام ساعت 12:30
فیلیپین– چین ساعت 15:30

چهارشنبه 2 شهریور
کره‌جنوبی – ویتنام ساعت 9:30
تایلند – چین تایپه ساعت 12:30
فیلیپین– ایران ساعت 15:30

پنج‌شنبه 3 شهریور
ژاپن – استرالیا ساعت 9:30
چین – ایران ساعت 12:30
کره‌جنوبی – فیلیپین ساعت 15:30

** نخستین میزبانی فیلیپین
کشور فیلیپین که در سال 2022 به‌رغم نداشتن تیم در لیگ ملت‌ها میزبان هفته دوم این مسابقات بود، در این دوره از مسابقات جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا نیز نخستین میزبانی خود را تجربه خواهد کرد.
کشورهای چین (2010 و 2014) و تایلند (2008 و 2018) دو میزبانی در این مسابقات داشتند و قزاقستان (2012) و ویتنام (2016) نیز تا کنون یک میزبانی در جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا داشتند.

** چین پرافتخارترین کشور   
در 6 دوره قبلی جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا پنج کشور چین، تایلند، کره‌جنوبی، قزاقستان و ژاپن روی سکو رفتند که والیبال چین با پنج قهرمانی و یک نایب قهرمانی پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است.
تایلند با یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و 3 مقام سومی و کره‌جنوبی با 2 نایب قهرمانی و یک مقام سومی در رتبه دوم و سوم پرافتخارترین کشورهای این رقابت‌ها قرار دارند.
قزاقستان (یک مدال نقره و دو برنز) و ژاپن (یک مدال نقره ) دیگر کشورهایی هستند که روی سکو این مسابقات رفتند.

** هفتمین حضور 6 کشور
تا کنون 11 کشور حضور در جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا را تجربه کردند که کشورهای چین، ژاپن، چین‌تایپه، کره‌جنوبی، ویتنام و تایلند با شرکت در هفت دوره این رقابت‌ها پیشترین حضور را به نام خود ثبت کردند.
ایران در سال 2022 ششمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد. قزاقستان که انصراف داده است در 5 دوره شرکت کرده است. استرالیا 3 دوره، فیلیپین 2 دوره و مالزی در یک دوره این مسابقات حضور داشته اند.

**  ترکیب اعزامی تیم ایران
آیتک سلامت، حانیه محتشمی‌پور، محدثه مشتاقی، شبنم علیخانی، مهسا صابری، مائده برهانی، مهسا کدخدا، فاطمه امینی، پوران زارع، تهمینه درگزنی، نگار هاشمی، الهه پورصالح، ریحانه کریمی و زهرا مغانی ترکیب تیم ملی والیبال زنان ایران را جام کنفدراسیون والیبال تشکیل می‌دهند.
صدیقه اسلامی به عنوان سرپرست، الساندرا کمپدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربیان)، زینب گیوه (مربی بدنساز)، نرگس عهدنو (فیزیوتراپ)، سوزان چمنی (مترجم) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور، تیم ملی والیبال زنان را همراهی می‌کنند.
همچنین زینب حقی به عنوان داور تیم ایران را در این رقابت‌ها همراهی می‌کند.

** تیم‌های اول تا چهارم ادوار مختلف
رتبه‌بندی چهار تیم برتر ادوار مختلف مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا و میزبان‌ها به قرار زیر است:
2008 ناخون راتچاسیما (تایلند)؛ چین، کره‌جنوبی، تایلند و ژاپن
2010 چایکن (چین)؛ چین، تایلند، کره‌جنوبی و ژاپن
2012 آلماتی (قزاقستان)؛ تایلند، چین، قزاقستان و ویتنام
2014 شن‌زن (چین)؛ چین، کره‌جنوبی، قزاقستان و ژاپن
2016 ونفوک (ویتنام)؛ چین، قزاقستان، تایلند و ژاپن
2018 ناخون راتچاسیما (تایلند)؛ چین، ژاپن، تایلند و چین‌تایپه
2020: به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد
2022 پاسیگ (فیلیپین): ؟؟؟


زنان ایران راهی فیلیپین شدند
تیم ملی والیبال زنان ایران برای حضور در مسابقات جام کنفدراسیون آسیا امروز (جمعه ۲۸ مرداد) تهران را به مقصد فیلیپین ترک کرد.
هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا با حضور ۹ تیم از ۳۰ مردادماه آغاز خواهد شد و تیم ملی والیبال زنان ایران به عنوان نماینده ایران با مدعیان قاره‌کهن در این رقابت‌ها مسابقه می‌دهد.
ملی‌پوشان کشورمان ساعت ۶:۴۵ صبح امروز (جمعه ۲۸ مرداد) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد فیلیپین ترک کردند.
بانوان ملی‌پوش کشورمان ششمین حضور خود در مسابقات جام کنفدراسیون آسیا را تجربه می‌کنند و نخستین مسابقه شاگردان الساندرا کمپدلی در این رقابت‌ها روز دوشنبه ۳۱ مرداد برابر کره‌جنوبی خواهد بود.
آیتک سلامت، حانیه محتشمی‌پور، محدثه مشتاقی، شبنم علیخانی، مهسا صابری، مائده برهانی، مهسا کدخدا، فاطمه امینی، پوران زارع، تهمینه درگزنی، نگار هاشمی، الهه پورصالح، ریحانه کریمی و زهرا مغانی ترکیب تیم ملی والیبال زنان ایران را جام کنفدراسیون والیبال تشکیل می‌دهند.
صدیقه اسلامی به عنوان سرپرست، الساندرا کمپدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربیان)، زینب گیوه (مربی بدنساز)، نرگس عهدنو (فیزیوتراپ)، سوزان چمنی (مترجم) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور، تیم ملی والیبال زنان را همراهی می‌کنند.
همچنین زینب حقی به عنوان داور تیم ایران را در این رقابت‌ها همراهی می‌کند.
محمود افشاردوست کارشناس خبره هیات رئیسه فدراسیون والیبال، عضو کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا و مدرس جهانی والیبال به عنوان ناظر فنی در کمتیه کنترل این رقابت‌ها قرار دارد.

 

, ** برنامه مرحله گروهی (به وقت تهران),
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ** نخستین میزبانی فیلیپین,
,
,
,
, ** چین پرافتخارترین کشور   ,
,
,
,
,
, ** هفتمین حضور 6 کشور,
,
,
,
, **  ترکیب اعزامی تیم ایران,
,
,
,
,
, ** تیم‌های اول تا چهارم ادوار مختلف,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, زنان ایران راهی فیلیپین شدند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه