اخبار داغ

امیدواری امیرعبداللهیان به تصویب قانون جامع ایرانیان خارج از کشور

امیدواری امیرعبداللهیان به تصویب قانون جامع ایرانیان خارج از کشور
وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم لایحه پیشنهادی قانون جامع ایرانیان خارج از کشور با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب این قانون اجرا شده و باعث گشایش در حل مسائل و مشکلات ایرانیان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای ‌عالی امور ایرانیان خارج از کشور امروز (سه شنبه) ۲۵ مرداد ماه به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در این نشست ابتدا دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی، گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه‌های خود در حوزه تسهیل خدمات قابل ارائه به ایرانیان خارج از کشور، حمایت‌ حقوقی و قضایی و دیگر حوزه‌ها ارائه کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست، راهکارهایی را به منظور تعریف عرصه‌های جدید خدمت‌رسانی به ایرانیان خارج از کشور در راستای تقویت و حفظ هویت و همبستگی ملی پیشنهاد کردند.

وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، با اشاره به عزم جدی دولت و دستور اکید رئیس جمهور اظهار داشت: امیدواریم لایحه پیشنهادی قانون جامع ایرانیان خارج از کشور با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب این قانون اجرا شده و گشایشی ویژه در حل مسائل و مشکلات ایرانیان حاصل شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت تقویت علقه و ارتباط ایرانیان با سرزمین مادری و پاسداشت هویت ایرانی از طریق آموزش و توسعه خط و زبان فارسی خصوصا برای نسل‌های دوم و سوم، از اقدامات به عمل آمده در تسهیل تردد مشمولان وظیفه عمومی ابراز خرسندی و بر ضرورت رفع دغدغه ایرانیان خارج از کشور در این خصوص تاکید کرد.

در این نشست غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز در خصوص گسترش زبان فارسی و ظرفیت‌های موجود در بنیاد سعدی توضیحاتی ارائه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه