اخبار داغ

آصفری در گفت‌وگو با دانا:

تضمین‌ها مهم‌ترین درخواست ایران برای دستیابی به توافق است/ توافق برد برد دست یافتنی است

تضمین‌ها مهم‌ترین درخواست ایران برای دستیابی به توافق است/ توافق برد برد دست یافتنی است
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه طرف غربی نشان داده که قابل‌اعتماد نیست گفت: در این دوره از گفتگوها ما به دنبال آن هستیم که بالاترین تضمین گرفته و توافق عملیاتی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی این روزها گمانه زنی ها از دستیابی به توافق در مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و طرف های غربی در حال انتشار است که وزیر امور خارجه پیش از این در اظهاراتی عنوان کرده بود جمع‌بندی نهایی خود را به هماهنگ کننده اروپایی داده ایم، اگر واکنش آمریکا با واقع‌بینی و انعطاف باشد توافق رخ می‌دهد و اگر آمریکا انعطاف نشان ندهد باید بیشتر گفت‌وگو کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, توافق, جمع‌بندی نهایی خود را به هماهنگ کننده اروپایی داده ایم,

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره روند مذاکرات گفت: موضوع توافقات در حالی طی کردن روند خود پشت سر می گذارد که جمهوری اسلامی ایران مواردی را به طرف مقابل در پاسخ به درخواست های طرف غربی داده شده که این پاسخ ها برای طرف غربی ارسال شده و ما منتظر پاسخ آنها نسبت به این موارد هستیم.

, محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی,

وی با اشاره به اینکه اگر موضوع تضمین ها در بحث پادمان که از جمله موارد اختلافی است، حل شود می توان گفت به توافق نزدیک هستیم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران منتظر است که غرب موضع خود را نسبت به مواضع ایران اعلام کند، در صورتی که طرف غربی نظر مثبت داشته باشد می تواند امیدوار بود که پیش نویس توافق آماده و امضا شود.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه طرف غربی نشان داده که قابل اعتماد نیست عنوان کرد: در این دوره از گفتگو ها ما به دنبال آن هستیم که بالاترین تضمین گرفته و توافق عملیاتی شود.

,

در غیر این صورت بدون شک عدم ستیابی به توافق به نفع طرف غربی نخواهد بود چرا که جمهوری اسلامی ایران گزینه های خود را روی میز خواهد گذاشت و دولت ملزم به انجام اقداماتی در راستای سرعت بخشیدن به فعالیت های هسته ای خواهد شد که بدون شک مورد علاقه طرف غرب نخواهد بود.

,

آصفری با ابراز امیدواری درباره اینکه قدم های پایانی تا دستیابی به توافق هر چه زودتر برداشته شود و غرب این فرصت را غنیمت شمرده و مجددا معادلات را برهم نزند تصریح کرد: در این صورت می توان به یک توافق برد-برد دستیابی داشت.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ توافقی صورت نگرفته است و اخباری که در این باره منتشر می شود در حد گمانه زنی است خاطرنشان کرد: مذاکرات و گفتگوها حاکی از این است که توافق شدنی است و باید طرف غربی نسبت به درخواست های ایران نظر مثبت نشان دهد تا در آن صورت توافق صورت گیرد.

,

نویسنده: فاطمه کرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه