اخبار داغ

باید و نبایدهای دولتمردان در هفته دولت؛

پروژه‌های هفته دولت مردم‌محور باشد/ پروژه‌ای که شانیت دولت رئیسی را زیر سوال ببرد اجرا نمی‌شود

پروژه‌های هفته دولت مردم‌محور باشد/ پروژه‌ای که شانیت دولت رئیسی را زیر سوال ببرد اجرا نمی‌شود
سال‌ها مسئولان روبان‌های قرمزی را در هفته دولت قیچی می‌کنند که نقش کم‌رنگی در افتتاح آن داشتند و همچنین این پروژه‌ها به حل مشکلات مردم منتج نشده و لذا مردم انتظار دارند که مسئولان پروژه‌های تحولی در عرصه اقتصادی و عمرانی داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ هفته دولت فرصتی است که مسئولان بتوانند نشان دهند که ریل گذاری که دولت سیزدهم انجام داده به سمت چه مقصدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

البته بسیاری از فعالیت‌ها و ارائه دستاوردها و گزارشات مالی در سال های اخیر از سوی دولتمردان به سمت حل مشکلات مردم آنگونه که باید پیش نرفته و این مسئله باعث شده رضایتمندی مردم از اقدامات دولت آنگونه که باید چنگی به دل نزند، واقعه بینانه به این گوی میدان عملکردی هم نگاه کنیم باید جانب مردم را بگیریم، مردم با خود می گویند آخر چطور می شود پروژه چند میلیاردی در حوزه آب یا برق باعث حل مسئله نشود، هزاران میلیارد تومان اعتبار هر ساله نمی تواند مشکل اشتغال جوانان را حل کند.

,

پرداخت تسهیلات چند صد میلیاردی در حالی که بانک ها به مردم می گویند توان پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را ندارند، اینها پارادوکس هایی است که باعث کاهش رضایتمندی مردمی از اقدامات دولت می شود گرچه بخشی از این مسائل هم تحقق پیدا می کند ولی با چه شرایطی و با چه بروکراسی اداری؟

,

از این رو نیاز است که برنامه‌های هفته دولت بر اساس نقش و حضور پررنگ مردم طراحی شود و مسئولان باید در این زمینه بازنگری کنند، سال ها است که مسئولان روبانی را برای افتتاح پروژه قیچی می زنند که سهمشان در اجرای آن بسیار ناچیز بوده است و مردم دوست دارند در تبیین رویکرد دولت و اقدامات ویژه‌ای که در کمتر از یکسال از روی کار آمدن دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف استان انجام شده است را از مسئولان ببینند.

,

از سویی دیگر به دلیل ضعف اعتبارات و پروژه های نیمه تمام و رها شده هر ساله سهم کمتری برای کلنگ زنی پروژه ها اختصاص پیدا می کند و این نقطه پارادوکس عملکرد دولت مردمی است، یعنی اگر دولت برنامه ریزی کرده که مشکلات اساسی را حل کند باید پروژه های زیربنایی هم برای آن تعریف کند و یا مسائل اساسی استان مثل سدنرماب به نتیجه برسد نه اینکه هر ساله بعد از 15 سال مسئولان دولت در هفته دولت به سراغ آن بروند و از بزرگی این طرح بگویند که هیچ دستاوردی برای مردم به وجود نیاورده است.

,

از این رو پیشنهاد می شود که مسئولان در هفته دولت  از کار‌های تکراری که دیگر اثربخش نیست و باعث هزینه اضافی بر دستگاه‌ها می‌شود پرهیز کنند و به کار‌های نوآورانه، ابتکاری و همراه با خلاقیت اهتمام داشته باشند.

,

فضای تعاملی، دیدار چهره به چهره، توجه به اقشار و سطوح مختلف مردم در بخش‌های مختلف و از جمله نخبگانی و استفاده از ظرفیت شهرستان ها، از جمله مسائلی است که به دولت مردان در هفته دولت پیشنهاد می شود که برای بهبود عملکرد و ساختار اداری اقدام کنند.

,

با توجه به تقارن هفته دولت با روز کارمند نیز پیشنهاد می شود دولت مردمی سیزدهم به برخی از معارف مثل صیانت از حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، زمانشناسی، حفظ بیت المال و امانت داری اهتمام داشته باشد و با نظارت و مدیریت درست زمینه افزایش بهره وری کارکنان دولت را فراهم سازد.

,

از سویی دیگر برخی از موضوعات مثل مفاسد اقتصادی و اخلاقی و برخی فرهنگ های غلط مثل اسراف گرایی نیز باید در این ایام مورد توجه ناظران و بازرسان قرار گیرد و اینها کوچکترین مسائل برای شکل گیری دولت اسلامی است که سال ها مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد.

,

در این راستا فرهاد سمیعی، دبیرستاد هفته دولت استان گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی می گوید: بسیاری از موضوعات در دستگاه های اجرایی قابل هم افزایی است و می توانیم در برنامه های هفته دولت به این مسئله توجه کنیم، جامعه باید به این مطلب برسد که با حضور و تلاش ریاست جمهور همت و انرژی زیادی برای حل مشکلات مردم صرف می شود و باید این حسن اعتماد به مردم برگردد و بدانند که آینده روشنی پیش روی ما است.

,

سمیعی یادآور شد: در هفته دولت حفظ آرامش روانی جامعه را در دستور کار قرار دادیم و وقتی مردم از فعالیت و جزئیات اقدامات دولت آشنا شود این حفظ آرامش رقم می خورد.

,

وی خاطرنشان کردیکی از نکاتی که به دنبال آن هستیم اجتناب از تبلیغات شخص محور است و بسیاری از دستگاه ها تبلیغاتی را ارائه می دهند که شخص محوری نیست، بحث پرهیز از انجام فعالیت های تشریفاتی از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این نکات صلبی است که دولت برای ما تعیین و تکلیف کرده است.

,

این مقام مسئول متذکر شد: در دولت علاقمند نیستیم برخی از اختلافات بین دستگاهی را اطلاع رسانی کنید و باید در درون دولت بررسی و رفع مشکل شود، یک سایست های ایجابی برای ایجاد انگیزه داریم و یکی از این موضوعات تاکید بر این داریم که دولت مسئولیت پذیری برای حل مشکلات دارد.

,

 سمیعی گفت: تاکید بر اجرای سند تحول دولت از دیگر نکات ما است و همچنین پروژه هایی شروع نمی کنیم که به حفظ شانیت دولت آسسب  بزند و در پروژه هایی که رئیس جمهور دنبال کردند به دنبال ایجاد سرمایه اجتماعی برای دولت نبودند و این سرمایه اجتماعی باید در اختیار مردم قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه