اخبار داغ

متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب:

لرزش دست خوش‌خیم و از والدین به ارث می‌رسد/ ناتوانی؛ عارضه پارکینسون در سن بالا

لرزش دست خوش‌خیم و از والدین به ارث می‌رسد/ ناتوانی؛ عارضه پارکینسون در سن بالا
حسین اشرفیان گفت: لرزش‌های دست‌خوش خیم بوده و با علائم دیگری همراه نمی‌شوند، این‌گونه لرزش‌ها ناتوانی زیادی برای بیمار ایجاد نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اشرفیان متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: لرزش اندام ها اخیرا بین بیماران شایع شده است که به دو عامل بیماری پارکینسون و لرزش عملکردی برمی گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

اشرفیان افزود: لرزش دست هنگام نوشیدن چایی به مرور زمان تشدید پیدا کرده و موجب اختلال در عملکرد فرد خواهد شد، به گونه ای که فرد نمی تواند حتی یک چایی بنوشد، لرزش عملکردی از پدر یا مادر به ارث می رسد.

,
وی اظهار داشت: لرزش‌های مذکور خوش خیم بوده و با علائم دیگری همراه نمی شوند، این گونه لرزش ها ناتوانی زیادی برای بیمار ایجاد نمی کنند و صرفا برای فعالیت های ظریف اعم از خوشنویسی دردسرساز می شوند.
,
 
,
اشرفیان تصریح کرد: بیماران پارکینسون در شرایطی دچار لرزش دست می شوند که اندام های آنها در حال استراحت است، این لرزش ها در سنین بالاتر مشاهده و با علائمی چون سفتی اندام ها و حرکت چشم همراه خواهد بود.
,
 
,
وی گفت: مردم با لرزش اندام ها نگران ابتلا به پارکینسون می شوند اما لرزش به تنهایی منجر به این بیماری نخواهد شد، پارکینسون از این جهت اهمیت دارد که منجر به ناتوانی در فرد شده و در سنین بالاتر پیشرفت می کند.
,
 
,
متخصص بیماری های مغز و اعصاب در خاتمه خاطر نشان داشت: لرزش ها با داروهای موجود قابل درمان بوده و بیمار می تواند با استفاده از داروها و روش های غیر دارویی توصیه شده توسط پزشک، این عارضه را کنترل کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه