اخبار داغ

کمیته اخلاق در این وضعیت چرا سکوت کرده؟!

واعظ‌آشتیانی: منفعت عده‌ای با ورود مجلس به انتخابات فدراسیون فوتبال به خطر افتاده است

واعظ‌آشتیانی: منفعت عده‌ای با ورود مجلس به انتخابات فدراسیون فوتبال به خطر افتاده است
نامزد احراز صلاحیت نشده انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: منفعتی پشت این قضیه خوابیده که هر جا بخواهد با عده‌ای برخورد قانونی کند، می‌گویند دخالت نکن.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ امیررضا واعظ‌آشتیانی، نامزد احراز صلاحیت نشده انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برخی می‌خواهند برای کشور حاشیه تراشی کنند. مجلس طبق وظیفه قانونی خودش که نظارت است، بحث می‌کند و قصد دخالت ندارد. خود فیفا هم متذکر این موضوع شده افرادی که پرونده دارند، حق حضور در انتخابات را ندارند. نمی‌دانم یک عده با چه جسارتی ورود می‌کنند و نکته مهم‌تر کمیته بدوی تایید می‌کند. نکته مهم‌تر از این اقدام کمیته بدوی این است که چرا کمیته اخلاق سکوت کرده؟

, نامزد, فدراسیون فوتبال,

وی پیرامون اعتراض به کمیته استیناف انتخابات فدراسیون فوتبال بیان داشت: همه چیز در گروی مصلحتی است که برای خودشان تعیین کرده‌اند. کمیته بدوی متخلف بوده و به ویژه رئیسش تعارض منافع ایجاد کرده؛ ۲ عضو دیگر این کمیته قانونی نیستند و همه مسائل مستند بوده. همه مردم ایران که موضوع را تعقیب می‌کنند، دیدند رئیس کمیته بدوی در سیمای جمهوری اسلامی چگونه تعارض منافع ایجاد کرد. از سکوت کمیته اخلاق تعجب می‌کنم؛ این کمیته یا باید بگوید حق به جانب ماست یا شکایت ما را رد کند.

, فدراسیون فوتبال,

به یکی از نامزدها گفته‌اند یا انصراف بده، یا استعفا!

, به یکی از نامزدها گفته‌اند یا انصراف بده، یا استعفا!,

واعظ‌آشتیانی در ادامه عنوان داشت: اگر می‌خواهند؛ به صراحت بگویند اعتراض شما وجاهت قانونی ندارد و ما هم می‌پذیریم. به دلایل واهی بگویند به این دلیل که ۵ امضا را در موعد مقرر نداشتید، من و علی‌رضا اسدی را رد می‌کنند. این در حالی است که مشکل ساختاری خود فدراسیون فوتبال و مربوط به سایت و عدم پیش‌بینی درمورد اتفاقات این چنینی بوده. متعجب هستم که کمیته بدوی تخلف قانونی دارد؛ این موضوع را هم شنیده‌ام که به یکی از نامزدها گفته‌اند یا انصراف بده یا استعفا!

, فدراسیون فوتبال ,

او درباره نقش کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تأکید داشت: نمی‌دانم این داستان‌ها از کجاست اما وقتی شفاف‌سازی نباشد، چنین حرف‌هایی هم درست می‌شود. باید شفاف‌سازی صورت بگیرد و کمیته اخلاق شجاعانه وسط بیاید، تصمیم گیری کند و بگوید چه کسی متخلف است یا نیست. الان نقش این کمیته بسیار محوری است و می‌تواند خیلی از مسائل و مشکلات را برطرف کند. امروز از رئیس و اعضای اصلی کمیته بدوی شاکی هستیم. به همین دلیل کمیته اخلاق باید وسط بیاید و بگوید شکایت شما به این دلایل وارد است یا نیست؟

, فدراسیون فوتبال,

صدای مجلس به‌عنوان یک نهاد ناظر در آمده!

, صدای مجلس به‌عنوان یک نهاد ناظر در آمده!,

نامزد احراز صلاحیت نشده انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تصریح داشت: تعجب می‌کنم چرا به بصیرتی که از آن یاد می‌کنیم، عمل نمی‌کنیم؟ هرچه شفاف‌سازی به خوبی صورت بگیرد، حواشی و شایعات کمتر خواهد شد و موضوع به سمت فضای همراه با آرامش می‌رود. آقایان فکر می‌کنند با سکوت و هیچ چیز نگفتن‌شان همه چیز درست می‌شود. خیر. الان صدای مجلس به عنوان یک جریانی که وظیفه‌اش نظارت بر عملکرد است درآمده.

, دراسیون فوتبال,

اعتراض واعظ آشتیانی به رئیس کمیته بدوی انتخاباتی فدراسیون فوتبال - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

, اعتراض واعظ آشتیانی به رئیس کمیته بدوی انتخاباتی فدراسیون فوتبال - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency,

وی در مورد دخالت مجلس شورای اسلامی در انتخابات فوتبال اذعان داشت: مجلس در تمام ارکان کشور، سازمان‌های اجرایی و ... حق نظارت دارد. چگونه فوتبال باید استثنا شود؟ مگر این فوتبال متعلق به ایران و پرچم جمهوری اسلامی نیست؟ مگر درآمدش جزو بیت‌المال نیست؟ چه شیوه و حرکتی از خودشان درآورده‌اند؟ وقتی نماینده مجلس حرف می‌زند، می‌گویند برو و مشکلات اقتصادی را حل کن! با این روند طبیعی است که نتیجه انتخابات ۸ شهریور ماه هم باطل شود.

,

منافع عده‌ای در گران کردن فوتبال است

, منافع عده‌ای در گران کردن فوتبال است,

واعظ‌آشتیانی در این باره تصریح داشت: مشکلات اقتصادی جای خودش و رسیدگی به بداخلاقی‌ها و رفتارهای غیرمتعارف و غیرقانونی فوتبال جای خودش. در فوتبالی که سالیانه نزدیک ۵۰۰۰ میلیارد تومان پول وجود دارد و عمدتا دولت هزینه می‌دهد، ۲ قورت و نیم برخی باقی است؟ از پول دولت می‌خورند و علیه دولت گذشته، حال و آینده حرف می‌زنند. جای این که خرمندی کرده و فوتبال و فضای حرفه‌ای را ارزان کنند تا بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری علاقه مند شود، روز به روز فوتبال را گران‌تر می‌کنند. البته منافع‌شان در گران کردن فوتبال است.

,

قائم‌مقام اسبق سازمان تربیت‌بدنی در پایان گفت‌وگو با رادیو جوان خاطرنشان ساخت: قطعا منفعتی پشت این قضیه خوابیده که چیدمان‌ها و کارهای خودشان را انجام می‌دهند. هرجا هم بخواهد با آن‌ها برخورد قانونی کند، می‌گویند دخالت نکن. مگر کسی قصد دخالت دارد؟ قصد نظارت دارد و فدراسیون فوتبال تافته جدابافته از کل نظام و کشور نیست. فصل‌الخطاب همه این حرف‌ها، موضع‌گیری و قضاوت کمیته اخلاق است. چرا این کمیته سکوت کرده؟ الان وظیفه دارد بگوید کمیته بدوی متخلف است یا خیر؟ اگر کمیته اخلاق به این سکوت ادامه بدهد مطمئن باشید بار سنگینی برای کشور ایجاد می‌شود.

,

بیش‌تر بخوانید؛

, , واکنش کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال به ردصلاحیت/ واعظ‌آشتیانی: حق‌خوری در روز روشن هم عالمی دارد!, واکنش کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال به ردصلاحیت/ واعظ‌آشتیانی: حق‌خوری در روز روشن هم عالمی دارد!,
 
, , واعظ آشتیانی: اخلاق و قضاوت به حراج گذاشته شده/ تاوان ندانستن و نداشتن فدراسیون فوتبال را ما نباید بدهیم, واعظ آشتیانی: اخلاق و قضاوت به حراج گذاشته شده/ تاوان ندانستن و نداشتن فدراسیون فوتبال را ما نباید بدهیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه