اخبار داغ

در ادامه مشکلات درمانی در سیستان و بلوچستان؛

تنها بندر اقیانوسی ایران در پایین‌ترین سطح استانداردهای درمانی/ کمبود "سرم نمکی" بیداد می‌کند

تنها بندر اقیانوسی ایران در پایین‌ترین سطح استانداردهای درمانی/ کمبود "سرم نمکی" بیداد می‌کند
در حالی این روز ها تعداد بیماران کرونایی در حال افزایش است که کمبود سرم نمکی در داروخانه های چابهار باعث استرس و تشدید اضطراب برای بیماران کرونایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مشکلات درمانی از اصلی ترین دغدغه های شهروندان جنوب استان است که باعث ایجاد نارضایتی شده چرا که تک بیمارستان شهرستان چابهار جدا از پاسخگویی به شهروندان چابهاری باید پاسخگوی بیماران نقاط مختلف جنوب استان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ع, صرهامون,

بیمارستان امام علی (ع)تنها بیمارستان جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان می باشد و مراجعات زیادی از شهرستان های سرباز، قصرقند، کنارک، دشتیاری، زرآباد و غیره دارد.

در عوض درمانگاه های خصوصی به صورت قارچ گونه در یکی از محروم ترین و حاشیه نشین ترین شهرستان های استان و حتی کشور ایجاد شده اند و با گرفتن مبالغ زیاد از بیماران به آنها خدمات اورژانسی و سرپایی می دهند که بعضا در برخی موارد از لحاظ کیفی هم این درمانگاه ها قابل تایید نیستند.

زیر ساخت های درمانی در چابهار در پایین ترین سطح استاندارد قرار دارد

باتوجه به شیوع دوباره ویروس کرونا در شهرستان چابهار و ابتلاء برخی از شهروندان به این ویروس تعداد مراجعات به مراکز درمانی نسبت به گذشته چندین برابر شده در حالی که زیر ساخت های درمانی در پایین ترین سطح استاندارد از لحاظ کمی است.

یکی از مشکلات اساسی که این روزها بیماران کرونایی با آن دست و پنجه نرم می کنند،کمبود سرم نمکی است که در اکثر داروخانه ها یافت نمی شود و پس از مراجعه به ده ها داروخانه شاید بتوان یک سرم جهت درمان بیمار خریداری کرد.

طبق بررسی های میدانی خبرنگار چهاربهاران از سطح داروخانه های شهرستان چابهار، بعضی از داروخانه ها موجودی سرم نمکی ندارند و بعضی از داروخانه ها تنها با نسخه پزشک اقدام به فروش سرم می کنند که تعداد این داروخانه ها نیز زیاد نیست.

دانشگاه علوم پزشکی پیگیر سهمیه سرم برای چابهار است

در همین خصوص دکتر دادگر رئیس شبکه بهداشت شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: به طور کلی در کل کشور کمبود سرم وجود دارد اما به گونه ای نبوده که در خدمات ما در بین شهروندان خللی ایجاد کند.

 وی با اشاره به اینکه قیمت همه داروها تا حدودی افزایش یافته، تصریح کرد: در واقع با وجود اینکه به داروها یارانه تعلق می گیرد قیمت پرداختی از جیب مردم برای تهیه دارو تغییری نداشته است.

 دادگر ادامه داد: هم اکنون، همه داروها در داروخانه ها و مراکز درمانی موجود است و مردم می توانند از طریق سیستم دارویار به داروخانه ها مراجعه کنند و سرم یا هر نوع داروی دیگری را دریافت کنند و همکاران ما در حوزه غذا و دارو و دانشگاه در موضوع این سرم برای شهرستان به صورت جدی در حال پیگیری هستند.

مدیر بهداشت شهرستان با اشاره به اینکه سهمیه دانشگاه ها برای تعداد سرم مشخص است،خاطرنشان کرد: سرم های مورد استفاده از طریق سازمان غذا و داروی کل کشور به دانشگاه ها اختصاص پیدا می‌کند و همکاران ما به صورت جدی در حال پیگیری دریافت سهمیه فعلی و همچنین افزایش سهمیه سرم شهرستان در حال اقدام هستند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
, زیر ساخت های درمانی در چابهار در پایین ترین سطح استاندارد قرار دارد,
,
,
,
,
,
,
,
, دانشگاه علوم پزشکی پیگیر سهمیه سرم برای چابهار است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه