اخبار داغ

مدرس دانشگاه:

رسالت مهم مادران عاشورایی، تربیت نسل حسینی است

رسالت مهم مادران عاشورایی، تربیت نسل حسینی است
شکوفه خادمی گفت: بانوان باید پیام‌های حماسه عظیم عاشورا را شناخته و سبک زندگی حسینی و زینبی را مبنای زندگی قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شکوفه خادمی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بانوان باید پیام های حماسه عظیم عاشورا را بشناسند و سبک زندگی حسینی و زینبی را مبنای زندگی قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: اگر خودمان را در دانشگاه امام حسین(ع) قرار دهیم و وارد کلاس خرابه های شام شویم با کمی تامل در می یابیم که سید الشهدا(ع) برای حقانیت اسلام تمام اعضای خانواده خود را به میدان نبرد می برد و امروز مکتب حسینی، مکتب جهانی برای تربیت انسان هاست.
,
 
,
خادمی افزود: واقعه کربلا پس از قرن ها زنده و پویاست و دانشمندان و ادیبان را به فکر واداشته که خون سید الشهدا(ع) چگونه در رگ های شیعیان باعث خروش و جهانی شدن این واقعه و بیداری اسلامی در دنیا شده است.
,
 
,
وی گفت: ما در بخش دانشجویان بین الملل، دانشجویی اسپانیایی داشتیم که برای این ایام نذری می دهد و امام حسین(ع) را مکتب جهانی معرفی می کند.
,
 
,
خادمی با بیان اینکه دانشجویان بین الملل وقتی با ماه محرم روبرو می شوند به کتاب های واقعه کربلا مراجعه می کنند، ادامه داد: این دانشجویان متون تخصصی این واقعه را مطالعه کردند و جالب است که بسیار زیبا از امام حسین(ع) صحبت می کنند.
,
 
,
این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه رسالت تربیت نسل حسینی آینده بر عهده مادران است، افزود: والدین باید در سبک زندگی خود ابتدا ویژگی های مکتب امام حسین(ع) را شناخته و آن ها را در زندگی و در تربیت پیاده کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه مهمترین هدف قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود، بیان کرد: امروز این فریضه الهی در جامعه بسیار کمرنگ شده است و بانوان نقش اساسی در احیای این سنت الهی با تربیت نسل حسینی دارند.
,
 
,
خادمی با اشاره به اینکه صبر حضرت زینب(س) در همه دوران یک الگوی بی بدیل است، گفت: حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا نقش بی بدیلی داشتند، ایشان با اینکه داغ برادر دیده بودند، روحیه خود را از دست ندادند و پر قدرت به ایراد سخنرانی برای تبیین واقعه عاشورا در جمع یزیدیان پرداختند و سخنان این بانوی بزرگوار لرزه بر تن دشمنان انداخت.
,
 
,
این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز نیز انتقال دهنده فرهنگ عاشورا به آیندگان به عهده مادران با تربیت نسل حسینی و تبیین این واقعه بزرگ و تاریخی است و باید دستگاه های آموزشی و تربیتی به مادران در تحقق این رسالت عظیم کمک کنند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه