اخبار داغ

پس از یک دهه نافرجامی؛

طرح توسعه امامزاده یحیی (ع) در انتظار تایید استانداری سمنان است

طرح توسعه امامزاده یحیی (ع) در انتظار تایید استانداری سمنان است
طرح توسعه صحن امامزاده یحیی (ع) پس از گذشت بیش از ده سال از مطرح شدن آن وپس از تاییدات کشوری در حال حاضر در انتظار تایید کمیسیون ماده 5 استانداری سمنان قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ توسعه حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان یکی از مهم ‌ترین طرح‌های فرهنگی استان سمنان محسوب می‌شود که پس از گذشت بیش از ۱۰ سال همچنان نافرجام مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اگر چه طرح توسعه حرم از سال ۱۳۹۰ روند اجرایی به خود گرفت، اما همچنان در مرحله نهایی اجرا روی زمین مانده و در مورد آن تا کنون هیچ اقدام عملیاتی انجام نگرفته است.

,

بازخوانی وعده ها و سخنان مسئولین در طی سال های گذشته نشان می دهد که متاسفانه در بین دستگاههای متولی هم افزایی لازم وجود نداشته و مانع تراشی هایی مانع از اجرای کار شده است از سوی دیگر قرار براین بوده که طی نشستی با وزیر میراث فرهنگی وقت اختلاف نظرها در مورد پروژه به سرانجام رسد.

,

این رو جهت آخرین اقدامات انجام گرفته در این خصوص با سعید پرسا مدیر بافت تاریخی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان به گفتگو پرداختیم.

,

سعید پارسا مدیر بافت تاریخی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با آخرین روند اجرای طرح توسعه صحن امامزاده یحیی(ع) سمنان گفت: در سال ۹۹ شورای فنی میراث فرهنگی استان طرح را تایید و به شورای فنی میراث کشور ارسال کرده است.

, مرآت,

وی در ادامه اذعان کرد: شورای فنی میراث کشور بدون تایید نهایی آن را به شورای عالی شهر سازی و معماری ایران ، و از انجا به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارسال شد و نهایتا در کمیته فنی کمیسیون ماده ۵  تغییر کاربری شورای عالی  شهرسازی و معماری ایران طرح تایید شد و از اواخر سال گذشته در دستور کمیته ماده ۵ استانداری سمنان قرار گرفت.

,

بنا به گفته پرسا متاسفانه طرح مزبور هنوز در کمیسیون ماده ۵ استانداری سمنان به دلیل زمانبر بودن و نیاز به دستورکار مجزا مطرح نشده و البته پس از مطرح شدن و تصویب  باید مجدد در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تایید نهایی شود و پس از آن قابلیت اجرا دارد.

,

مدیر بافت تاریخی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان اظهار کرد: طرح مزبور پس از تاییدات نهایی با همکاری فی مابین شهرداری و شرکت بازآفرینی شهری ایران تحت نظر اداره راه وشهرسازی طی انعقاد قرارداد انجام خواهد گرفت.

,

وی در رابطه با برآرود هزینه ای طرح مزبور بیان کرد: تا زمان اجرایی شدن نهایی طرح و نقشه های اجرایی نمیتوان برآورد هزینه ای دقیقی را ذکر کرد اما در یک برآورد کلی بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

,

وی در خصوصیات جزیئات نقشه اجرایی طرح توضیح داد:  جداره سازی از خیابان ابوذر تا مقابل امامزاده یحیی(ع) (تکیه همت آباد) به منظور ساماندهی سیما و منظر اطراف این بقعه متبرکه انجام خواهد گرفت و همچنین زمینی  به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع در خیابان شهیدان علومی برای پارکینگ خودورها پیش بینی شده است.

,

پرسا همچنین در مورد فضای مربعی شکل پایین صحن نیز گفت: این فضا در قسمت مرکزی آن میدانگاهی قرار می گیرد که محل تجمع وتعزیه خواهد بود و در اطراف رواق هایی ایجاد می شود که در مناسبت های اجتماعی و مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد.

,

وی در نهایت هدف شهرداری از اجرای طرح‌های توسعه‌ای امامزاده یحیی (ع) ،  را تبدیل کردن این مجموعه به قطب فرهنگی و توریستی دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه